Nenäverenvuoto, nenän "polttaminen"

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Minulla on nyt reilusti toista vuotta vuotanu nenästä verta. Saattaa vuotaa joskus viikonkin ajan joka päivä ja voi gtula useita kertoja päivässä. Tänään sitten menin terveyskeskukseen ja pyysin polttamaan niin lääkäri työnti vaan jonkun ison tulitikun näkösen tikun nenään ja hieman pisti. Sano että se on oikeestaan polttamista. Sanoin että ihan sama kunhan ei enää vuoda, ja lopussa vielä kysyin että nytkö tämä ei sitten vuoda. Vastaus oli että ei. No nyt tämä sitten vuotaa jo toisen kerran sen jälkeen. Polttaako ne vielä ihan "oikeesti" nenän verisuonia vai onko se menny tommoseks leikkimiseks?

Kommentit (9)

Vierailija
aleksialeksi
Minulla on nyt reilusti toista vuotta vuotanu nenästä verta. Saattaa vuotaa joskus viikonkin ajan joka päivä ja voi gtula useita kertoja päivässä. Tänään sitten menin terveyskeskukseen ja pyysin polttamaan niin lääkäri työnti vaan jonkun ison tulitikun näkösen tikun nenään ja hieman pisti. Sano että se on oikeestaan polttamista. Sanoin että ihan sama kunhan ei enää vuoda, ja lopussa vielä kysyin että nytkö tämä ei sitten vuoda. Vastaus oli että ei. No nyt tämä sitten vuotaa jo toisen kerran sen jälkeen. Polttaako ne vielä ihan "oikeesti" nenän verisuonia vai onko se menny tommoseks leikkimiseks?

Minulle tehtiin tuo polttaminen joskus 10 vuotta sitten. Ja kyllä vieläkin silloin tälläin verta nenästä tulee. Talvet on juuri vaikeaa aikaa kun sisäilma on kuivaa.

Vierailija
Sarmal
aleksialeksi

Minulle tehtiin tuo polttaminen joskus 10 vuotta sitten. Ja kyllä vieläkin silloin tälläin verta nenästä tulee. Talvet on juuri vaikeaa aikaa kun sisäilma on kuivaa.
Tämä on mulla vaan ympärivuotista..

Vierailija

Suosittelisin aleksialeksille erikoislääkärin vastaanottoa. Se tosin maksaa jonkin verran, mutta saat sitä kautta pysyvän avun. Nuo terveyskeskuksessa tai sairaalan polilla tehdyt polttamiset ovat yleensä ensiapua ja auttavat yleensä vain akuuttiin tilanteeseen.
Aihe on minulle tuttu, koska hyvin iäkäs äitini on joutunut pomppimaan mainituissa ensiavuissa, koska hänen syömänsä verenohennuslääke lisää vuototaipumusta.

Vierailija
Tarkkailija
Suosittelisin aleksialeksille erikoislääkärin vastaanottoa. Se tosin maksaa jonkin verran, mutta saat sitä kautta pysyvän avun. Nuo terveyskeskuksessa tai sairaalan polilla tehdyt polttamiset ovat yleensä ensiapua ja auttavat yleensä vain akuuttiin tilanteeseen.
Aihe on minulle tuttu, koska hyvin iäkäs äitini on joutunut pomppimaan mainituissa ensiavuissa, koska hänen syömänsä verenohennuslääke lisää vuototaipumusta.
Ei tässä oikein ehdi.. Työt alkaa vissiin maanantaina toisella paikkakunnalla ja pitäs siihen mennessä saada kuntoon. Saavat luvan laittaa tuolla teekoossa huomenna kuntoon. Tietääkö joku polttaako ne siellä ihan oikeesti?
edit: siis kun en oikein tiiä mitä ne tuumaa siellä kun en oo sen paikkakunnan asukas ja yksityinen maksaa maltaita

Vierailija
tupakka
Osta kolvi ja polta ite.
No arvaa onko käyny mielessä tunkee tuo kolvi nenään Ei vaan maha auttaa Sitäpaitsi pitäs melko syvälle varmaan saada tungettua.

Vierailija
aleksialeksi
Kellään tietoa mitä on tuo aine jota ne tikulla sieraimeen pyörittelevät?

Taitaa olla hopeanitraattia. En tiedä miten tarkalleen toimii, mutta jotenkin kylmästi polttaa, hiiltää orgaanista ainetta. Nenäverenvuotoja tukkii hyvin.

Joskus kemian tunnilla kun käsille on tullut vähän niin huomannut myöhemmin pieniä mustahkoja jälkiä käsissä.

Vierailija

Laapistamiseks ne sitä toimenpidettä ainakin kutsuvat. Kävin tänään taas teekoossa ja hoitaja meinas rueta tekemään saman toimenpiteen uudestaan niin ksyin että eikö sitä todellakaan voi polttaa niin lähetti erikoislääkärile ja erikoislääkäri sano että polttaminen ois huonompi vaihtoehto kun laapistamisella saa isommalta alueelta. No, sitten se laapisti. Paremmin kuitenkin kun teekoossa. Toivottavasti nyt kestää.

Uusimmat

Suosituimmat