Lupaan lukea yhden kirjan

Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Minulle joskus ehdotellaan täällä, että minun pitäisi lukea jokin tietty kirja. En voi lukea kaikkia mahdollisia kirjoja, joten pyydän että suosittelette minulle tässä ketjussa kirjaa, joka minun pitäisi lukea. Ehkä jokin tämän foorumin aihepiirejä sivuava kirja.

Lupaan lukea sen kirjan, joka on saanut eniten suosituksia kymmenen päivän kuluessa. Yksi suositus per nimimerkki; samaa kirjaa voi suositella useampikin kirjoittaja. Pisteytän suositukset niin että kukin kirja saa sen verran pisteitä kuin mitä suosittelijoillaan on viestejä tälle foorumille yhteensä.

Haastan muutkin ilmoittautumaan tässä ketjussa lupautumaan lukemaan yhden kirjan, jota eniten suositellaan. Kunkin kirjoittajan suositukset annetaan niin että tiedämme, kenelle ne on tarkoitettu. Vain sille saa suositella, joka on tässä ketjussa ilmoittautunut. Kaikki suositukset on otettava huomioon.

Uskon että tällä tavoin jokainen mukanaolija saa laajennettua maailmankuvaansa, koska saa suosituksia ihmisiltä jotka tuntevat hänet ainakin kirjoitustensa perusteella, ja joilla usein on erilainen maailmankuva kuin itsellä.

Kerron vielä sen, että minulle suositellun kirjan pitäisi olla joko suomen- tai englanninkielinen, korkeintaan tuhat sivua, ja saatavissa enintään 50 eurolla tai lainattavissa kirjastosta. Minulla on aina muutama kirja kesken, joten en välttämättä heti ala lukea suositeltua kirjaa, mutta lupaan tehdä sen syksyyn mennessä.

Sivut

Kommentit (86)

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177
Liittynyt2.4.2005

Mahabharata , mie lujen parast' aikaa sitä . No onkhan tämä jo neljäs kerta
ku luen kokonhan tuon eeppoksen.
Niin sitä vain että ei sunkhan se ole liikaa vaajituu että lukist ees sen yhenkerran läpi, ei ole pakko opetella kirjaa ulkoa, niinko mie tehen.

Mithän son 414 sivua, tuossa kirjasessa.

Vierailija
Ding Ding
Minulle joskus ehdotellaan täällä, että minun pitäisi lukea jokin tietty kirja. En voi lukea kaikkia mahdollisia kirjoja, joten pyydän että suosittelette minulle tässä ketjussa kirjaa, joka minun pitäisi lukea. Ehkä jokin tämän foorumin aihepiirejä sivuava kirja.

Lupaan lukea sen kirjan, joka on saanut eniten suosituksia kymmenen päivän kuluessa. Yksi suositus per nimimerkki; samaa kirjaa voi suositella useampikin kirjoittaja. Pisteytän suositukset niin että kukin kirja saa sen verran pisteitä kuin mitä suosittelijoillaan on viestejä tälle foorumille yhteensä.

Haastan muutkin ilmoittautumaan tässä ketjussa lupautumaan lukemaan yhden kirjan, jota eniten suositellaan. Kunkin kirjoittajan suositukset annetaan niin että tiedämme, kenelle ne on tarkoitettu. Vain sille saa suositella, joka on tässä ketjussa ilmoittautunut. Kaikki suositukset on otettava huomioon.

Uskon että tällä tavoin jokainen mukanaolija saa laajennettua maailmankuvaansa, koska saa suosituksia ihmisiltä jotka tuntevat hänet ainakin kirjoitustensa perusteella, ja joilla usein on erilainen maailmankuva kuin itsellä.

Kerron vielä sen, että minulle suositellun kirjan pitäisi olla joko suomen- tai englanninkielinen, korkeintaan tuhat sivua, ja saatavissa enintään 50 eurolla tai lainattavissa kirjastosta. Minulla on aina muutama kirja kesken, joten en välttämättä heti ala lukea suositeltua kirjaa, mutta lupaan tehdä sen syksyyn mennessä.

So Far So Good the First 94 Years
(Hardcover)
by Roy S. Neuberger;

Tosta voisit aloitaa, kovan maailman kovia realiteetteja ja kertomus siitä kuinka pärjää kovinakin aikoina.
Helppoa tekstiä sijoittamisesta. Varmasti hyödyllistä kamaa kaikille.
Sijoittamisen perusteos historiallisessa aikaperspektiivissä.

Parisen sataa sivua helppoa kieltä. Ahkera kahlaa läpi päivässä parissa.

Pokasaha
Seuraa 
Viestejä1466
Liittynyt16.3.2005

Luepa Ismail Akhmedov:n kirja Stalinin GRU, kirja koostuu Neuvostoliiton Puna-armeijan tiedustelu-upseerin muistelmista.

Toiseksi voisit lukea vaikkapa Jyrki Mikkosen kirjan Kärsä-Petteri ja ruunan sijaiskärsijä. Kirja on saanut 1. palkinnon historiallisten romaanien kilpailussa 1972, kertoo pienten ja suurtenkin ihmisten elämästä Suomen sisällissodan ajalta, suosittelen.

Kansakunta joka kieltää historiansa, häviää maailmankartalta.
Pokasaha

Vierailija

http://www.suurikuu.fi/PublishedService ... 9511178865

IHMISYYDEN RAJALLA

Tekijät: Frankl, Viktor E. (kirjoittaja), Jokinen, Osmo (kääntäjä), Sandborg, Eila (kääntäjä)
Kustantaja: OTAVA KUSTANNUSOSAKEYHTIÖ
Painovuosi: 2006 2. p
Tuotteen tiedot: nidottu, pehmeäkantinen, 125 sivua
ISBN: 9511178865
Man's search for meaning
Sarja: Seven

Toimitusaika: 2-5 päivää
Hinta: 5,00 €

Itävaltalaisen psykiatrin kiihkoton, syvästi koskettava kuvaus keskitysleirien elämästä ja kokemuksista, jotka johtivat logoterapian kehittämiseen. Viktor E. Frankl (1905-1997) joutui toisen maailmansodan aikana vuosiksi keskitysleiriin. Keskellä mieletöntä ihmisarvon riistoa hän alkoi pohtia, mikä saa ihmisen pysymään järjissään äärimmäisissä olosuhteissa, miksi toiset selviävät paremmin kuin toiset. Hän päätyi tulokseen, että ratkaisevaa oli, pystyikö löytämään tarkoituksen elämälleen. Ihmisyyden rajalla kuvaa keskitysleirien elämää sekä esittelee Franklin kokemustensa pohjalta kehittämän psykoterapian muodon, logoterapian. Sen keskeisiä ideoita on motivaation löytäminen elämälle ja ihmisen perimmäinen valinnanvapaus kaikissa olosuhteissa: vapaus valita itse omat reaktionsa, oma suhtautumisensa olosuhteisiin.
-----

Mielestäni loistava kirja moneen elämäntilanteeseen. Auttaa silloin kun on "syvällä" ja hyvinä aikoina jäsentämään omaa elämää. Itse tutustuin tähän vaikeassa elämäntilanteessa, kysyessäni "Miksi juuri minä?". Raskasta luettavaa jos siihen "uppoutuu" todella. Mutta kasvattavaa.

Vierailija
Neiti

Itävaltalaisen psykiatrin kiihkoton, syvästi koskettava kuvaus keskitysleirien elämästä ja kokemuksista, jotka johtivat logoterapian kehittämiseen. Viktor E. Frankl (1905-1997) joutui toisen maailmansodan aikana vuosiksi keskitysleiriin. Keskellä mieletöntä ihmisarvon riistoa hän alkoi pohtia, mikä saa ihmisen pysymään järjissään äärimmäisissä olosuhteissa, miksi toiset selviävät paremmin kuin toiset. Hän päätyi tulokseen, että ratkaisevaa oli, pystyikö löytämään tarkoituksen elämälleen. Ihmisyyden rajalla kuvaa keskitysleirien elämää sekä esittelee Franklin kokemustensa pohjalta kehittämän psykoterapian muodon, logoterapian. Sen keskeisiä ideoita on motivaation löytäminen elämälle ja ihmisen perimmäinen valinnanvapaus kaikissa olosuhteissa: vapaus valita itse omat reaktionsa, oma suhtautumisensa olosuhteisiin.

