naiset inhoavat/pelkäävät luontoa?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tämän aiheen pistin jo aikoinani suomi24 palstalle. vaan täällä se on paremmin paikallaan.
Suomi24.fi.lläkin tuli vastauksia että "se vaan on pelottavaa, ja että eläimet on teidän miesten juttu, ja että me naiset olemme niin paljon urbaanimpia."
Koskaan ei näe naisten, kuten Aylan, Stingerin, Mummon, Isojussin ym ym vastaavan luonto/eläinaiheisiin kysymyksiin. Naiset eivät välitä villistä luonnosta, ja monet jopa pelkäävät eläimiä ja luontoa ellei se eläin ole pörröistä ja silitettävää laatua.
Aylaa, Mummoa yms naisväkeä tällä palstalla tai live-elämässä. ei edes saisi 100 metriä lähemmäs nurmikolla olevaa sammakkoa, isoa hämähäkkiä tms. Saatika tilannetta, että keskellä metsätietä tulisi hirvi tms vastaan. Miksi näin. me miehet pidämme eläimistä luonnostamme, ja osaamme suhtautua oikein.
paitsi eräät jota haluavat tappaa noita.

Sivut

Kommentit (54)

Vierailija

Oliskohan ehkä niin, että ne luonnosta pitävät naiset ovat siellä luonnon parissa eivätkä tuhlaamassa aikaansa tämänkaltaisiin viestiketjuihin vastaamiseen.

Vierailija
taiteilijatyyppi
Tämän aiheen pistin jo aikoinani suomi24 palstalle. vaan täällä se on paremmin paikallaan.
Suomi24.fi.lläkin tuli vastauksia että "se vaan on pelottavaa, ja että eläimet on teidän miesten juttu, ja että me naiset olemme niin paljon urbaanimpia."
Koskaan ei näe naisten, kuten Aylan, Stingerin, Mummon, Isojussin ym ym vastaavan luonto/eläinaiheisiin kysymyksiin. Naiset eivät välitä villistä luonnosta, ja monet jopa pelkäävät eläimiä ja luontoa ellei se eläin ole pörröistä ja silitettävää laatua.
Aylaa, Mummoa yms naisväkeä tällä palstalla tai live-elämässä. ei edes saisi 100 metriä lähemmäs nurmikolla olevaa sammakkoa, isoa hämähäkkiä tms. Saatika tilannetta, että keskellä metsätietä tulisi hirvi tms vastaan. Miksi näin. me miehet pidämme eläimistä luonnostamme, ja osaamme suhtautua oikein.
paitsi eräät jota haluavat tappaa noita.

No jopas jotain. Sinä keksit satuja, eikös ole muuta tekemistä? Ok. minä asun kaupungissa, mutta etkös tiedä on olemassa kesämökki? Siellä on luontoa vaikka jakaa muillekkin.

Jaha että kaipaat naisia luontokeskusteluissa? Kivaa olla joskus kaivattukkin täällä.

Vierailija
herisson
Oliskohan ehkä niin, että ne luonnosta pitävät naiset ovat siellä luonnon parissa eivätkä tuhlaamassa aikaansa tämänkaltaisiin viestiketjuihin vastaamiseen.

Luontohullut, sekä miehet ja naiset on siellä luonnon helmassa vapaa-aikansa. Ei ne täällä valittele toisista ihmisistä. Niin se on.

Vierailija

Olisko tämäkin selitettävissä perinteisellä luolamies-teorialla? Miehet metsästivät ja siten oppivat ajan myötä suhtautumaan metsän petoihin naisia luontevammin. Naiset olivat kotona ja näkivät vain vaarattomia ja kesyjä "kotieläimiä".

Tietysti metsän eläimien tappaminen on miehillä verissä, koska siksihän siellä alunperin oltiin, ruokaa etsimässä.

