Pelaattekos pokeria (texasholdem)?

Seuraa 
Viestejä23135
Liittynyt23.7.2006

Aroille, varovaisille, hyökkääville jne. pelaajille on omat lempinimensä, itseni koen lähinnä apinaksi. Tähän mennessä olen uskaltautunut ilmaispeleihin, joissa olen oppinut vähän pärjäämään. Sen verran ymmärrän, että jos osaisin laskea, voisin laskea todennäköisyyksiä, nyt menee aika mutu-tuntumalta.

Miten kokeneempi pokerinpelaaja pelaa, todennäköisyyksillä vai tuntumalla? Pitkällä aikavälillä varmasti todennäköisyyksillä, mutta miten nettipokerissa, jossa vastustajat vaihtuvat ja ilmapiiri ja usein pelityyli muuttuvat koko ajan? Vakiopelaajat toki oppii tuntemaan, mutta uusia tulee koko ajan. Minkälaisia merkkejä nettipelaaja antaa itsestään? Voidaan toki puhua pöytäpelaajistakin. Toivoisin vinkkejä!

Muokattu: Tarvitsen rahaa!

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Sivut

Kommentit (19)

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Pelaan joo, paraikaa.

Ei muutu Suomessa laittomaksi ainakaan vuoteen tai kahteen. Luultavasti ei sen jälkeenkään.

Kokenut pelaaja yrittää arvata mitä vastustajilla on kädessään ja pelaa sen mukaan. Limitissä pelataan enemmän todennäköisyyksien mukaan matemaattisesti.

Vierailija
Ding Ding
Pelaan joo, paraikaa.

Ei muutu Suomessa laittomaksi ainakaan vuoteen tai kahteen. Luultavasti ei sen jälkeenkään.

Kokenut pelaaja yrittää arvata mitä vastustajilla on kädessään ja pelaa sen mukaan. Limitissä pelataan enemmän todennäköisyyksien mukaan matemaattisesti.

Oootko tehny tulosta?

Ite oon tehny hyviä tuloksia pörssipelissä, mutta tätä tekis myös mieli kokeilla sopivalla pelikassalla, jos ei onnaa niin se on menneen talven lumia se.

Vierailija

holdemonline.com muuttui pokerroom.com:iksi, siellä pelailen leikki rahalla 1000$ on muuttunut 10 000$:ksi.. yleensä pelaan aika varovaisesti, ja manaan kun aina joku onnistuu saamaan vähintään suoran

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Minulla jäi erääseen yrittäjään reilu kolmekymmppiä sisään rahojani, kun en muutamaan kuukauteen siellä käynyt. En pääse yksinkertaisesti kirjautumaan uudelleen, vaikka salasanat ym. "unohtuiko salasana" netti osoitteet ovat oikein. Saattaa olla huijareita pitkällä tähtäimellä. Kyseessä on tämä "suomalainen" pulju. Jostakin on sellainen mielikuva, voin olla väärässä, että se olisi siirtänyt koneensa johonkin Maltalle. Nettipokeria pelanneet tietävät kyllä tämän yhtiön, niin jääköön nimi mainitsematta. Yrittelen kyllä vielä sinne joskus yhteyttä.

Lierikki Riikonen

Vierailija

Pystyt lukemaan muita pelaajia kokemuksen kautta. Alussa kannattaa pelata nettipokerissa rauhallisesti. Pelaajia on aivan liian monta, tästä johtuen edes hyvät kortiit eivät riitä voittoon. Kun muita pelaajia rupeaa tippumaan voit koko ajan nostaa pelitahtiasi. Tietysti poikkeuksena toimii se, että sinulla on jeesuskortit. Niihin ei kannata kuitenkaan alussa luottaa henkensä uhalla. Kannattaa myös lukea vastapelureita, heillä voi olla yhtä hyvät kortit kuin sinulla. Jos panostuksia ei tapahdu lainkaan, voit olla melkein varma että heillä ei ole yhtä hyvä käsi kuin sinulla. Jos sinulla on aivan alussa hyvä käsi ja pelaajia on maksimimäärä, kannattaa nostaa hieman panosta, tällä tavalla tiputetaan onnenonkijoita pois. He nimittäin voivat saada tuurilla parempia kortteja kuin sinä. Kannattaa tarkkailla muita pelaajia. Amatöörit tunnistetaan nopeasti. He pistävät peliin liian paljon mitkä edellýtykset olisivat. Yksi merkki siitä, että kaverilla ei ole hyviä kortteja näkyy siitä kun hän pelin alussa korottaa jatkuvasti, mutta lopettaa yllättäen. Tällöin hän usein bluffaa. Ammattilaiset nostavat paskoilla korteilla (tai hyvillä) loppuun asti panosta. Toisinaan kannattaa vetää All in, jos jaon alussa on loistava käsi. Tässä on se riski, että muilla on parempi käsi ja menetät kaiken. Sinulla on kuitenkin suurempi todennäköisyys voittaa.

Toope
Seuraa 
Viestejä23135
Liittynyt23.7.2006
Maukka Perusjatka
Kuulin jostain että koko touhu olis muuttumassa laittomaksi, pitääkö paikkansa?

Hyssälöidään ainakin, eli varmasti yritetään. Mutta mitenkäs EU-lait, pelitoimintaa ei voida rajoittaa tietylle EU:n alueelle, rahansiirtoja ei voida rajata tietylle alueelle. Voin olla väärässäkin, mutta käsittääkseni olemassaolevat EU-lait eivät pysty pysäyttämään netissä toimivaa pelitoimintaa.

Uskoakseni RAY:n kampanja on pelkkää ajanpeluuta, Suomen lainsäädäntöhän joutuu joka tapauksessa vähitellen sopeutumaan eurooppalaiseen (EU) standardiin, mikä se sitten tulee olemaankaan. Sinänsä naurettavaa, että yritetään vastustaa nettipelejä, jotka ovat (muodossa tai toisessa) levinneet vuosia ennen kuin lainsäätäjät ovat niitä edes huomanneet.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005
Maukka Perusjatka
Oootko tehny tulosta?

Olen kyllä, mutta pelaan varman päälle kuten luonteelleni sopii. Voisin näillä tuloilla tehdä tätä työksenikin, mutta nyt tyydyn pitämään tämän harrastuksena.

Maukka Perusjatka
Ite oon tehny hyviä tuloksia pörssipelissä, mutta tätä tekis myös mieli kokeilla sopivalla pelikassalla, jos ei onnaa niin se on menneen talven lumia se.

Valmistautunut pärjää, ja silloinkin vain jos hallitsee itsekontrollin ja tyytyy aloittamaan pieniltä tasoilta. Voin opastaa sinut alkuun jos olet kiinnostunut.

Vierailija

Itsekin pelaan juuri turnausta. Pitää pelata sellaisilla summilla, jotka on vara hävitä. Siinä ehkä tärkein ohje.

Vierailija
Ding Ding

Maukka Perusjatka

Valmistautunut pärjää, ja silloinkin vain jos hallitsee itsekontrollin ja tyytyy aloittamaan pieniltä tasoilta. Voin opastaa sinut alkuun jos olet kiinnostunut.

Kyllä käy mutta laitetaan privana jos sopii, mulla on monta tyhmää kysymystä. Ajattelin aloitta 5-10Ke kassalla.

Toope
Seuraa 
Viestejä23135
Liittynyt23.7.2006
msdos464
holdemonline.com muuttui pokerroom.com:iksi, siellä pelailen leikki rahalla 1000$ on muuttunut 10 000$:ksi.. yleensä pelaan aika varovaisesti, ja manaan kun aina joku onnistuu saamaan vähintään suoran

Muutama tuttu on kehunut pokerihuone.com:ia. Itse en vielä ole kokeillut, mutta jossain vaiheessa yritän. Voittoja kuulemma on onnistuttu kotiutettua ongelmitta.

Vierailija
Maukka Perusjatka

Kyllä käy mutta laitetaan privana jos sopii, mulla on monta tyhmää kysymystä. Ajattelin aloitta 5-10Ke kassalla.

Jos on tyhmiä kysymyksiä, niin kannattaa ehkä aloittaa vähän pienemmällä kassalla. Tai ainakin pienemmän rahan pöydistä. Nettipokereissa pyörii ison rahan pöydissä ihan ammattipelureita, ettei kannata sinne ensimmäisenä yrittää.

Vierailija

On äärimmäisen tärkää tietää milloin foldaa. Jos alussa toinen kortti ei ole kuvakortti, yleensä jättäydyn pelistä. Huonoilla korteilla 10>kannattaa harvoin mennä peliin, ellei sinulla ole paria. Kannattaa myös huomioida jos kortit ovat samaa maata. Värillä voittaa usein Texasholdemissa. Jos olet pistänyt paljon peliin ja sinulla on suhteellisen hyvät kortit, kannattaa lukea toista pelaajaa. Jos tiedät hänet huonoksi pelaajaksi, ylimielinen käytös paljastaa hyvät kortiti toisinaan.

Toisinaan kusetus toimii, varsinkin jos olet antanut itsestäsi rauhallisen pelaajan kuvan. Röyhkeys on pokerissa valttia, et pysty olemaan mestari jos olet pelkkä nysvääjä joka luottaa hyvään käteen. Tämä pitää tehdä taidolla, silloin kun on hyvät kortit pitää ottaa asiat rauhallisesti ja lypsää ihmisiä. Jos paljastat korttisi liian aikaiseen, foldaavat muut pelaajat heti. Tasainen korotus ja loppukorteilla kovat panokset. Kaveri luottaa yleensä tuuriinsa ja ajattelee, että koska hän on niin ja niin paljon laiittanut peliin, kannattaa hänen jatkaa peliä, tuli mikä tuli. Tälläinen lypsäminen on keskeinen osa peliä.

Vierailija
bena
Maukka Perusjatka

Jos on tyhmiä kysymyksiä, niin kannattaa ehkä aloittaa vähän pienemmällä kassalla. Tai ainakin pienemmän rahan pöydistä. Nettipokereissa pyörii ison rahan pöydissä ihan ammattipelureita, ettei kannata sinne ensimmäisenä yrittää.

Joo, ajattelinkin tuota pitempiaikaiseksi kassaksi. En yhden illan peliin.
Jos homma ei luista ja alkaaa pahasti näyttää miinusta niin kyvyt menee uudelleenarviointiin. jos miinusta alkaaa tulee viikkotolkullaa niin tiedän että peli ei oo mun ja luovun siitä.

Toope
Seuraa 
Viestejä23135
Liittynyt23.7.2006
Maukka Perusjatka
bena
Maukka Perusjatka

Joo, ajattelinkin tuota pitempiaikaiseksi kassaksi. En yhden illan peliin.
Jos homma ei luista ja alkaaa pahasti näyttää miinusta niin kyvyt menee uudelleenarviointiin. jos miinusta alkaaa tulee viikkotolkullaa niin tiedän että peli ei oo mun ja luovun siitä.

Itsekin ajattelin aika samanlaisella suunnitelmalla. 20-30 € (max) voisi laittaa ekana kuukautena ja kokeilla, mihin sillä pääsee. Talous ei siitä summasta kaadu, mutta sillä pääsee pelistä perille.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat