Nukkumisasentosi?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen jonku aikaa nukkunut ilman tyynyä selällään tai sitten kyljellään osa peittoa tyynynä. Itselläni on melko periksiantamaton sänky ja tuntuu, että paras nukkumisasento olisi selällään nukkuminen, mutta kyljellään taas saa ehkä nopeammin unen... Joillekkin selällään nukkuminen tuo kuorsausta...

Mikä on mielipiteesi parhaalle nukkumisasennolle selkää, hartioita ja niskaa ajatellen? Entä tyynylle?

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Muutama vuosi sitten sain lahjaksi siskoni arpajaisista voittaman erikoisen tyynyn. Materiaali on sitä Tempur-juttua, joka muotoutuu ruumiinlämmön mukaan. Etureuna on korkea. Olin vähän epäileväinen, mutta päätin testata tyynyä. Nukuin yöni erittäin hyvin ja niska-hartia-seudun lihakset olivat aamullakin rennot. Paras tyyny mitä minulla on koskaan ollut. Nyt haaveilen Tempur-materiaalista tehdystä patjasta.
Tuo tyyny on sellainen, että sen kanssa nukkuu helpoiten kyljellään.

Vierailija

Minullakin on sellainen ns. Tempur-tyyny mutta ei siinä käsittääkseni ole tyynyn materiaalista mitenkään kyse, vaan ihan sen muotoilusta. Siis tuo "Tempur" on vain erään ns. anatomisten tyynyjen valmistavan firman tuotemerkki, näitä ergonomisia "mutkatyynyjä" valmistavat lukuisat muutkin lafkat. Mutta, ihan mukavahan tuokin tyyny on.

Vierailija

Minä vannon laadukkaiden untuvatyynyjen nimiin. Ne (mulla on kaksi) voi mytytä aivan mieleisikseen eivätkä tunnu hiostavilta.

Nukahdan usein kyljelläni, tyyny mytättynä kaulanmutkaan ja vasen käsi lepää toisella tyynyllä (sitkeä hermopinne nääs). Ei ole niskakipuja ja juiliva hermokipukaan ei herätä yöllä.

Pokasaha
Seuraa 
Viestejä1466
Liittynyt16.3.2005

Nukun yleensä selälläni tikkusuorana, kädet sivulla tai ristissä vatsan päällä.
Vaimo on aina ihmetellyt, että kuinka voit nukkua tuollaisessa asennossa, mutta minulle se on aivan luonnollinen.
Tuohon ihmettelevään kysymykseen olen aina vastannut samalla tavalla, että harjoittelen arkussa makaamista, eipähän enää tarvitse opetella kun asia on ajankohtainen.

Kansakunta joka kieltää historiansa, häviää maailmankartalta.
Pokasaha

Vierailija

Useimmiten kyljellään, joskus selällään. Patjan täytyy olla kova kuin myös tyynyn, muuten ei tule nukkumisesta mitään.
Olen kylläkin huomannut että ehdottomasti kaikista mukavin asento nukahtaa olisi selällään, käsi tai kädet ylhäällä. Siis pään yläpuolella. Toivottavasti tajuatte mitä meinaan.
Harmi vain että niin ei voi käsiä kauaa pitää.
Loppuu nimittäin verenkierto ja herätessä on hauskaa kun ei käsiä voi liikuttaa eikä niitä edes tunne.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
Mummo
Minä vannon laadukkaiden untuvatyynyjen nimiin. Ne (mulla on kaksi) voi mytytä aivan mieleisikseen eivätkä tunnu hiostavilta.

Kunnon untuvatyynyn itsekin hankin noin puolisen vuotta sitten, enkä ole katunut. Erinomainen. Ja sen saa todellakin hetkessä mytättyä miellyttävään muotoon. Kallis oli, mutta en ole katunut.

Ja nukkumisasentoina yleensä selällää ja kyljellään. Joskus harvoin jopa vatsallaan.

Juro Vonkaaja
Seuraa 
Viestejä274
Liittynyt8.9.2006

Ensiksi asetun oikealle kyljelleni, oikea käsi sivulla suorana ja oikea jalka suorana, vasen käsi koukussa pään alla ja myös vasen jalka koukussa. Puolen minuutin päästä vaihdan asennon peilikuvaksi. Siitä puolen minuutin päästä nukahdan. Vartin päästä käännyn selälleni ja alan kuorsata, jolloin vaimo lyö nyrkillä, ja sanoo, että älä kuorsaa.

Sitten aloitetaan alusta, paitsi että uudella kerralla menee tunti ennen kuin käännyn selälläni. Keskimääräinen yö menee viiden nyrkiniskun säestämänä makoisasti nukkuen.

Vaimoni on kehno nukkuja, en tajua miten jotkut ei osaa nukkua.

Vierailija

Minä käytän kahta tyynyä, joista toinen on normaali untuvatyyny. Toinen on n. 1m x 60 cm kokoinen jättiläinen, joka on joskus päälläni, joskus allani ja joskus lattialla. Nukahdan usein kyljelläni, mutta herään lähes aina selälläni.

Vierailija
Mummo

Nukahdan usein kyljelläni, tyyny mytättynä kaulanmutkaan ja vasen käsi lepää toisella tyynyllä (sitkeä hermopinne nääs). Ei ole niskakipuja ja juiliva hermokipukaan ei herätä yöllä.

Niin, tottamaar ne untuvasellaiset ovat mukavat ja komeet. Mutta tuo kuvailemasi kahden tyynyn mutka-asento saattaisi mukavamminkin onnata noilla em. mainituilla mm. Instrun kauppaamilla hirmukalliilla ns. fysiologisilla tyynyillä (tyyliin nämä tässäkin ketjussa mainostetuilla hulppeasti hinnoitelluilla Tempuri-tyynyillä).

Vierailija

Siis ette ole kyllä tempurtyynyä/patjaa kokeilleet jos väitätte, että teho perustuu vain muotoiluun. Paskat.

Käykääpäs lähimmässä kaluste-/sänky-/sisustusliikkeessa(isku, vepsäläinen, asko jne.) ja kokeilkaa.

Lisäksi:
Tempur
Avaruusteknologiaa

Se on materiaali.. ei muotoilu.

Vierailija

Tämä asia on itselle aika tärkee kun nukun yleisesti ottaen todella levottomasti. Panostin sen verran että hankin oikein jenkki sängyn ittelle ja sitten erikseen vielä kunnon untuva tyynyn. Vaikutus kyllä tuntu, on hyvä nukkua. Kaikki tietäneekin miten kauas kantoiset vaikutukset näillä jutuilla on. Jos nukkuu huonosti se rupee näkymään todella nopeesti vähän asiassa kun asiassa: mieliala, keskittyminen jne.

Nukahdan yleensä kyljelteen

Vierailija
tupakka
Siis ette ole kyllä tempurtyynyä/patjaa kokeilleet jos väitätte, että teho perustuu vain muotoiluun. Paskat.

Käykääpäs lähimmässä kaluste-/sänky-/sisustusliikkeessa(isku, vepsäläinen, asko jne.) ja kokeilkaa.

Lisäksi:
Tempur
Avaruusteknologiaa

Se on materiaali.. ei muotoilu.

No, tällaisia "temppuri" esimuotoiltuja tyynyjä jotka sitten oman nuppisi mukaan painuvat löytyy ihan jokaisesta vuodevaatmyymälästä alkaen Ikeasta.

Tässä kuva ihan bulkkisellaisesta: http://www.tempur.fi/page2234.asp

Vierailija

Yleensä nukun tuossa asennossa, toisinaan kyllä otan rennosti ja nukun pääseisonnassa, varsinkin krapulassa. Kesällä on vaikeuksi mahtua makuupussiin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat