Tiäremiähelle asiaa -aspergerismia veikkaan

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen jo jonkin aikaa tuuminut, että Tiäremiähellä voisi olla jotain tällaista.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Aspergerin ... oma#Oireet
http://www.verkkoklinikka.fi/?page=5168978&id=6047512
Tiäremies kun kirjoittaa välillä hyvin oivaltavia asioita, mutta se ulosanti vain sotkee sanoman, saa vaikuttamaan sekavalta. En usko, että on olemassakaan ongelmia joita ei voisi ratkaista kun ottaa selvää.

Itse tunnen erään -lukioaikaisen tuttuni Hesasta, jolla oli sama oireyhtymä, ja se sai hänet näyttämään muiden silmissä naiivilta. Ihmettelin, koska ulosanti ja oivalluskyky olivat niin rajussa ristiriidassa. Hän löysi sattumalta tietoa aspergerismista, ja sen tiedon avullapa kaveri muuttui täysin. Kun tietää, mikä itseä kenties vaivaa, osaa h a l l i t a itseään. Opiskeluvaikeudet hävisivät kuin pieru saharaan, ja nykyään kaveri opiskelee sähköinsinööriksi niin että pää sauhuaa. Myös ryypiskely jäi, ottaa vain kohtuudella ja harvoin.
Alkoholihan on semmoinen lohtu ja "kainalosauva" jos ei koe pärjäävänsä.

Oikeasti, kuule tiäremiäs, ota selvää aspergerismista ja ehkäpä ADHD:sta, koska jotain sellaista sulla voipi olla. Vaikutat ihan symppis tyypiltä, ehkä liiankin kiltiltä ja hiljaiselta, mutta sun ulosantisi on välillä sellaista että muut pitänevät sinua pilkkanaan, kuka enempi ja kuka leikillään. Toivon, ettei näin ole live-elämässä.

Kommentit (11)

Vierailija

Mua epäillään. Mutta olen vain obsessiivinen säännönmukaisuuksiin ja ulosanniltani sekava. Joka vaihtaa obsessioita silloin tällöin... Pidän enemmän taipumuksena häröilyyn ja skeptismiin samanaikaisesti. Olen ambivalentti ja henkisesti turskas, that's all!

Vierailija
taiteilijatyyppi
....mutta sun ulosantisi on välillä sellaista että muut pitänevät sinua pilkkanaan, kuka enempi ja kuka leikillään. Toivon, ettei näin ole live-elämässä.....

Tuo `yksinkertaisten` pilkkana pitäminen on kyllä tuttua.
Toisaalta eikö se ole vaan pilkkaajien häpeä ja osoittaa
heidän kypsymättömyyttään.

Vierailija

[quote="crusaron uusi tuleminen"]Einsteinistä ja Newtonistakin on vedetty jälkidiagnoosi, että heillä olis ollu Asperger.

Tuo asbergerin kyvyttömyys huomioida muita osoittaa myös SAVORIN suuntaan.

Potilaalle vaikka atomeista laajentaisi mallin, niin ei se silti ymmärrä mitään.

derz
Seuraa 
Viestejä2431
Liittynyt11.4.2005

Itsekin luulin joku aika sitten, että minulla olisi Aspergerin syndrooma.
Nyt miellän "oireyhtymäni" huonoksi itsetunnoksi, josta olen onneksi vapautunut.

∞ = ω^(1/Ω)

Vierailija

Minulla on Aspergerin syndrooma. Diagnosoitiin jo ennen vuosituhannen vaihdetta ja olin monta vuotta kuntoutuksessa. Olen myös rakastunut erääseen toiseen aspergeriin.

Vierailija
risat
crusaron uusi tuleminen
Einsteinistä ja Newtonistakin on vedetty jälkidiagnoosi, että heillä olis ollu Asperger.

Tuo asbergerin kyvyttömyys huomioida muita osoittaa myös SAVORIN suuntaan.

Potilaalle vaikka atomeista laajentaisi mallin, niin ei se silti ymmärrä mitään.

Ei sinne päinkää. Paremminki skitsofrenia. Mulla on asperger diaknoosi.

Vierailija

mittää pirua? onx mää ainu turkulaine jollei o diaknoosia ylä-asteelta?

Mä asu nykyä Jyväskyläs, tauti sen ku pahene va

Uusimmat

Suosituimmat