Miksi vaalit eivät toimi

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Oletteko koskaan ajatelleet kuinka tehokkaita esim nykyiset vaalit ovat? Ihmiset eivät aidosti uskalla kertoa, ketä tukevat(itseasiassa pitävät sitä peräti fiksuna, kun ei kerrota ketä oikein tuetaan) Me menemme kyyristelemään joihinkin koppeihin kirjoittamaan numeron paperilapulle. Mistä kukaan tietää, kuka lopulta äänesti ketä, varsinkin jos äänet lasketaan koneella? Eikö olisi paljon reilumpaa, jos jokainen omalla pärställään ja osoitteellaan kertoisi tukevansa jotakin ehdokasta? Mitä siitäkin tulisi, jos porukka aina menisi mielenosoituksiin sukka tai jätesäkki päässä ?

Kommentit (5)

Vierailija

Sakothan siitä tulisi jos menisi pää peitettynä.Itse uskallan ainakin kertoa ketä äänestän ja monelle epävarmalle olen myös häntä buffannut.

Vierailija

Eihän Suomessa ole tällä hetkellä mitään poliittisen vainon vaaraa, mutta tämä kopissa äänestäminen on siltä varalta että poliittinen tilanne kärjistyisi ja puolueen tai ehdokkaan kannattamisen takia saattaisi joutua uhatuksi. Ettei kukaan jättäisi äänestämättä pelon takia.
Mutta kyllä minä ainakin avoimesti poliittiset mielipiteeni, puolueeni ja ehdokkaani kysyvälle kerron.

Vierailija

Ei Suomessakaan olla koskaan kaukana poliittisen mielipiteen perusteella vainoamisesta. Sen verran tiuhaan on tähänkin maahan siunaantunut urpoja, joille on aivan yhden tekevää miksi joitakin vihataan ja syrjitään, kunhan itsellä ja ryyppykavereilla on jotain yhteistä tekemistä, jota voi sitten kiikkustuolissa ylpeydellä muistella.

Mutta, vastauksena varsinaiseen kysymykseen. Vaalit eivät toimi, koska ihmiset eivät

a) asetu ehdolle

b) äänestä

Tästä seuraa se, että vuodesta toiseen asioista päättävät urautuneet poliittiset vanhukset, joita kiinnostaa lähinnä oman vaurautensa kasvattaminen ja vallan kahvassa roikkuminen kunnes se pitää kammeta heidän kuolon kangistamista sormistaan.
Monille saattaa tulla yllätyksenä, että meillä on jo toimiva demokratia. Se vain jää useimmilta käyttämättä.

Joskus olen pohtinut, että jos äänestäminen on kansalaisvelvollisuus, niin kuin asepalvelus, niin miksi äänestämättä jättämisestä ei rangaista? Tuntuvat sakot jokaiselle nukkuvien puolueeseen kuuluvalle voisi saada vipinää kinttuihin ja ihmiset miettimään kenet tahtovat päättämään asioistaan ja millaisia sääntöjä säädetään.

Vierailija

Vaalit ei toimi sen takia, että vaikka kansa saa valitsemansa ehdokkaan, niin kansa ei saa valita ehdokkaita. Sen tekee raha ja suhteet ja julkisuus ja media. Ne työntävät määrätyt, samat ehdokkaat, muista "hissukoista" esille, törkeästi, häpeilemättä, tilannetta hyväksikäyttäen.

Äänestän vallankumousta.

Vierailija

Ainakin jos itse äänestäisin jotain joka haluaa laillistaa huumeet ja kertoisin tämän muille niin joutuisin työyhteisön ja kavereideni hyljeksimäksi

Uusimmat

Suosituimmat