Kuulostaa todella hyvältä. Täytyy joskus tilata. Olen lukenut muutamia keskitysleirillä olleiden ihmisten elämänkertoja, kaikissa toistuu sama teema: ne jotka selvisivät jaksoivat uskoa että heillä oli jokin tarkoitus elämässään. Ne ihmiset jotka jaksoivat uskoa mahdottomaan selviytymiseen, kestivät paremmin kuin toiset kärsimyksiä. Näiden ihmisten kannalta oli yhdentekevää oliko Jumala tai muu yliluonnollinen voima olemassa, usko auttoi heitä kestämään mahdottoman taakan. Tämä oli ainut asia millä oli merkitystä.

Vierailija

Ding Ding,

Joskus kyselit muistaakseni tileistä sijoittamisesta ja sen sellaisesta pikkusummilla. Eetu taisi vastata silloin. Ota nyt Maukan opista vaarin vaikka muuten et mun juttuihin uskoisikaan. Toi kirja auttaa sua eteenpäin elämässä ja tekee susta "sijoittamisen realistin". Hieno opus.

Wolf
Seuraa 
Viestejä820
Liittynyt29.5.2005

Minä luen ja ostan tuon Neidin kirjan, tosin häneltä jäi teoksen nimi mainitsematta, se on siis:

Ihmisyyden rajalla

Se sopii hyvin tuohon keskitysleiriosioon kirjahyllyssäni, siinä alkaakin olla teoksia jo paljon!

DD lue nyt ainakin: Paulo Coelho; Pyhiinvaellus. Bazar Kustannus Oy

Siinä on tosin se vaara, että joudut sen pauloihin ja joudut hankkimaan Paulon muut teokset, ne, jotka minulla jo onkin!

Navigare necesse est, vivere non necesse (Cicero)

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Ehdotuksia on tullut aika monta, kiinnostaviakin. En monenkaan ehdotetun kirjan kohdalla tosin tiedä, millä tavalla se antaa minulle jonkin minulta nyt puuttuvan näkökulman maailmaan. Mutta luen voittajan joka tapauksessa ja ehkä asia selviää sitten. Onhan kiinnostava lukuelämys jo sinänsä palkitseva kokemus.

Vierailija

Vaikea on sanoa, en minä tunne ketään täältä niin, että osaisin neuvoa kirjaa.

Mutta jos kysyttäisiin, mitä etsii, silloin olisi jo helpompi.

Kaikkihan meistä etsivät onnea. Paras lukemani opas onneen on Paulo Coelhon Alkemisti. Niin yksinkertaista, mutta niin vaikeaa.

Paulo Coelhoon olen jäänyt täydellisesti koukkuun. Nyt minulla on koko hänen kokoelmansa eli suomennetut kirjat. Lukematta ainoastaan Pyhiinvaellus, koska ko kirjan löysin vasta hiljan Kirjapörssin ikialesta.

Viime kesänä kun vietin Roomassa La Dolce Vitaa ja kävelin Via Venetolla, poikkesin erääseen kirjakauppaan. Siellä oli Coelhon uutuuskirja. Mietin ja mietin, ostanko vai en.

Järki voitti, en ostanut. Ajattelin, että on liian korkealentoista ostaa italiankielistä Paulo Coelhoa, kun en silloin monta sanaa italiaa osannut. Coelho ei ole edes suomeksi niitä helppolukuisimpia.

Nyt kadun. Olisinhan minä sen joskus tavannut. Nytkin jo jotain luen italiaksi. En tee toisten samaa virhettä. Voi olla, ettei ilmesty suomeksi koskaan ja jos ilmestyy, silloin on helppo lukea kahta kirjaa yhtä aikaa.

Näin teen joidenkin vaikeiden ruotsinkielisten kirjojenkin kanssa. Luen kahdella kielellä yhtä aikaa. Minulla on Jan Guilloun trilogia - Arnin tarina - ristiretkistä - sekä suomeksi että ruotsiksi. Nyt on ilmestynyt neljäs osa. Se minulla on vain suomeksi, sekin löytyi Kirjapörssistä muutamalla eurolla pokkarina.

Menen tässä keväällä vierailulle Genovaan ja jos kirja uudelleen tulee vastaan, ostan.

Vierailija

Ehdotukseni sinulle ja muille:

Paroni puussa (Il barone rampante 1957, suom. Pentti Saarikoski, Tammi 1960)

Ellet vielä ole lukenut, lukaisepa pois.
(Lisäinfoa: http://fi.wikipedia.org/wiki/Italo_Calvino )

Minä otan haasteen vastaan. Lupaan lukea ehdottamanne kirjan/t. En kuitenkaan viestien määrän perusteella, vaan arvostuksen perusteella. (En halua, että Vastaaja yli 6000 viestin voimalla saisi minut lukemaan 12 000 sivuisen opuksen "Vastaamattomien viestien ongelmallisuus tarkasteltuna vastattujen viestien minimalisuuden vastaavuudesta vastaajien älyperäisyyteen ja yleiseen omnipotenttiuteen".)

Vierailija

Minä luen parhaillaan kirjaa nimeltä : Maps for lost lovers, Nadeem Aslam. Luen kirjaa ruotsiksi, Kartor för vilsna älskanden.

Vaikuttaa mielenkiintoiselta kirjalta, tuossa alhaalla hieman kirjan sisällöstä, teemasta.

En man med dubbelt ansvar

De två älskande Jugnu och Chanda är försvunna. Nadeem Aslam väver sin roman kring deras frånvaro. Det är en berättelse om traditionell islam i krock med det moderna England. DN:s Jenny Aschenbrenner möter honom på bokmässan.

Publicerat med tillstånd av Forum bokförlag. Du behöver Acrobat Reader för att läsa detta. Hämta - Vi behöver konst för att förstå det som händer i världen, speciellt nu, i dessa tider, säger Nadeem Aslam som talar långsamt och tydligt, så att jag verkligen ska förstå varje ord han uttalar. Det är en allvarlig man i mörk kostym och med portföljen vilande vid de blanka skorna som har landat i Göteborg för att prata om sin and­ra bok, "Karta för vilsna älskande". Han bär med sig ett eget livs erfarenheter av det som västvärldens kloka kliar sig i huvudet i blank oförståelse inför. De muslimska immigrantsamhällen, inkilade mitt i det moderna, sekualiserade väst, där självmordsbombare föds är hans värld.

I sin roman beskriver han de verkningar som fundamentalistisk religiositet får i det lilla perspektivet, i familjen och mellan grannar. Jugnu och Chanda är försvunna eftersom de levde tillsammans utan att vara gifta, hennes bröder hämnades i hederns namn. En flicka som i hemlighet träffar en hinduisk pojke misshandlas till döds av en helig man som ska driva djinnerna ur henne, allt under föräldrarnas överinseende.- Vad som hände 11 september var att dessa privata tragedier orsakade av extremism, det som jag utforskar i mina böcker, plötsligt klev ut på världsscenen. Nadeem Aslam debuterade 1991 med romanen "Season of the rainbirds", som inte finns i svensk översättning. Det tog honom elva år att skriva uppföljaren.

- Jag var så ung när jag började med den, bara 25. Jag hade så mycket att lära.Han behövde lära sig hantverket, men också bli äldre, mer erfaren som människa, för att skriva den här boken. Ett arbete som han låtit få ta precis så mycket mödosam tid och slit som det behövdes. Som att han för att lära känna sina karaktärer skrev biografier över dem, hundra sidor styck. Bara det tog fyra år. - Det var ett sätt att lära känna dem på djupet så att jag skulle veta hur de reagerar i varje tänkbar situation."Kartor för vilsna älskanden" utspelar sig i en stad vid foten av en kulle, invid en spegelblank sjö någonstans i England. Där lever pakistanier som burit med sig det gamla landets traditioner men förlorat något i stolthet och oberoende i det kalla, vita England.

I den familj som berättelsen fokuserar kring är det kvinnan, Kaukab, som håller fast vid de stränga religiösa... läs resten hos källan

OBSERVERA att denna text är automatiskt extraherad av Infoligo och kan innehålla saker som inte tillhör ordinarie artikel. Av respekt för upphovsrätten visas inte hela artikeln ovan. Kolla alltid källan om texten används som referens i något sammanhang. Texten får ej utnyttjas utan tillstånd från tidningen/artikelarkivet i fråga.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat