Amatööri tarvitsee apua genetiikassa

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tervehdys! Olen 19-vuotias opiskelija, jonka projektina on parin vuoden aikana ollut luoda kirja eräästä Suomen suosituimmasta lemmikkilinnusta, neitokakadusta. Kirjasta on tulossa lähemmäs parisataasivuinen teos, ellei enemmänkin. Rahaa tuskin kasaan paljon - tärkeintä on parantaa lajin pito-oloja ja ymmärrystä.

Olen itsekseni opiskellut neitokakadujen genetiikkaa ja ylipäänsä geenien salojen perusteita muutamien vuosien ajan kiinnostuttuani aiheesta jo hyvin nuorena. Lukiossa olen käynyt yhden genetiikan kurssin. Itseoppineisuuteni vuoksi olen epävarma käsitysteni oikeudesta. Siispä tarvitsisinkin nyt apua:

Haluaisin, että joku tarkistaisi kirjani genetiikkaosion ja ohjaisi minut oikeaan suuntaan. Tarvitsen kritiikkiä, neuvoja ja terminologian korjausta. Tarvitsen apua, jotta virhetieto ei pääse lopulliseen versioon. ...Ja olen varma siitä, että virheitä löytyy. Kyseessä on ihan perusgenetiikkaa, joten kovin vaikeita asioita en käsittele.

Koska olen opiskelija, minulla ei ole varaa oikein maksaa tästä avusta, joten pyytäisin sitä tieteen popularisoinnin ja maallikkojen harrastuksen kannattamisen merkeissä. Kahvit voin toki tarjota, jos asut Turussa päin.

Jos kiinnostuit tai sinulla olisi jotain kysyttävää, ota yhteyttä sähköpostilla osoitteeseen ida.kaukonen@gmail.com
Lisää harrastuksestani voit lukea kotisivuiltani http://www.neitokakadut.com. (Kotisivuversion genetiikkaosio on vanha ja huomattavasti kirjaa suppeampi, mutta sivut voivat hieman kertoa, mikä neitokakadu on.)

Voit myös vastata suoraan ketjuun; koetan käydä säännöllisesti lukaisemassa.

Ystävällisin terveisin: Ida-Emilia Kaukonen

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Kävin sivuillasi, hienoa pioneerityötä! 10 pistettä ja neitokakadun merkki.

Päiväkahvit kiinnostaa siinä määrin, että minun täytyy varmasti opiskella genetiikkaa nopeasti.

Vierailija