Tavaroiden jakaminen ihmisille

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Jos teen sellaisen sivuston jossa ihmiset saavat pelata pelejä ja tienaavat niitä pelejä pelaamalla pisteitä joilla voi ostaa jotain sivun kaupasta, niin mitä suomen laki sanoo? Ei mitään? Entä mahdollisesti muiden maiden lait? Sivustolle myisin myös mainostustilaa. Olisiko pakko perustaa yritys? Olisiko yrityksen perustamisen jälkeen kaikki kunnossa vai onko jotain esteitä?
edit: Sivusto, jonka linkki minulla on allekirjouituksessa, on suunnilleen edellämainitun kaltainen, paitsi ettei se myy mainos tilaa vaan tarjoaa mahdollisuuden ostaa lisää pelikertoja sivulla oleviin peleihin jokapäiväisten ilmaisten lisäksi. Itsellä olisi tarkoitus tienata rahat mainostajilta eikä pelihimoisilta ihmisiltä.

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Onneksi olkoon! Keksit pyörän uudelleen!

Katsopas vaikka kuinka Ladbrokes.com tekee tuon pokerin suhteen.

Eli kun pelaat rahapelejä, saat Player Pointeja, joilla voit pelata sitten Player Point pelejä, joista saatat voittaa rahaa.

Vierailija
Armitage
Onneksi olkoon! Keksit pyörän uudelleen!

Katsopas vaikka kuinka Ladbrokes.com tekee tuon pokerin suhteen.

Eli kun pelaat rahapelejä, saat Player Pointeja, joilla voit pelata sitten Player Point pelejä, joista saatat voittaa rahaa.

Ei ollut kysymys mistään keksimisestä tai tuosta sivun ideasta, vaan lainsäädännöstä.

Vierailija

Eikö kukaan osaa vastata? Onko mahdollista että tuossa toiminnassa joutuisi maksamaan jotain arpajaisveroja? Onko tuo edes laillista? Periaatteessahan ainut missä raha liikkuu on mainostajilta minulle, mutta mitä laki sanoo kun jaan niille ihmisille ilmaiseksi niitä tavaroita? Mielestäni ei mitään mutta eipä ole asiasta tietoa..

Vierailija

Jollei vielä ole lakia millä sinua verotetaan, niin ole huoletta kyllä se pian kehitetään.

Eikös kaikki toiminta mistä syntyy lisäarvoa, ansiotuloa ole veronalaista.

Voithan perustaa yhdistyksen, niiden ei tarvitse maksaa veroja.

Yleishyödyllinen yhdistys siis.

Mainostulojen saaminen voisi olla jopa mahdollista, jos sivut ovat suosittuja, toki ala on kovin kilpailtu, kaikki hamuavat mainostajia.

Vierailija
henkka
Jollei vielä ole lakia millä sinua verotetaan, niin ole huoletta kyllä se pian kehitetään.

Eikös kaikki toiminta mistä syntyy lisäarvoa, ansiotuloa ole veronalaista.

Voithan perustaa yhdistyksen, niiden ei tarvitse maksaa veroja.

Yleishyödyllinen yhdistys siis.

Mainostulojen saaminen voisi olla jopa mahdollista, jos sivut ovat suosittuja, toki ala on kovin kilpailtu, kaikki hamuavat mainostajia.

Toki tuloista verot maksaisin mutta tarvitsisiko minulla olla yritys?
edit: toiminimen ottaminen ei mikää iso juttu olisi mutta onko se välttämätön?

Vierailija
Sarmal
Eikö niistä mainoksista tulevat tulot kuitenkin ole veronalaista tuloa?
Tietenkin, ja niistä siis verot maksaisin. Muita tulojahan tuossa ei tulisikaan. Kysymys vain on siitä mitä muita lainsäädännöllisiä juttuja tuohon liittyy. Ensiksi nyt vaikka se että onko minulla pakko olla yritys?

Vierailija
aleksialeksi
Sarmal
Tietenkin, ja niistä siis verot maksaisin. Muita tulojahan tuossa ei tulisikaan. Kysymys vain on siitä mitä muita lainsäädännöllisiä juttuja tuohon liittyy. Ensiksi nyt vaikka se että onko minulla pakko olla yritys?

Itse olen sellaisessa käsityksessä että yritystä ei tarvitse olla, mutta jos oikeasti aikoo alkaa rahaa tekemänä tuolla toiminnalle niin sellainen kannattaa perustaa.

Vierailija

Ilmeisestikin olisi kysymys liiketoiminnasta, joten se vaatisi vähintään toiminimen.
Ammatinharjottaminen on mahdollista, esim. lääkärit, mutta tämä ei liene siihen kuuluvaa.

Vierailija
Sarmal
aleksialeksi
Sarmal

Itse olen sellaisessa käsityksessä että yritystä ei tarvitse olla, mutta jos oikeasti aikoo alkaa rahaa tekemänä tuolla toiminnalle niin sellainen kannattaa perustaa.

Miksi kannattaa? Mitä kaikkea siitä hyödyn?

Vierailija

Niin ja mitä tulee arpajaispuolesta, niin yrittiväthän ne kyläkauppiaan mijoonapilkkiäkin tuomita arpajaisiksi, ettei koskaan tiedä mitä tapahtuu, silläkin saralla.

Vierailija
henkka
Ilmeisestikin olisi kysymys liiketoiminnasta, joten se vaatisi vähintään toiminimen.
Ammatinharjottaminen on mahdollista, esim. lääkärit, mutta tämä ei liene siihen kuuluvaa.
Johtuisikohan siitä että kirjanpito on oltava.. Noo, varmaan täytyy sitten perustaa toiminimi. Viimeksi kun sitä olin perustamassa niin homma kaatui siihen etten tiennyt miten kaikki verotukset menee ja jotain muitakin epäselvyyksiä oli mutta jospa se onnistuu..

Vierailija
henkka
Niin ja mitä tulee arpajaispuolesta, niin yrittiväthän ne kyläkauppiaan mijoonapilkkiäkin tuomita arpajaisiksi, ettei koskaan tiedä mitä tapahtuu, silläkin saralla.
Hui.. No mutta siinähän kuitenkin oli osallistumismaksu, minulla sitä ei ole joten ei luulisi olevan mitään pelkoa.

Vierailija
henkka

MIljoonapilkissä on pääsymaksu, joten se on vastikeellista toimintaa. Taas aleksialeksi:n esittämässä ajatuksessa sivuilla kävijät eivät rahaa käytä, joten tuskinpa tuota voisi vastikeelliseksi toiminnaksi sanoa. Varmaa tietoa ei tietenkään ole.

Aelsialeksi: Netissä on tuosta yrityksen perustamisesta pilvinpimein tietoa.

Vierailija
Sarmal

Aelsialeksi: Netissä on tuosta yrityksen perustamisesta pilvinpimein tietoa.

Tiedän. Viimeksi netistä tietoa etsinkin mutten kuitenkaan löytänyt jotain ja siitä jostain se jäi sitten kiinni.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat