Israel, siunaatko vai kiroatko?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Siunaatko vai kiroatko juutalaisia Israelissa ja kaikkialla missä heitä asuu?

Jes. 41:1 Lohduttakaa, lohduttakaa minun kansaani," sanoo teidän Jumalanne.

1. Moos. 12:3. Minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat. Sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."

Sivut

Kommentit (115)

Vierailija

En näe mitään syytä siunaamiseen enkä kiroamiseen. Israelilaiset ovat ihmisiä muiden joukossa. Hitlerin vainon kohteina saavat minulta sympatiapisteitä, samoin kuin homoseksuaalitkin(syy sama.)

Mutta se, että jonkin teon tekee Israelin kansa, ei vielä tarkoita että se olisi "oikein" tai mitään. (Ja toki Raamattukin myöntää tämän. Ja varmaan ainakin osa uskovaisista.)

Eli "Kolmas vaihtoehto". Parhaani kuitenkin toivon heille, kuten Nigerialaisillekin. En ehkä kuitenkaan siunaa, olenpa vain "enimmäkseen harmiton laumaeläin".

Vierailija

Uudessa Testamentissa, sanottiin, että kaikki Jumalaa seuraavat ja hänen lakiaan noudattavat ovat hänen lapsiaan.

21. Sanokaa minulle te, jotka tahdotte lain alaisia olla, ettekö kuule, mitä laki sanoo?
22. Onhan kirjoitettu, että Aabrahamilla oli kaksi poikaa, toinen orjattaresta, toinen vapaasta.
23. Mutta orjattaren poika oli syntynyt lihan mukaan, vapaan taas lupauksen voimasta.
24. Tämä on kuvannollista puhetta; nämä naiset ovat kaksi liittoa: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar;
25. sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen.
26. Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.
27. Sillä kirjoitettu on: "Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."
28. Ja te, veljet, olette lupauksen lapsia, niinkuin Iisak oli.
29. Mutta niinkuin lihan mukaan syntynyt silloin vainosi Hengen mukaan syntynyttä, niin nytkin.
30. Mutta mitä sanoo Raamattu? "Aja pois orjatar poikinensa; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."
31. Niin me siis, veljet, emme ole orjattaren lapsia, vaan vapaan.

Gal 4:21-31

Vierailija

Toivotan israelilaisille tarkkaa silmää ja vakaata kättä heidän taistelussaan arabinatseja ja islamofasisteja vastaan.

Toope
Seuraa 
Viestejä23157
Liittynyt23.7.2006
kiittäen
Siunaatko vai kiroatko juutalaisia Israelissa ja kaikkialla missä heitä asuu?

Mielestäni tuo on huonoimpia keskustelunaloituksia tällä palstalla pitkään aikaan. Vaihtoehdotkin ovat fundamentalistiuskovaisen näkökulmasta, kaksi ääripäätä ilman ajattelun ja tulkinnan vapautta. Israel/Lähi-itä -kysymys on liian monimutkainen vastattavaksi tuolla tavalla. Kiihkouskovainen henkilö, muslimi, kristitty tai juutalainen, tai joku muu, voi ehkä valita puolensa noin vain, mutta asiaa vähänkin tunteva ja ajattelukykyinen ihminen miettii alueen historiallisia ja poliittisia tapahtumia ja päätyy lopputulokseen, jonka mukaan yksikään osapuoli ei ole täysin oikeassa, eikä täysin väärässä.

En osallistu äänestykseen, mutta mielestäni Israelin olemassaolo on yhtä oikeutettu kuin minkä tahansa muunkin valtion. Keinotekoinen valtio ehkä, mutta niinhän useimmat muutkin valtiot ovat. Tuleva palestiinalaisvaltio Israelin naapuriin tulee olemaan yhtä keinotekoinen kuin Israelkin.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Vierailija
Joker
Fëanor
Toivotan israelilaisille tarkkaa silmää ja vakaata kättä heidän taistelussaan arabinatseja ja islamofasisteja vastaan.



http://www.icon.fi/~erkkik/jkjasota.html

" Jeesuksen seuraajat ovat väkivallasta kieltäytyjiä Raamatun Jeesuksella ei ole mitään tekemistä kansojen ja väestöryhmien välisten sotien kanssa. Syy tähän pitäisi olla selvä jokaiselle sisälukutaitoiselle ihmiselle.

" Jeesus kuoli ristillä kaikkien ihmisten puolesta. "
Vääräoppisuutta.

" Hän ei sotinut ketään ihmistä vastaan eikä ollut yllyttämässä minkäänlaiseen väkivaltaan. "

Totta. Hänen oppia kannattaa seurata, mutta ei sitä joka esimerkiksi esi-vanhemmillemme tuotiin väkivallalla ja terrorilla.

ISA (Jeesus) ei uhrautunut niiden puolesta jotka levitti ja opetti syntiä sen kaikissa muodoissa; Vuohi, Goat, Gootti, Pässi. Hän kuoli ruumiillisesti, mutta Hän elää Valtakunnassa ja Sielussa. Hän ei uhrautunut syntisten puolesta, koska syntisellä ei ole Sielua. Hän uhrautui kaikkien syyttömien ja synnittömien puolesta (Lampaat) jotka pakotettuina, väärän opin myötä tietämättään ja harhaanjohdettuina rikkovat Valtakunna Lakia.

ISA ei ole kristinuskoinen, vaan "Hän on" kaikki joita kristinusko on vainonnut eri tekosyihin viitaten, kuten esimerkiksi noita, pakana, vääräuskoinen, vääränvärinen, alempi rotu - joiden joukkoon esimerkiksi me kuulumme historiassa.

Tuomiopäivänä syyttömät ja synnittömät erotetaan syyllisistä ja syntisitä. Syylliset ja syntiset ovat ne jotka ovat synnin tekijöitä - synnin alkuperä, synnin levittäjiä ja synnin opettajia sen kaikissa muodoissa. Tuomiopäivänä jokainen saa palkkansa tekojensa mukaan. Mille ja miten rakennat, siten se rakentuu myös toisella puolella.

Kun Hän saapuu, ei Sinun tarvitse kyykkiä ja kumarrella Hänen edessään. Hän ei tule Sinua alistamaan - Hän tulee nostamaan Sinut ylös, edellyttäen että Sinussa on mitä nostaa ylös. Ainut kenen edessä Sinun täytyy polvistua, on Luoja.

Tuomiopäivänä ei kysytä oletko uskovainen, eikä kysytä mihin lahkoon kuulut, eikä kysytä oletko rukoillut, eikä kysytä oletko käynyt kirkossa, eikä kysytä onko Sinut kastettu, eikä kysytä oletko käynyt ripillä, eikä kysytä oletko juonut Jeesuksen verta ja syönyt hänen lihaa, eikä kysytä oletko lukenut Raamattua. Ainut mikä merkitsee jotain on Sielusi laatu; Onko Sielusi elävä, tai onko Sielusi kuollut.

Tuomiopäivänä Hän tuomitsee elävät ja kuolleet Sielut:
" .. ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista. Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle. "

" Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä. "

http://www.suomalaiset.org/cgi-bin/kiel ... touslinkit

Vierailija

Niin totaalisen paljon kuin minä teitä paskoja ihmisiä inhoan ja halveksin, niin aina te osaatte olla vielä syvemmältä perseestä. Miten voi olla mahdollista että kukaan missään ikinä sympatisoi israelia. Voi jeesuksen kristuksen kyrvän vitun persevittu saatana.

Vierailija

Siunaamista on, jos toivot vainojen ja verenvuodatuksen loppumista. Kiroamista on taas se, jos suhteellisuudentajusi vaatii verenhimoisen kierteen jatkua ja johtaa kansanmurhaan rauhan saavuttamiseksi.

Vierailija
kiittäen
Siunaamista on, jos toivot vainojen ja verenvuodatuksen loppumista. Kiroamista on taas se, jos suhteellisuudentajusi vaatii verenhimoisen kierteen jatkua ja johtaa kansanmurhaan rauhan saavuttamiseksi.

Pöhpöh. Siunaaminen liittyy taasen uskontoon ja ateistihan ei voi "siunata" Israel valtiona ei ole hyväksyttävä, mutta kansana en heitä käy vainoamaan.

Kyllä ne juutalaisetkin osaa

Vierailija
Mayhem
Pöhpöh. Siunaaminen liittyy taasen uskontoon ja ateistihan ei voi "siunata" Israel valtiona ei ole hyväksyttävä, mutta kansana en heitä käy vainoamaan.

Kiroaminen ja siunaaminen ovat vastakohtapareja. Miksi kiroaminen olisi sen tutumpaa ateistille?

Vierailija

Ilman Israelin kansaa ja valtiota olisi maailmassa monta sodissa vuosittain kuolevaa vähemmän.

Samaten ilman Yhdysvaltoja.

Vierailija
kiittäen
Mayhem
Pöhpöh. Siunaaminen liittyy taasen uskontoon ja ateistihan ei voi "siunata" Israel valtiona ei ole hyväksyttävä, mutta kansana en heitä käy vainoamaan.



Kiroaminen ja siunaaminen ovat vastakohtapareja. Miksi kiroaminen olisi sen tutumpaa ateistille?

Ihan kuin olisi olemassa vain kaksi vaihtoehtoa?
Esim. kysymys juotko kahvia?
Vastauksena voi olla mm. KYLLÄ, Joskus, En pidä siitä, En ole maistanut ja tietysti EI. Sama pätee kaikkiin asioihin.
Mikään ei ole mustavalkoista.

En minä osaa Jeesusmagiaa!

Vierailija
Pringles
Niin totaalisen paljon kuin minä teitä paskoja ihmisiä inhoan ja halveksin, niin aina te osaatte olla vielä syvemmältä perseestä. Miten voi olla mahdollista että kukaan missään ikinä sympatisoi israelia. Voi jeesuksen kristuksen kyrvän ***** persevittu saatana.

Tule jo pois sieltä stallarimammasi v....a !

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat