Rakkauden tieteellisyys

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Onko rakkaus niin tyhjä ja turha asia, ettei sitä ole tutkittu tieteellisesti?

Onko kellään omaa kokemusta kyseisestä aiheesta? Mä oon nörd, en tiä, mut kaveri kerto pussanneensa kerran.

Kommentit (8)

Vierailija

"Rakkaus" kuuluu käsitteenä abstraktiasioihin, eli tieteellisessa mielessä se pitänee kytkeä seksuaalisuuteen ja sitähän on toki tutkittu maailman sivu.

Vierailija
risat

Onko kellään omaa kokemusta kyseisestä aiheesta? Mä oon nörd, en tiä, mut kaveri kerto pussanneensa kerran.

Rakkautta on kyllä tutkittu, tietellisesti kysymys on aivojen hormoonitoiminnan epätasapainosta, joka korjaantuu noin 4-6 kuukauden kuluttua itsestään. Ei vaadi lääkitystä.

Vierailija
Tarkkailija
"Rakkaus" kuuluu käsitteenä abstraktiasioihin, eli tieteellisessa mielessä se pitänee kytkeä seksuaalisuuteen ja sitähän on toki tutkittu maailman sivu.

Maailman kvantti-hörhöt kuuluvat samaan siirappiin

Vierailija

Onhan tästä erilaisia käsityksiä tästä rakkaudesta. Kristinuskon mukaan rakkaus on sitä että antaa ainoan poikansa ristiinnaulittavaksi että jokaiselle joka häneen uskoo olisi iänkaikkinen elämä.

Henkilökohtaisesti olen hieman eri mieltä asiasta. Oma kokemukseni perustuu monivuotiseen suhteeseen erään vaalean kaunokaisen kanssa, joka vannoi rakastavansa minua vielä viikkoa ennen kuin lähti erään toisen miehen matkaan. Käsittääkseni rakkaus on siis eroa edeltävä, naisilla ilmenevä emotionaalinen tila joka saa miehessä aikaan harhaisia kuvitelmia ihmissuhteen pysyvyydestä ja altistaa yksilön siten normaalia voimallisemmin lähitulevaisuuden pettymykselle ja aggressiolle.

Vierailija
Lapin Mies
risat

Rakkautta on kyllä tutkittu, tietellisesti kysymys on aivojen hormoonitoiminnan epätasapainosta, joka korjaantuu noin 4-6 kuukauden kuluttua itsestään. Ei vaadi lääkitystä.
Rakastuminen on tuo hormoonitoiminnan epätasapaino - lievä psykoosi.
Rakastaminen taas on käden tasolla tapahtuvaa toimintaa lähimmäistään kohtaan; ruoka-apu nälkäiselle, euron kolikko puliukolle, vaatteen antaminen palelevalle ym. sen tapaista. Yleensä toisen huomioiminen ja sen tekeminen toiselle, mitä toivoisi itselle tehtävän. Kuulostaako jostain tutulta. Helppo konsultoida, vaikea toteuttaa kohdallaan.

Vierailija

Rakkaus epäitsekäs tunne, älkää toki sekoittako sitä intohimoon, mikä on eri asia.

Rakkaus, myötätunto, oletteko pitäneet koskaan pientä lasta sylissänne, mitä tunnette, tai koiranpentua, se hellyydentunto sillä hetkellä on rakkautta.

Naisen ja miehen välillä on myös parhaina hetkinä rakkautta, mutta intohimo on vain sen osaalue.

Uusimmat

Suosituimmat