Vierailija

2Olisko tämäkin selitettävissä perinteisellä luolamies-teorialla? Miehet metsästivät ja siten oppivat ajan myötä suhtautumaan metsän petoihin naisia luontevammin. Naiset olivat kotona ja näkivät vain vaarattomia ja kesyjä "kotieläimiä". "

Taallaan näin tämän itsekin näen. ja toisaalta niin, että naiset ovat vain enemmän etääntyneet luonnosta, koska pelkästään oman lajimme tekemiset, ihmiset, pääasiassa ja sosiaalinen käytös kiinnostavat naisia enemmän kuin eläimet ja luonto. Eli naiset ovat enemmän urbanisoituneet kuin miehet.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005

Höpö höpö teitin luolamiehille

Eiköhän nuo luonnossa liikkumisen mallit ole ihan kotoa opittuja asioita. Jos vanhemmat viihtyy keskikaljabaarissa, niin ei siinä mukulat juuri opi luonnossa heilumaan. Pojilla on kuitenkin kaiken maailman seikkailuvaiheet, jolloin omin toimin innostutaan sinne pusikkoon leikkimaan Tarzania. Tytöillä ei vastaavaa esmerkin omasta mallia ole vielä oikein kehitelty, joten omin neuvoin sinne pöpelikköön ei juuri likkalapset mene.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Vierailija

No, okei, voipi se ollakin höpö höpö. Vaan mikseivät naiset koskaan puutu luonnonsuojeluaiheisiin tai eläimiä koskeviin juttuihin?
Yleensä jos se on hevosen kokoinen ja/tai petolaji, (kuten karhu) ja luonnonvarainen, sitä pelätään, ja jos se on oravaa pienempi ja karvaton, sitä inhotaan ja pelätään? (Kuten ötökät yms.)

Vierailija

Kyllä kaikki lapsuutensa muualla kuin isommassa kaupungissa viettäneet tytöt ja pojat on pönkineet ihan yhtä paljon siellä pöpelikössä syömässä muurahaisia ym.

Nykypäivän kaupunkilaislökäpöksypojat ovat sitä paitsi aika kaukana siitä luolamiehestä. Lienevätkö nähneet ikipäivänä edes lehmää tai hevoista, saati mitään villin luonnon eläintä.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005
taiteilijatyyppi
No, okei, voipi se ollakin höpö höpö. Vaan mikseivät naiset koskaan puutu luonnonsuojeluaiheisiin tai eläimiä koskeviin juttuihin?
Yleensä jos se on hevosen kokoinen ja/tai petolaji, (kuten karhu) ja luonnonvarainen, sitä pelätään, ja jos se on oravaa pienempi ja karvaton, sitä inhotaan ja pelätään? (Kuten ötökät yms.)

Kyllä täällä on keskusteltu luonnosta ja ötököistä naisvoiminkin. Jos joku pelkää jotain hyttystä, niin ei se toki koske kaikkia naisia. Ehket vain ole naisia naisiksi huomannut

Ja jos tuo nyt niin kiinnostaa, niin meillä ei hirvielukoita ole koskaan pelätty. Karhua on hyväkin karttaa tai pikemminkin osata pitää meteliä, että se karttaa. Ei välttämättä niitä turvallisemmasta päästä kohtaamisia kuiten.

Luonnonsuojelujuttuihin olen joskus sekaantunut, en sekaannu enää, kun ei jaksa jauhaminen asian tiimoilta viehättää. Olen enemmän sellainen toiminnan ihminen noissa asioissa. Hieman se saattaa tietty sivullista huvittaa meikäläisen suojelut, kun nostelen perhosen toukkia pois ihmisten kulkuteiltä kuleksimasta.

Mutta kai se on niin, että monet luonnossaliikkumisen taidot on niin itsestään selviä juttuja, ettei niihin kiinnitä huomiota ennen kuin joku urbaani nuorimies luulee sen olevan joku etuoikeutettujen taito.

Jos kysyt, kuinka moni ei ole ikuna käynyt metsässä marjassa tai sienessä, niin tuskin kovin moni huutaa hep. Ja siellä metsässä niitä elukoita tapaa, joten..

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Vierailija
taiteilijatyyppi

Käärmeitä inhoan. Hyttysenpuremat kutittaa niin kauheesti. Karhua en haluaisi tavata metsässä. Kesällä olen usein maalla mökillä. Järvenrantakin on, jotta uida voi.

Kaupunkilaisihmisenä ei kai ole niin kiinnostunut maalaiselämästä että siitä juttelisi foorumeillakin. Kaupungissa on niitä puistoja ja djurgården on lähellä eläimineen ja luonnossa olemiseen. Maalaiselämä oletettavasti kiinnostaa enemmän heitä jotka maaseudulla asustavat. Kaikkihan ei maaseudulla voi asua. Itse olen kaupungin asukki, mutta annan maalaisten olla rauhassa. Jotkut tykkää maalaishiljaisuudesta, toiset taas kaupunkielämästä. Se on hyväksyttävä että se on niin.

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006

Yksi syy, miksei kirjoituksiisi vastata, on ehkä se vaikeasti luettavuus, kun kaikki on yhdessä ja samassa pötkössä. Kirjoittelet myös usein samat jutut niihin näiden harrastustesi ja lemmikkieläintesi suhteen, että ei jaksa sitten kaikki ehkä lukea. Kannattaisi vaikka jakaa sitten teksti kahteen osaan, missä ensin ensimmäisessä osassa käsittelet sitä asiaa ja esimerkkiä mukaan ja toisessa osassa kysymyksiä sitten muille kirjoittajille.

Itse harrastan kalastusta, sienestystä, retkeilyä ja luontokuvausta (kasvit, hyönteiset, maisemat yms.) eli tulee siellä luonnossa välillä liikuttua. Ei tule vaan sitten korostettua noita asioita joka käänteessä ja mitä tulee tänne vastaamiseenkin, niin jotkut kirjoitukset ehkä innostavat sitten enempi kirjoittamaan ja sekin miten on kysymys asetettu saattaa vaikuttaa siihen, että kuinka moni siihen kirjoitukseen vastaa. Käärmeitä ja matelijoita yleensäkään en pelkää tai inhoa sen enempää kuin hämähäkkejäkään.

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Vierailija

Myönnän syyllisyyteni Olen oikeasti umpiurbaani, enkä viihdy luonnossa. Ei se kumminkaan minua tai kaltaisiani huonommaksi tee. Meitä ihmisiä kun on vaan niin monenlaisia. Myös Pappa on ihan kaupunki-ihmisiä, joten en usko sukupuolen vaikuttavan mitenkään, pikemminkin oman kasvuympäristön.

Luonnonsuojeluun suhtaudun vakavasti, mutta en ole tosiaankaan osallistunut luontokeskusteluihin. Ei vaan ole ollut aiheista mitään uutta sanottavaa.

Mukulat laitoimme partioon, jotta heille voisi muodostua monipuolisempi luontosuhde. Ja katso: Tyttärestä kehkeytyi himoeräilijä, jonkaa käsitys hauskasta viikonlopusta ei ole baareilu, vaan nukkuminen laavussa talvipakkasella Nuuksion metsässä. Hän myös hoivaa useita eläimiä, toimii aktiivisesti eläinsuojelujärjestössä ja haaveilee muuttavansa maalle

Vierailija

Kyllä niitä naisia metsissä näyttää liikkuvan vaivaksi asti. Joskus olen ihmetellyt, kun naisia pölähtää pusikoista esiin jopa hämärän tulon jälkeen useamman kilometrin päässä kaupungista. Demoniensa kanssa seurusteleva luolamies joutuu olemaan maastossa jatkuvasti varuillaan puskissa hölkkäävien ja kävelysauvovien naisten takia. Minun nuoruudessani maastoissa liikkuivat vain teinipojat isältä pöllityn hirvikiväärin kanssa.

Vierailija

Anteeksi, tytöt! Ei ollut tarkoitus saada noin ärtymään... se on se yksi moderni myytti jonka kuulee varsinkin keski-ikäisten metsästäjä-äijien suusta. Vaan naisilla on luontoon paljon terveempi asenne, eivät mene sinne haulikko olalla
Tämäkin juttu on pelkkää miesten yritystä korostaa maskuliinisuuttaan, että sanotaan naisien olevan sitä ja tätä. Ja tämäkin fraasi taas todettu vääräksi.
Mulla on vain tyylinä tehdä hieman radikaali aloitusotsikko, jotta saa keskustelua aikaan. Tosiasiassa olen huomattavasti kiltimpi luonne kuin ärhäkänoloisista teksteistä saa kuvaa...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat