Radio-ohjattavat lennokit

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Ketkä harrastavat? Onko hyviä kokemuksia? Itse alkaisin harrastamaan ja haluisin vinkkejä, kiitos.

En halua ihan aloittelijakonetta, koska pidän haasteista.

Ajattelin hankkia yksitason, mutta kaksitaso kelpaa myös.

Kumpi on parempi; polttomoottori vai sähkömoottori?

Kommentit (14)

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26898
Liittynyt16.3.2005
Joker
Ketkä harrastavat? Onko hyviä kokemuksia? Itse alkaisin harrastamaan ja haluisin vinkkejä, kiitos.

En harrasta, mutta luulen että täältä löytyy joku joka on joskus kokeillut.

Tosimies aloittaa ostamalla sorvin ja tekemällä suihkumoottorin.
Rehellisesti ottaen RC-lennätys on sellaista hommaa, että aivan takki auki vihellellen ei sotaan kannata lähteä. Lelut ovat sen verran kalliita, että yksi paha moka tekee lompakkoon sellaisen loven, joka vie monilta innon jatkaa.

Sinä sen tiedät, mitä haluat. Jos uppiniskainen haasteden uhmaaminen on lähellä sydäntä, hanki polttomoottori ja kiroile. Pienoispolttomoottorit ovat hankalia kapineita säätöineen ja polttoaineilla läträämisineen, sähkökone taas toimii lataa akku ja aja -periaatteella. Tehopainosuhteessa sähkökäyttö häviää jonkun verran, mutta aloittelijalle sillä tuskin on väliä. Naapurit arvostavat varmasti sähkökoneen hiljaista ääntä ja savutonta kulkua.

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411
Liittynyt14.4.2016

admin kirjoitti:

Ajattelin hankkia yksitason, mutta kaksitaso kelpaa myös.

Sähkömoottori on nykyaikaa.

Ei maksa nykyään juuri mitään tuo harrastus, mutta voi jos haluaa.

TV:ssä esiintyi juuri AVARTEKin chieffi Ronald Lindberg...lennätti lennokin Suomesta Viroon !

If it looks good it will fly good ! -Marcel Dassault

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411
Liittynyt14.4.2016

Siis kun kerran ostat RC laitteet voi laittaa ne sitten mihin koneeseen vaan ..mahdollisesti akku ja moottori pitää silloin tällöin ostaa.

Eusa
Seuraa 
Viestejä13410
Liittynyt16.2.2011

Minulla on sellainen kuvauskopteri, akkukäyttöinen luonnollisesti, lentoaikaa yhdellä latauksella rapiat 20 minuuttia. En tiedä onko gps-perusteinen varsin riskitön ohjaustekniikka juuri sitä harrastusta, jota aloittaja haki. Tämä ketjuhan on jo 9v ikäinen...

Hienorakennevakio suoraan vapausasteista: 1 / (1^0+2^1+3^2+5^3+1^0/2^1*3^2/5^3) = 1 / 137,036

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411
Liittynyt14.4.2016

Eusa kirjoitti:
Minulla on sellainen kuvauskopteri, akkukäyttöinen luonnollisesti, lentoaikaa yhdellä latauksella rapiat 20 minuuttia. En tiedä onko gps-perusteinen varsin riskitön ohjaustekniikka juuri sitä harrastusta, jota aloittaja haki. Tämä ketjuhan on jo 9v ikäinen...

Joo mulla on muutamia lennokkeja joita en ole viimeaikoina lennätellyt, mutta lapsena kun kenttä oli vieressä lennätin niitä päivittäin. Tavallaan on jäänyt ilmeisesti vaihde päälle näissä Mars matkaajissa ja muissa lennokeissa ( mittakaav on ilmeiseti myös muuttunut )...pään sisään...kun ei oikein enää 20 kilsan päähän jaksa lähteä lennättämään.

Goswell
Seuraa 
Viestejä10360
Liittynyt8.3.2010

No tuota joo, parisenkymmnetä sähkökonetta taitaa löytyä, joitan polttomoottorilennokkejakin on mutta olemattomalla käytöllä on nuo öljyruutat, sähkö kun on helppo varma ja puhdas. Se polttomoottorien vaalea pakokaasuvama on kyllä kadehdittavan .kaunis lisäefekti, eikä se suuren nelarin äänikään välttämättä korvaa kiusaa. Vaikka ihka oma kenttä löytyykin läheltä, pari vuotta on ollut hiljaista tuossa harrastuksessa.

Minun mielestä noin.

Uusimmat

Suosituimmat