eduskuntavaaleja syytä boikotoida!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Suosittelen, että kaikkien ei pitäisi äänestää vaan käydä piirtämässä kikkelin kuva äänestyslappuun. koska

Nykyisen hallituksen aikaansaannokset: äänestäjien pettäminen

Kulttuuriminesteri tuki rajatiedon messuja.

Matti vanhanen petti äänestäjät taas.

Yritettiin muuttaa opintotuki kokonaan lainaksi!

Opintotukea pienennettiin lupauksista huolimatta. (eräs sdp:n jäsen)

Matti vanhanen puhuu valheita muista puolueista.

Säädettiin hyviä lakeja kukkaruukuista.

Ajetaan vaan keski-ikäisten asioita!

Tuetaan sosiaalitukea ja muita eri 200 tukea mutta sossussa ei ole tarpeeksi väkeä näitä hoitamaan joten palkataan lisää! Tukijärjestelmää ei haluta yksinkertaistaa!

Pienennetään oikeuslaitoksen resursseja huomattavasti ja oletetaan että oikeuslaitos voi nopeuttaa käsittelyaikoja esim alkamalla tekemään huolimatonta työtä tai jättämällä osan jutuista käsittelemättä!

En voi ymmärtää miten kukaan enää tämän jälkeen äänestää Matti vanhasta! Yrittäessäni katsoa myös sopivaa ehdokasta kuopion seudulta ei löytynyt muita kuin kommunistejä! Pääkaupunkiseudulta olisi joitakin järkeviä kansanedustajia sentään!

Suomen kansa kuitenkin haluaa tällaisia asioita selvästi! Mielestäni pitäisi säätää laki jolla tällaiset poliitikot ja niiden äänestäjät voidaan tuomita esimerkiksi vankilaan ja julkisesti nöyryytettäväksi!

Kertokaahan miksi kukaan teistä haluaisi äänestää matti vanhasta?!

Kommentit (13)

salai
Seuraa 
Viestejä7267
Liittynyt17.3.2005

Minä yritän parhaani mukaan boikotoida tuollaisia kirjoittajia, jotka käyttävät tätä foorumia politikointiin. Tämähän on taas näkyvä trendi vaalien lähestyessä.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Euphemos
Seuraa 
Viestejä793
Liittynyt16.3.2005

Itse ajattelin äänestää Tietoyhteiskuntapuoluetta, joka tosin harmillisesti on tehnyt vaaliliiton varsin vaatimattomasti viime vuosina julkisuudessa esiintyneiden Liberaalien kanssa eli ääniryöppyä ei ainakaan ensimmäisellä ehdolle asettumiskerralla ole luvassa, mikäli netin viidakkorummutus ei kantaudu riittävän laajalle.

Nervus rerum

Vierailija
Etzo
Äänestä Perussuomalaisia, PS on ainut puolue joka korottaisi opintotukea.

Jaa että miten niin? Kokoomus ja moni muukin puolue korottaisi opintotukea.

Ja mitä helvetin järkeä on olla äänestämättä? Jos kerran on sitä mieltä että nykyinen hallitus ryssi kaiken, on äänestäminen ainut tapa saada muutoksia aikaan. Jos saisin äänestää nyt, äänestäisin kokoomusta. Ehdokas tosin vielä hakusessa. Mutta kun olen alaikäinen en voi vielä. Ensi vaaleissa sitten...

Piru Naiseksi
Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

tai tiettyjen elimien kuvia äänestyslippuun riipustaen ei asioita varmasti muuteta! Niin tehden vain annetaan klikiksi oletetulle valtakeskittymälle entistä tukevampi ote valtaan.
Herätyskello soimaan vaalien aikaan! Ja jos jonkun on vaikea päättää, ketä äänestää, niin esimerkiksi vaalikoneilta voi kysyä neuvoa. (Minulle toisin vaalikoneet suolsivat muutaman inhokinkin nimen mukasopivaksi ehdokkaaksi...)

Vierailija

Jep, eiköhän äänestäminen kannata. Kannattaa varmaankin miettiä, pitäisikö vaihtaa vähän useampikin edustaja. Hämeen vaalipiirissä on tarjolla hyvä ehdokas:

http://www.juuliatuominen.fi

Juulia Tuominen Riihimäeltä on 29-vuotias ensikertalainen eduskunnassa; ainakin toivomme tilanteen olevan näin maaliskuussa. Juulian vaaliteemat eivät syleile maailmoja tai tukahdu lupausten tulvaan. Nuoren ehdokkaan on helppo puhua tavallisten ihmisten asioista, koska arkinen todellisuus on elävää elämää, ei jargonia arkkipoliitikkojen jaarittelussa. Juuri opintolainansa maksanut tietää, miten kovilla opiskelijat oikeasti ovat ja kuinka tiukassa nuoren perheen toimeentulo voi toisinaan olla. Ja itse pelkkiä pätkätöitä tehneenä, voi vasta puhua asiasta asiantuntijana. Kestävä kehitys tarkoittaa oikeasti elinkelpoisen ympäristön säilyttämistä meille itsellemme ja lapsillemme.

Vierailija
Yrjö
Tiedätte mikä on oikeudenmukaista ja mikä ei.

Oho! Nyt kun tiedät vastauksen tähän jo antiikin filosofeja askarruttaneeseen ongelmaan, niin voit varmaan valistaa muitakin. Minä kun olen moraalisessa rappiossani jo ehtinyt kuvitella, ettei objektiivista oikeudenmukaisuutta ole olemassakaan, vaan mielipiteet ovat pelkkiä mielipiteitä.

Itse asiassa tämä oikeudenmukaisuuden dilemma on suurin oman poliittisen vakaumukseni löytämistä vaikeuttava seikka. Pitäisikö äänestää sen mukaan, mikä minua hyödyttää eniten, vai sen mukaan, mikä on Oikeasti Oikeudenmukaista (mitä se lieneekin)? Koska olen köyhä, ilmaista rahaa himoava opiskelijapummi, minun kannattaisi äänestää kommareita, mutta onko se reilua? Miksi kenenkään pitäisi maksaa minun elämistä ja dokaamistani, vaikka se joku omistaisi sata triljoonaa euroa?

Vierailija
Yrjö
Tiedätte mikä on oikeudenmukaista ja mikä ei.
Tarvitseeko kertoa enempää.

Siksipä minä en Suomen KeskusPankkia äänestäkään!

Sikäli on hyvä, että joitain stallareita vielä on vielä hengissä. Niitähän pitäisi vaalia ja panna näytille joko eläintarhaan tai museoon. Tätä ei voisi tehdä, jos ne olisivat jo sukupuutossa.

Uusimmat

Suosituimmat