tappelu ja aggressio miehille luonnollista

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Me miehet olemme naisia kärkkäämpiä ottamaan kantaa. Me haemme vastusta muista, sekä kokoamme samanhenkistä porukka "mä ja mun jengi" ja vastapuolella on Nuo muut".
Nykyään, kun aggression ilmaisu vapaasti ei ole enää muotia, se tapahtuu politiikan keinoin tai vaikkapa internetissä ärsyttämällä muita. Olemmeko me miehet luonnostamme aggressiivisia ja vastusta hakevia?
Jos sallittaisiin tilanne, jossa jokainen mies saisi kerran viikossa toteuttaa tappelun valitsemansa toisen mieshenkilön kanssa (kadulla, nyrkein, pituus noin 5-30 minuuttia ja maksimiajan jälkeen seis) olisimmeko loppuviikon ajan täysin rauhallisia ja tyynen autuaita luonteeltamme?
Onko meillä miehillä luontainen vaisto etsiä haasteita ja vastapuolta jota vastaan itse asettua? Voisi kyllä olla lystikästä moinen sallittu tilanne jonka kuvailin. Nyrkkitappelu per viikko valitun kohteen kanssa. Yhteiskunta voisi olla rauhallisempi, tai sitten ei.

Sivut

Kommentit (192)

Vierailija

Taiteilijatyyppi kirjoitti:

Jos sallittaisiin tilanne, jossa jokainen mies saisi kerran viikossa toteuttaa tappelun valitsemansa toisen mieshenkilön kanssa (kadulla, nyrkein, pituus noin 5-30 minuuttia ja maksimiajan jälkeen seis) olisimmeko loppuviikon ajan täysin rauhallisia ja tyynen autuaita luonteeltamme?

Mikset mene salille tappelemaan. Onhan Suomessa nyrkkeilyseuroja pilvin pimein, jos kerran pidät tappelemista luonnollisena.

Vierailija
markent
Aina naissukupuolta pannaan halvalla!!!

No tartteeko itseään myydä halvalla...

Mutta vakavasti ottaen, mikä tuossa nyt oli niin halventavaa? Minusta on ihan paikkansapitävä havainto, että miehet ovat keskimäärin kilpailuhenkisempiä ja tahtovat väitellä ja tapella enemmän kuin naiset.

Vierailija

Osittain aloitukseni oli provokatiivinen, eli korjataanpas sisältöä. Miksi me miehet -sukupuolena siis ylipäätään- haemme vastusta muista? En pidä tappelua luonnollisena käytöksenä, mutta mihin perustuu sukupuolemme ärhäkkyys?
Meidän pitäisi ottaa naisväestä mallia, koska naiset pyrkivät sovittelemaan mielipiteitään, me miehet taas kokoamme joukkomme ja käärimme hihamme ja alamme esittää argumentteja jos jokin ei miellytä.
Tämä tiede.fi on välillä oikea sotakenttä, muunmuassa. Samoin poliittiset mielipiteet vaalitaistoissa ym.
Kyllä tappelu on yhä edelleen meille miehille siis luonnollista- VERBAALINEN TAPPELU. Miksi me haemme vastusta sukupuolena? Se kiinnostaa. Kun nykyajan mukavuuksia tarjoavassa yhteiskunnassa ei vastuksia oikeastaan tarvita...

Vierailija

On sitä aggressiota naisillakin. Minua on pari pitkäaikaista naiskumppania kynsinyt ja lyönyt.

Itse löin raivoni vahingossa kipsiseinään tai pahvioveen kohtalokkaammin seurauksin. Olis pitänyt älytä ostaa nyrkkeilysäkki tai tutkia seinän rakenne tarkemmin.

Vierailija

markent kirjoitti:
"taiteilijatyyppi emme ole kai kohdanneet kun tuollaista kirjoittelet.
Aina naissukupuolta pannaan halvalla!!!"

Scylla kirjoitti:
"No tartteeko itseään myydä halvalla...
Mutta vakavasti ottaen, mikä tuossa nyt oli niin halventavaa? Minusta on ihan paikkansapitävä havainto, että miehet ovat keskimäärin kilpailuhenkisempiä ja tahtovat väitellä ja tapella enemmän kuin naiset."

Kirjoitin vain oman kokemukseni pohjalta. Yksilötasolla.
Vaikka minua on usein pantu halvalla , niin en silti ole kenenkään antanut päälläni hyppiä.

Vierailija

Taiteilijatyyppi kirjoitti:

Kyllä tappelu on yhä edelleen meille miehille siis luonnollista- VERBAALINEN TAPPELU.

Kyllä se on niin päin, että verbaalinen tappelu on naisille luonteenomaisempaa. Naiset käyttävä usein henkistä väkivaltaa miestä kohtaan, kun haluavat hänestä eroon. Naiset haukkuvat ja nalkuttavat ja kun saavat miehen lyömään, on heillä hyvä valttikortti näyttää, miten paha tuo mies on. Sen avulla saa ympäristönsä sosiaalisen hyväksynnän avioeron hakemiseen.

Vierailija

Heh, nyt asun omassa kaksiossa, jossa on kunnon 60-luvun 30 cm paksut kantavat kiviseinät

Meinasin kommentillani vain, että heppoisiin nykyrakenteisiin ei kannata ikinä purkaa turhautumistaan, joutuu kipsaamaan ja pakkeloimaan.

Vierailija

Luulen että meillä kundeilla tappelun motiivi monesti on ne paikalla olevat
kaverit ja kenties naisetkin, ennemmin kuin jonkun tappeluhalun lievittäminen. Jos ajatellaan aloitusviestin tilannetta, kaksi miestä nurkan takana tappelemassa, sovitusti, ilman silminnäkijöitä. Tuskin voittajana selvinnyt jatkaa elämäänsä jotenkin rauhallisempana kuin aamulla herätessään. Ja ainakin niille kavereille täytyisi käydä kertomassa miten kävi. Ja vastustajalla tietysti oli ketjut ja pamput ja puukot ja.....

"It's the ego. My ego is out of control. My ego talks to me: youre the Man!" --Adam Ferrara

Vierailija

Naiset lienevät kyllä yhtä riidanhaluisia kuin miehetkin.
Tappelukäyttäytyminen on varmaan miehille luontaisempaa, lyödään herkemmin, kun ei sanat riitä.

Jokainen voi miettiä mistä oma riidanhalu johtuu, on monia syitä, mutta vain yksi lähtökohta.

Vierailija

Syyt näennäisesti moninaiset, mutta todellisuudessa ne ovat yksi ja sama. Tunteet.

Niistä ei pääse eroon tappelemallakaan, niiden huomioonottamisesta pääsee eroon kyllä, mutta se on prosessi, joka vie aikaa.

Tappelu siis kertoo itselle, että itsessä on jotain jota ei siedä. Itse - ego - on juuri se jota ei siedä, sen on siksi annettava "kuolla".

Vierailija

Henkka kirjoitti:

Naiset lienevät kyllä yhtä riidanhaluisia kuin miehetkin.
Tappelukäyttäytyminen on varmaan miehille luontaisempaa, lyödään herkemmin, kun ei sanat riitä.

Jokainen voi miettiä mistä oma riidanhalu johtuu, on monia syitä, mutta vain yksi lähtökohta.

Olen huomannut ja tunnen muutaman kaverin, jotka pelkäävät korkeita paikkoja. Heille tappeleminen on jotenkin luonnollisempaa kuin muille. Parin-kolmen tuopin jälkeen he yleensä alkavat haastaa riitaa jonkun tuntemattoman kanssa pubissa. Huom ! Tuo oireyhtymä ei pidä aina paikkaansa, mutta olen sitä mieltä, että useimmiten kuitenkin. Sama pätee voimakkaasta lentopelosta kärsiviin.

Vierailija

Tappelu ja riidanhaluisuus ovat luontaista ihmiselle. Nähdäänhän se tappelunhalu näilläkin palstoilla. Välillä on semmonen kalapaliikki palstalla, ettei paremmasta väliä. Onneksi täällä voi loukata ainoastaan sanan säilällä.

Kun asioista kerran ollaan usein eri mieltä, niin se johtaa yhä suurempiin ristiriitoihin ja selkkauksiin. Usein jopa sotiin. Tähän on tuskin lääkettä olemassa, pitäisi löytää se riitelygeeni ja poistaa se, jolloin ihmiset olisivat aina samaa mieltä.

Sittenhän se vasta tylsää olisi...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat