James Cameron on löytänyt Jeesuksen haudan

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1326988

"Titanic -elokuvasta tuttu, Oscar-palkittu ohjaaja James Cameron uskoo, että 2000 vuotta vanhat, Jerusalemista löydetyt kiviset uurnat sisältävät Jeesuksen ja hänen perheensä luut.

Uurnissa on ohjaajan mukaan myös Maria Magdalenan ja Jeesuksen pojan luita. Cameronin mukaan Magdalena ja Jeesus olivat pariskunta, jolle syntyi Judas -niminen poika. Yhdessä uurnassa jopa lukee: Judas, Jeesuksen poika.

Cameronin mukaan dna-todisteet vahvistavat hänen väitteensä.

Hän on tehnyt aiheesta dokumentin The Lost Tomb of Christ (suom. Kristuksen kadonnut hauta) Discovery-kanavalle. Dokumentti esitetään Yhdysvalloissa 4. maaliskuuta.

- Tämä on valtavan suuri löytö. Me olemme tehneet läksymme ja nyt kaikki voivat tutkia, pitävätkö väitteemme paikkaansa, Cameron sanoi Sky Newsin mukaan.

Discoveryn tiedottajan mukaan kyseessä voi olla "historian suurin arkeologinen löytö".

Kristityt johtajat ovat jo hermostuneet Cameronin väitteistä. He uskovat, että Jeesus vietti koko ikänsä selibaatissa ja nousi kolmantena päivänä kuolleista.

- Tuskin kristityt uskovat näitä (Cameronin) väitteitä. Mutta skeptikot haluaisivat tietysti nähdä uusia todisteita, totesi raamattuoppinut Stephen Pfann uutistoimisto AP:n mukaan."

Kaikkea sitä sitten...Noh täytynee nähdä osoittautuuko samanlaiseksi diipadaapaksi kuin liiton-arkin etsintä Mutta mielenkiinnolla odotan tuota...Jos hyvä lykky kävisi, niin tuo olisi viimeinen naula kristinuskon arkkuun

Sivut

Kommentit (84)

Vierailija
caco-daemon

Mutta mielenkiinnolla odotan tuota...Jos hyvä lykky kävisi, niin tuo olisi viimeinen naula kristinuskon arkkuun

Tuskinpa kaataa hristususkoa. Eiköhän ne jotakin keksi taas millä selittävät tuonkin. Ikävä kyllä, mutta ei niitten luupäitten paratiisiuskoa taida kaataa mikään.

Vierailija

Kyllähän kristinusko on perusta niin monen maailmankatsomukselle, etteivät sitä radikaalitkaan faktat kaada. Onhan tuo nähty, eihän Raamattu kovinkaan suuressa määrin vastaa todellisuutta, mutta eipä tuo paljoa paina. Fundamentalistipiirit kuittaisivat tuollaisen löydön Saatanan tekosina(tai jtn yhtä viisasta).

Itse löytöönkin on kyllä syytä suhtautua skeptisesti. Jeesuksen haudan löytäminen kuulostaa niin kummalliselta, että todisteita tarvitaan niin pirusti...

Edit. Kyseessähän on siis yleisiä juutalaisia nimiä, kuten Maria, Jesua, Judas... Nimet eivät siis ole todista mistään.

asdf
Seuraa 
Viestejä11069
Liittynyt16.3.2005
nuori_urho
Edit. Kyseessähän on siis yleisiä juutalaisia nimiä, kuten Maria, Jesua, Judas... Nimet eivät siis ole todista mistään.

Aivan. Minua ihmetyttää nuo dna-todisteet. Mihin niitä on verrattu. Muistaakseni ainakaan Raamatussa ei ollut puhetta Jeesuksen dna:sta.

Tulee väkisin mieleen, että em. Cameronin dokumentti on huuhahtava. Harmi, jos näin on, hänen edellinen dokumenttinsa Aliens of the Deep oli asiallinen, viihdyttävä ja siinä erotettiin selvästi fakta fiktiosta.

Edit: Asiaan hieman tutustuttuani huomautan, ettei The Lost Tomb of Jesus -dokumenttia voi samalla tavalla kutsua Cameronin dokumentiksi kuin Aliens of the Deepiä. Jälkimmäisen Cameron ohjasi itse, edellisessä hän on vain executive producer.

Vierailija

Muistan jo jostain 90-luvun lopulta kohu-uutisen, jonka mukaan Jeesuksen hauta olisi mahdollisesti löydetty. Haudassa luki Jeesus, Maria ja Joosef. Sen yhden uutisen jälkeen ei jutusta vaan enää kuulunut mitään.

Vierailija
asdf
nuori_urho

Aivan. Minua ihmetyttää nuo dna-todisteet. Mihin niitä on verrattu. Muistaakseni ainakaan Raamatussa ei ollut puhetta Jeesuksen dna:sta.

Mielestäni ainoa vaihtoehto tuolle DNA:n käyttämiselle olisi esim. todistus siitä, että haudasta löytynyt poika olisi Jeesuksen ja Marian. Muutenhan tuossa ei ole mitään järkeä.

Vierailija
nuori_urho
asdf
nuori_urho

Mielestäni ainoa vaihtoehto tuolle DNA:n käyttämiselle olisi esim. todistus siitä, että haudasta löytynyt poika olisi Jeesuksen ja Marian. Muutenhan tuossa ei ole mitään järkeä.

Eihän sekään todistaisi vielä, että siellä on "oikeat" jesse ja maria. Tuskin sitä todistaa yhtään mikään, ainakaan jos uskoa haluat. Uskohan on uskomista siihen mihin haluaa uskoa.

edit: Tuli luki/ymmäryshärö. ks. seuraava

Vierailija
Peksu
nuori_urho

Eihän sekään todistaisi vielä, että siellä on "oikeat" jesse ja maria. Tuskin sitä todistaa yhtään mikään, ainakaan jos uskoa haluat. Uskohan on uskomista siihen mihin haluaa uskoa.

Siis sitähän minä tarkoitinkin, ettei se nimenomaan Jeesuksen henkilöllisyyttä todista millään lailla. Mietin vain, missä kohtaa tuota DNA-tutkimusta edes olisi järkevää käyttää, kun Jeesuksen suvun DNA:ta ei varmasti mistään löydy.

Vierailija
nuori_urho
Peksu
nuori_urho

Siis sitähän minä tarkoitinkin, ettei se nimenomaan Jeesuksen henkilöllisyyttä todista millään lailla. Mietin vain, missä kohtaa tuota DNA-tutkimusta edes olisi järkevää käyttää, kun Jeesuksen suvun DNA:ta ei varmasti mistään löydy.
Vierailija

Kirjoitukset toteutuvat tässäkin kohdassa Jeesuksen sanojen mukaan.

Mark. 13:21

21. "Jos joku sanoo teille: 'Täällä on Messias', tai: 'Katso, Messias on tuolla', älkää uskoko. 22. Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät tunnustekoja ja ihmeitä johtaakseen, jos mahdollista, valitut harhaan. 23. Pitäkää siis varanne. Minä olen ennalta ilmoittanut teille kaiken.

Vierailija
Scylla
Muistan jo jostain 90-luvun lopulta kohu-uutisen, jonka mukaan Jeesuksen hauta olisi mahdollisesti löydetty. Haudassa luki Jeesus, Maria ja Joosef. Sen yhden uutisen jälkeen ei jutusta vaan enää kuulunut mitään.

Niin siis tuo kyseinen hautahan oli ilmeisesti löydetty jo reilut parikymmentä vuotta sitten.

Vierailija
nuori_urho

Nimenomaan. Kyseessä lienee vähän sama asia kuin jos joku Islamilaisella hautausmaalla kulkiessaan näkee haudan missä lukee Mohammed ja luulee löytäneensä profeetta Mohammedin haudan.

Vierailija
kiittäen
Kirjoitukset toteutuvat tässäkin kohdassa Jeesuksen sanojen mukaan.

Mark. 13:21

21. "Jos joku sanoo teille: 'Täällä on Messias', tai: 'Katso, Messias on tuolla', älkää uskoko. 22. Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät tunnustekoja ja ihmeitä johtaakseen, jos mahdollista, valitut harhaan. 23. Pitäkää siis varanne. Minä olen ennalta ilmoittanut teille kaiken.

jahhah, niinpä tietysti. Mitähän ne väärät messiaat/profeetat sitten sanoivat/sanovat? "Olen väärä, teen tosin "ihmeitä ja tunnustekoja", mutta kun se yksi ehti jo varaamaan sen oikean paikan itselleen"?

Vierailija

Jaa-ah. Tämä meni taas jumalaaeiooo ja aamen jorinaksi.
Aika aneemista etten sanoisi.
Ei siinä mitään. Eikä tämä kommenttini ole edes vastakommentin arvoinen.

Vierailija

James Cameronin käyttämä Dreamworks luo illuusioita, joita voi kutsua "ihmeiden ja tunnustekojen" nimellä Jeesuksen ajan kieltä käyttäen.

Vierailija

Mikkelistä löytyi Virtasen ja Hännisen uurnat. Lisäksi pienessä uurnassa luki Manninen.

Tähän liittyy varmasti mystiikkaa. Siinähän makaa ihan selvästi Jeesus perheineen tai suomalaisten huippu-urheilijoiden esi-vanhemmat.

Voiko väärennöksen tekeminen olla helpompaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat