Limsapullon sihinä

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen suuri Dr. Pepper-limsan ystävä. Olen ihmetellyt kovasti tässä sitä, että miksi (mielestäni nimenomaan tämänmerkkistä) limsapulloa avatessa pitää olla niin varovainen. Kun avaan korkkia jonkinverran niin sihinä alkaa ja sitten hetken kulttua päättyy. Kun avaan pulloa lisää sihinä alkaa uudestaan ja jos en ole varovainen on limsa kohta lattialla.

Minua ei ihmetytä se, että kaasu karkaa pullosta vaan se, että miksi kaikki se kaasu ei pääse pullosta ensiavaamalla, vaan kun pulloa avaa lisää, niin sihinä alkaa uudestaan. Miksi kaasu ei mene siitä raosta, joka mitä ilmeisimmin on syntynyt siitä ensimmäisestä korkin varovaisesta kääntämisestä? Miksi vaanii kaasu pullossa edelleen?

Kommentit (3)

Vierailija

Se korkki / sen korkin tiiviste varmaankin taipuu paineen alla hieman.. kun paine sitten laskee, se korkki taipuu, sulkien sen aukon uudestaan.

Vierailija

Tuo paineen laskemisen takia tapahtuva korkin uudelleen "sulkeutuminen" kuulostaisi kyllä järkevältä. Lämmetähän limsa ei korkkia avatessa niin paljoa ehdi, että sillä olisi mitään vaikutusta. Jotenkin tuntuu, että se johtuu myös limsasta, koska muiden limsojen kohdalla en ole asiaan kiinnittänyt huomiota.

Uusimmat

Suosituimmat