mahdotonta ymmärtää!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

minä olen aika varma tästä, että me ihmiset ajattelemme mietimme universumia mitä se on, miksi se on,milloin se on,ja muutenkin elämää ajattelemme.Mutta tässä on asiani ydin siis me ymmärrämme elämästä ja avaruudesta sen minkä me pystymme ymmärtämään,ymmärrämme että avaruus on mielestämme valtava,siellä näyttää olevan muitakin aurinkokuntia,siellä on tähtiä eli aurinkoja.
Mutta ihmis-aivot ovat rajalliset eli siis jos vaikka jossain kaikkeudessa olisi jonkinlainen älykäs olento(mikä onkaan)niin hän tai se pystyy ymmärtämään avaruudesta\elämästä jonkun yksinkertaisen asian mitä meidän aivot eivät vaan yksinkertaisesti pysty ymmärtämään(Enhän minä pysty kertomaan asiasta enempään kun en pysty tajuamaan sitä )
mutta siis ymmärsitte varmaan mitä minä tarkoitin
voisi vielä vaikka vertauksen tehdä planktonista ja ihmisestä näillä kahdella on niin pitkä silta ymmärtää toisiaan.

Sivut

Kommentit (59)

Vierailija
Kaskelotti
minä olen aika varma tästä, että me ihmiset ajattelemme mietimme universumia mitä se on miksi se on,milloin se on,ja muutenkin elämää ajattelemme.Mutta tässä on asiani ydin siis me ymmärrämme elämästä ja avaruudesta sen minkä me pystymme ymmärtämään,.

Älä viitsi höpöttää niitänäitä, joku voi viellä luulla ettemme ymmärrä, vaikka sinä et viellä ymm/ eiku tiedä missä mennään.

Vierailija

älä sinä tuu höpöttää sun omii juttuja tänne
tiiän tarkalleen mistä puhun ja olen aika varma että tämä vielä pitää ihan paikkansa.-

Vierailija
Kaskelotti
tiiän tarkalleen mistä puhun ja olen aika varma että tämä vielä pitää ihan paikkansa.-

Ei pidä.

Savor

;):)

Vierailija
Savor
Kaskelotti

Ei pidä.

Savor

;):)

savorin sana on laki.

Vierailija
joosua
SAMAEL
joosua
savorin sana on laki.

Viidakon vanha savorismi.

niinpä.

oletko aamuvirkku vai sekopää?

Joo.

Vierailija

tiedän tarkalleen asian olevan JUURI NÄIN, kuin aloittaja siitä kertoikin.
Joulukuun lopussa matkasimme Jouni Mikkoel Mammikutan, Juhana Af Grannin (Vähemmän kuuluisa serkku) ja Eeva-Maria Tapinpellon kanssa Sirius 43:n tähtigeneraation rajaseudulla, Mumm'ra:n aurinkotuulten suosimana kohti kolmannentoista todellisuus-ulottuvuuden todellista, lopullista rajapyykkiä.. Af Grannien kesämökkiä.
Saunan lauteilla tapasin universaaleja sieluja ympäri kosmosta, ja olin pöllämystyä heidän huikeasta älykkyydestään!

Nämä planktonin näköiset oliot ymmärsivät kuinka hieno keksintö auto on, ja kateellisena kyselivät Juhanilta mikroaalto-uunin toimintaperiaatteista. Heitimme poikain kanssa kylähurun Af Grannien tandemilla, kalastettiin paskaojasta ruutanoita ja maisteltiin absinttia aamuyön pikkutunneille asti. Heidän mielestään ihmiskunnan hienoin keksintö on paskapaperi, ja parasta huvia on kännissä tappeleminen ja yleisen pahennuksen aiheuttaminen. Minä taasen olin kateellinen heidän nuubialais-tyylisestä syylävoiteestaan..ja olisin mielelläni maistanut sitä vihreää 'yrttiä' mitä he toistamiseen kävivät (salaa) imailemassa rakentamastaan 'vaporisattorista'. Pystyin ymmärtämään (kovan pinnistelyn jälkeen) että tämä yrtti olisi ainoa keino
muuttaa maapallo rauhan tyyssijaksi, iankaikkisen ystävyyden onnelaksi.

Tiedän, että suurin osa teistä ei voi sitä käsittää.. mutta annettakoon se teille anteeksi, tiedän että kapasiteettinne on rajallinen. Pysytelkää te siinä absintissanne vaan! ..eikä ole niin hirveesti väliä vaikka ei olis absinttilusikkaa, kyllä se alkoholi menee MELKEIN yhtä hyvin sinne nuppiin ilmankin.

Käynnistän vaporisaattorini.

Vierailija
Kaskelotti
minä olen aika varma tästä, että me ihmiset ajattelemme mietimme universumia mitä se on, miksi se on,milloin se on,ja muutenkin elämää ajattelemme.Mutta tässä on asiani ydin siis me ymmärrämme elämästä ja avaruudesta sen minkä me pystymme ymmärtämään,ymmärrämme että avaruus on mielestämme valtava,siellä näyttää olevan muitakin aurinkokuntia,siellä on tähtiä eli aurinkoja.
Mutta ihmis-aivot ovat rajalliset eli siis jos vaikka jossain kaikkeudessa olisi jonkinlainen älykäs olento(mikä onkaan)niin hän tai se pystyy ymmärtämään avaruudesta\elämästä jonkun yksinkertaisen asian mitä meidän aivot eivät vaan yksinkertaisesti pysty ymmärtämään(Enhän minä pysty kertomaan asiasta enempään kun en pysty tajuamaan sitä )
mutta siis ymmärsitte varmaan mitä minä tarkoitin
voisi vielä vaikka vertauksen tehdä planktonista ja ihmisestä näillä kahdella on niin pitkä silta ymmärtää toisiaan.

Minusta kyllä ihmisellä olisi mahdollisuus käsittää paljon universumista mutta sitä estävät muunmuassa monet eläinkunnalle ominaiset vaistot ja käyttäytymismallit jotka näkyvät ihmisellä esim. väkivaltana, oman näkökulmansa jyräämisenä, toisen ajatusten ivaamisena yms.

Vierailija

teiltä meni pointti ohi,miksi mä nyt teiltä sitten kysyn ettehän te kykene
ajattelemaan semmoista,enhän itsekään pysty sitä tarkalleen kertoa\selittää.ja ihminen pystyykin ajattelemaan paljon ja tulee oppimaan lisää,mutta avaruudessa ja elämässä tulee aina olemaan ne jotkin asiat mitä ihmisen on mahdotonta ymmärtää,heidän rajallisilla aivoillaan.

Vierailija

Kysymys ei välttämättä ole ihmisen aivokapasiteetin rajallisuudesta, vaan rajoittuneesta kyvystä käyttää aivoja... Tämä kyky on vuosituhansien aikana jatkuvasti kehittynyt, joten en näe syytä miksi ihminen ei joskus pystyisi saavutuksiin, jotka meidän mielestämme tuntuvat mahdottomilta (edellyttäen tietysti ettei ihmiskunta tuhoa itseään).
Vielä 100 vuotta sitten oli lähes mahdoton ajatus, että ihminen pystyisi lähiaikoina asumaan avaruudessa, mutta se on kuitenkin ollut mahdollista jo 20 vuoden ajan.

Vierailija

Universumin ymmärtäminen ihmisaivoille on täysin mahdoton tehtävä.
Ajattelutoiminta on muistin käyttöä, asioiden vertaamista keskenään, se on aivojen toimintatapa.

Niinpä ihminen ymmärtää lähinnä omia teorioitaan, sanallisia päätelmiään eri asioista vaikka sitten kaikkeudesta, ne ovat kuitenkin vain ajatuksen liikettä omassa muistissa, ei muuta.

Ihmisen ymmärrys on siis vertaamista, mutta mihin verrata äärettömyyttä.

Vierailija

näin tai niin mutta tarkoitan siis vaikka jos olisimme älykkäämpiä mitä olemme ,tajuaisimme(vai esimerkki)esim:koska maapallo on pyöreä, se tarkoittaa universumissa jotain.
siis jos olisimme vielä älykkäämpiä tajuaisimme mitä planeettojen pyöreys tarkoittaa universaalisti.
tätä minä tarkoitan.
hehheh kerkesit juuri ennen minua,olemme aika samoilla linjoilla

Vierailija

eiköhän siihen planeettojen pyöreyteen ole ihan tieteellinen selitys. Mitä syytä on olettaa että planeettojen pyöreydellä olisi joku salaperäinen merkitys? Tajuan kyllä mitä ajat takaa mutta se liittyy mielikuvitukseen.

Vierailija

Kaskelotti näyttää pyörivän ihan omissa vesissään ja ajatuksissaan. Oikeinkirjoituskin on melko...sanoisinko omintakeista ja luovaa. Sitäpaitsi kaskelotti on eri eläin kuin avatarin delfiini, mutta samaa sukua kuitenkin. Siitä pisteet.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat