Hamppu, tuomitsetko ja ilmiantaisitko?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Yksinkertaisesti, jos näkisit että tuttavasi luona on bongi (Glassbong), sellainen hienonnäköinen lasilaite joka viittaa hamputteluun, ja kenties jotain muuta välineistöä, tuomitsisitko itse vai et?

Jos käräyttäminen olisi sinun vastuullasi? Itse en tekisi näin. Tästä on ollut puhetta täällä(kin) palstalla, mutta minusta C. sativa ja indica ovat pelkkää mietoa rentoutumista aiheuttavia kasveja. Vaarattomiakin, yliannostusta ei kertakaikkiaan voi ottaa. Miksi hamppukasvin kasvatus on yksisilmäisesti tuomittavaa? Itse en moisia releitä ja rehuja omista, juuri ilmiantokulttuurin takia. Mutta eipä se vaaralliselta tuntunut, kun eräät yliopistolla opiskelevat henkilöt tuota ovat tarjonneet.

Ja porttiteorioihin en usko, soon sama kuin että lasillinen olutta veisi miehen turmioon ja heti ostaisit pari litraa kossua yhden kaljan päälle. Se ei vain mene niin.

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Äänestyskohta meni pieleen, jostain syystä hätäisen toiminnan takia se poliisille-soittokohta ei toimikaan. Joten unohtakaa äänestys, vastatkaa muuten vain.

asdf
Seuraa 
Viestejä11056
Liittynyt16.3.2005

En suosittelisi kenellekään hamppua, mutta jos joku omaksi ilokseen sihauttelee, eikä kenellekään tyrkytä, niin sen kun. En tuomitse, eikä tulisi mieleenkään ilmiantaa.

taiteilijatyyppi
Äänestyskohta meni pieleen, jostain syystä hätäisen toiminnan takia se poliisille-soittokohta ei toimikaan. Joten unohtakaa äänestys, vastatkaa muuten vain.

Pystyt kyllä korjaamaan sen muokkaa-toiminnolla.

asdf
Seuraa 
Viestejä11056
Liittynyt16.3.2005
Ayla
En ole ilmiantaja.

Olet kumminkin. Veikkaan, että avataressasi naurat ilkikurisesti jollekin poseen joutuneelle, jonka olet ilmiantanut.

(Sori, perjantai...)

Vierailija
asdf
Ayla
En ole ilmiantaja.

Olet kumminkin. Veikkaan, ett� avataressasi naurat ilkikurisesti jollekin poseen joutuneelle, jonka olet ilmiantanut.

(Sori, perjantai...)

Siinähän veikkaat

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Vaahtis
En tuomitse enkä käräytä, saattaisin kyllä jossain vaiheessa ottaa puheeksi

Mä voisin piipullisen käräyttää...

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija
Aweb
Vaahtis
En tuomitse enkä käräytä, saattaisin kyllä jossain vaiheessa ottaa puheeksi

Mä voisin piipullisen käräyttää...

NIIIIN, jos sen tuolta kannalta katsoo

Vierailija
taiteilijatyyppi
Yksinkertaisesti, jos näkisit että tuttavasi luona on bongi (Glassbong), sellainen hienonnäköinen lasilaite joka viittaa hamputteluun, ja kenties jotain muuta välineistöä, tuomitsisitko itse vai et?

Jos käräyttäminen olisi sinun vastuullasi?

Jokainen voi itse päättää tuomitseeko asian vai ei. Sen sijaan käräyttäminen ei ole välttämättä henkilöstä kiinni. (ellei sitten puhuta pelkästään hypoteettisesta tilanteesta) Se riippuu lähinnä siitä miten lakia sovelletaan. Periaatteessa poliisilla on lupa suorittaa kotietsintä, mikäli sinua epäillään rikoksesta, josta säädetty tuomio on maksimissaan kuusi kuukautta. Tämä on kuitenkin hyvin tulkinnan varainen määritelmä. Riittääkö pelkkä yksittäinen todistus, joka pohjautuu yksityishenkilön oletukseen? En oikein usko. Jos minun kotiini murtauduttaisiin sillä perusteella, että naapurin mummo on ilmiantanut minut, haastaisin poliisin oikeuteen.

Tässä kotietsintäluvasta:

Asuntosi saattaa joutua kotietsinnän kohteeksi, jos sinua epäillään rikoksesta, josta säädetty ankarin rangaistus on vähintään kuusi kuukautta. Kotietsinnän kohteena voi olla kokonainen rakennus, yksittäinen huone tai vaikkapa kulkuneuvo. Kotietsintä suoritetaan esineen tai omaisuuden löytämiseksi taikka muun sellaisen seikan tutkimiseksi, jolla voi olla merkitystä rikoksen selvittämisessä. Esineen tai omaisuuden löytäminen on tärkeää rikostutkinnallisista syistä esim. takavarikon täytäntöönpanemiseksi tai varastetun tavaran löytämiseksi.

Kotietsinnästä on laadittava pöytäkirja ja kotietsinnästä on pyynnöstä annettava todistus sille, jonka luona etsintä on toimitettu.

http://www.laki24.fi/riri-kotietsintahe ... kohde.html

Millä perusteella kotietsintä voidaan suorittaa. Wiki: (luotettavuudesta en ole varma)

Tavoitteena on löytää takavarikoitava esine tai muuten selvittää sellainen seikka, jolla voi olla merkitystä rikoksen selvittämisessä. Paikassa, joka ei ole sen hallinnassa, jota on syytä epäillä rikoksesta, saadaan kotietsintä toimittaa vain, kun rikos on tehty siellä tai epäilty on siellä otettu kiinni taikka muuten voidaan erittäin pätevin perustein olettaa, että etsinnällä löydetään takavarikoitava tai väliaikaiseen hukkaamiskieltoon tai vakuustakavarikkoon pantava esine tai omaisuus taikka muutoin saadaan selvitystä rikoksesta.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kotietsint%C3%A4

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat