Ihmiset ei tiedä paljonko sairaanhoitajat tienaa

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

http://www.talentum.com/doc.te?f_id=1128372&s=r

Hyvin on probaganda uponnut ihmisiin kuin kuvittelevat että tienaavat huonosti.

Sivut

Kommentit (47)

Vierailija

Sattuupa olemaan tuttu sairaanhoitajana kolmenkymmenen vuoden
kokemuksella ja palkkanauhan nähneenä voin vakuuttaa, että nämä
sossutilastot ovat tässäkin kuten aina silkkaa ryssää !
Jos verrataan työn vaativuutta ja kovuutta, tulisi teille "kansalaispal-
kalla" eli meidän veronmaksajien kustantamalla lököttelylomalla oleville
homppeleille maksaa EUR 5 / kk !

Vierailija

sairaanhoitajien keskimääräinen palkka on laskettuna keskiarvo sairaanhoitajien palkoista. Tätä nostavat esim. osaston vastaavina toimivat sairaanhoitajat sekä ne, jotka saavat yö-ja iltalisiä. Todellinen, esimerkiksi peruspallkka ilman ikälisiä sun muita on usein jotain 1700 ja 2000 euron väliltä.

Keskimääräinen palkkataso on mielestäni hieman huono "käsite"/verrokki, koska aina on niitä jotka tienaavat aivan pirun paljon (jopa sairaanhoitajia joissain erityistehtävissä), niitä jotka saavat keskiverto palkkaa sekä niitä, jotka saavat näihin nähtynä huonoa palkkaa (esim. ne joilla ei ole ilta- tai yövuoroja taikka ovat valmistuneet muutama vuosi sitten eli ei ikälisiä)

Vierailija

On niitä muitakin keskinkertaisesti palkattuja ja fyysisiä duuneja. Mutta vain naisvaltaisilla aloilla kyseessä on hirveä vääryys.

Vierailija
Neiti

Keskimääräinen palkkataso on mielestäni hieman huono "käsite"/verrokki, koska aina on niitä jotka tienaavat aivan pirun paljon

Koska tämä ei ole mitenkään uniikkia hoitoalan kohdalla, ei ole mitään varaa kumota keskipalkkaa indikaattorina. Eivät poliisitkaan tienaisi paljon mitään, jos pois jätettäisiin kaikki lisät a:sta ö:hön.

Vierailija
Poliisin perustutkinto antaa yhdessä kielitutkinnon kanssa kelpoisuuden vanhemman konstaapelin virkaan. Vanhemman konstaapelin peruspalkka on noin 1630 euroa kuukaudessa.

INTERMIN-Poliisin koulutus

Koska kyseessä on miesvaltainen ala, ei peruspalkan pienuus ole huutava vääryys, vaikka poliisin ammatti onkin sairaanhoitajan ammattia vaarallisempi ja vaativampi. Naiset haluavat helpommista töistä enemmän palkkaa, ilman henkilökohtaista riskiä (esim. yrittäminen, yritysten peustaminen), eikä naisia kiinnosta yö- tai ylityöt. Naiset hakeutuvat töihin julkiselle sektorille, oliko peräti jotakuinkin 3/4 kuntasektorin työntekijöistä naisia. Miehet tekevät Suomessa suurimman osan fyysistä riskiä sisältävistä töistä, sekä tekevät naisia enemmän yli-ja yötöitä. Miesten työstä johtuva kuormitus on siis suurempi, ja tämä on eräs miesten lyhyempää elinikää selittävä tekijä. Naiset taas nauttivat eläkettä huomattavasti miehiä pidempään (äkkiseltään arvioiden melkein 2 kertaa kauemmin).

Vierailija

Mieti tienaa 2400+ kun keskiarvo on 2500€/kk!

Minä tienasin jo bingossakin enemmän (~vuonna 2001). Nettona, verojen jälkeen(okei, työtuntimääriä kahmimalla laillisuuden rajat hieman unohtaen, mutta kuitenkin!). Näinköhän mummelit olisivat halunneet, että minä, joka lähinnä pidän heille seuraa kun ne on ehjiä tienaan paremmin kuin ne jotka korjaavat mummot kun ne menee rikki? (Terveisiä vain Järvenpäähän, jos luette!)

PS:
Poliiseille isommat palkat!, muuten tulee hokema "naisen euro on poliisin 80 senttiä"

Vierailija

Ai niin, asevelvollisuus unohtui! Miesten täytyy tehdä käytännössä ilmaiseksi hommia valtiolle 6-13kk (monelle asevelvolliselle tulee asevelvollisuuden suorittaminen kalliimmaksi, kuin siitä maksettava naurettava muutaman sentin tuntikorvaus kykenee asiaa korjaamaan), usein olosuhteissa joihin naisten alistaminen aiheuttaisi valtavan hälyn.

Vierailija

Eivät sairaanhoitajat tarvitse enempää palkkaa. Pillereiden kantamisesta juopoille ja läskeille ei tarvitse maksaa enempää. Lääkärit tekevät päätökset ja perushoitajat tekevät likaisimmat ja raskaimmat työt. Harvalla työpaikalla voi syödä kakkua kahvihuoneessa niin pitkään ja rauhassa kuin sairaanhoitajat voivat.

Sairaanhoitajat vertaavat palkkojaan lääkärien palkkoihin ja kokevat siksi olevansa "huonopalkkaisia". Lääkärin ja sairaanhoitajan työt ja koulutukset ovat kuitenkin aivan eri juttuja. Sairaanhoitajilla on ylisuuri ego ja liioiteltu käsitys omasta merkityksestään suhteessa muihin ammattiryhmiin.

Vierailija

Noista eläkkeistä vielä, naisten eläkeikää pitäisi nostaa siten, etteivät naiset vahingossakaan saa mitään miehiä enemmän. Tasa-arvon nimissä.

Vierailija

Ei, vaan naiset pitää kaikki keskittää Lotta Swärd -keskuksiin, joista ei tietenkään saa poistua yhtään milliä sen vapaammin kuin armeijastakaan, saaden 50€/kk. Tietysti pitää heidäin paikkailla ja ensiauttaa, kuten Sodan Ajan naisetkin tekivät.

Itse asiassa minä, joka olen aikanaki muutaman "Jääkääreiden periinneosaasto - ja itää -Suomen paraas huumekoira - ja pentu varttumasa" -puhetta kuunneltuani ymmärrän että aivan vastaava kulttuurillinen asia olisi tuo. Jostain syystä feministejä ei näy tätä asiaa puoltamassa(vaativat kyllä että naiset saisivat vapaaehtoisesti mennä armeijaan, mutta eivät vahingossakaan halua samaa vapaaehtoisuutta miehille, noille valtiovaltamme sioille, joiden olemassaolon ainoastaan lajinsäilyminen, joka taas on keskeistä vain sen takia että puolet lajimme jäsenistöstä ovat naisia, oikeuttaa.), vaikka muuten esittävätkin että "eihän me ajata pelkkää naisten asiaa, vaan feminismi tarkoittaa tasa-arvoa".. (Feministi ei sitten tarkoita kaikkia naisia, vaan niitä feministeiksi itsensä luokittelevia naisia.)

Jos jollain on tasa -arvoon perustuva väite, jonka mukaan armeija on jotenkin miehille pakko mutta esittämäni Lottaosasto ei naisille, niin olen toki mielelläni valmis kuulemaan syyt. Minusta vaan "miehistä vaan löytyy sellaisia jotka armeijassa ovat vaarallisia ainoastaan asenteensa puolesta omalla puolelleen - ja ehkä ne tappaa pari vihulaista nauruunkin" ja että Lottaosaston EA -sidontahässäkästä olisi ihan valtakunnallisesti etua joka vuosi varmaan ainakin vähentyneiden kuolonuhrien kautta. Ainakin yksi joka vuosi..

Vierailija

Minusta ei olisi ollenkaan mahdoton ajatus että asevelvollisuus tulisi pakolliseksi naisille. Itse asiassa kannatan sitä.
Itsekin olen armeijaan menossa. Tasa-arvon ja isänmaallisuuden nimissä.

Vaikka olenkin nainen, ärsyttää minua se asenne että jos nainen vaatii tasa-arvoa, se on hienoa, mutta jos mies erehtyy vaatimaan tasa-arvoa, on hän sovinistisika-naistensortaja.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat