FireFoxin lisäosa bannaukseen

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Jossain aikaisemmassa viestiketjussa oli juttua FireFoxin lisä-ominaisuuksista, joilla jokainen voi itse "säätää" kenen viestit haluaa lukea. Testasin toimivaksi.

Tein sivunkin, jossa on ohjeet ja latauslinkki. Löytyy täältä http://www.jokilaakso.com/phpbb/

Homma toimii loistavasti FireFoxilla ja kaikilla phpBB forumeilla. IE:n puolelle en ole löytänyt vastaavaa.

Ajattelin vaan laittaa tuon, koska keskustelut eräitten nikkien käyttäytymisestä velloo aktiivisesti.
En ole kaikilta osin testannut, että pysyykö asetukset uudelleen käynnistyksen jälkeekin. Asiaan vaikuttaa tietenkin Cache muistin (kiintolevylle tallennettujen tietojen) käyttö-ominaisuudet.
Toivotaan, että tämä osaltaan rauhoittaa tilannetta, vaikka ei minua häiritse ollenkaan (valikoiva näkö)
...

Kommentit (13)

Vierailija

Juu minäkin olen ajatellut laittaa nämä itseään imartelevat pässit "estolistalleni".

Esim. palstalla on joku hemmetin Lassi Lässyttäjä -vai mikä olikaan-
pastettamassa samaa tekstiään moniin eri viestiketjuihin ja
luomassa uusia ketjuja jo käsiteltävissä olevista aiheista.

(se sarkasmista, ylimieliset idiootit)

Estolistan käyttö on naurettavaa.

Kyseinen käyttäjä vain nolaa itsensä esim. kommentoimalla samoin sanoin jotain tekstiä,
jonka joku estolistalla ollut henkilö jo käsitteli aikaisemmassa viestissään.

Ulkopuoliselle lukijalle viestiketju muuttuu epäjohdonmukaiseksi
ja estolistalle laitetun nimimerkin viestit joka tapauksessa näkyvät
jonkun toisen käyttäjän lainatessa kyseistä viestiä omassa tekstissään.

Vierailija

Minä en tarvitse mitään erikoisia ohjelmia, pystyäkseni olla lukematta eräitten kirjoituksia. Minä toimin niin että teen päätöksen että sen tai sen kirjoituksia en lue, niin en lue. En edes uteliaisuuttani lue. Kuinka paljon foorumia lukee ja keitä ei halua lukea, sen voi jokainen itse säädellä omilla aivoillaan. Ei tässä sen kummempaa tarvitse. Minulla esim. on lista aivoissani, joiden kirjoituksia en lue tällä hetkellä. Juuri nyt heitä on kaksi.
Onhan se vapaus jokaisella itse päättää keitä ei halua lukea. Se vaatii vain että kykenee/pystyy olla lukematta, täytyy olla kova tahto. Se riittää.

Vierailija
Ayla
Minulla esim. on lista aivoissani, joiden kirjoituksia en lue tällä hetkellä. Juuri nyt heitä on kaksi.

Jee jee minä en olekaan yksi niistä kahdesta..
-ainakaan eilen en ollut.

Vierailija

Lässyn , lässyä Lassi.
Ainoastaan omia kirjoituksiani en syystä tai toisesta välttämättä halua lukea.

Kaikkeen ne miehet tarvitsevat tietokoneohjelman. Kyllä naisen logiikka aina yhden turhan keksinnön päihittää

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005
Lassi
Jossain aikaisemmassa viestiketjussa oli juttua FireFoxin lisä-ominaisuuksista, joilla jokainen voi itse "säätää" kenen viestit haluaa lukea. Testasin toimivaksi.

Tein sivunkin, jossa on ohjeet ja latauslinkki. Löytyy täältä http://www.jokilaakso.com/phpbb/

Homma toimii loistavasti FireFoxilla ja kaikilla phpBB forumeilla. IE:n puolelle en ole löytänyt vastaavaa.

Ajattelin vaan laittaa tuon, koska keskustelut eräitten nikkien käyttäytymisestä velloo aktiivisesti.
En ole kaikilta osin testannut, että pysyykö asetukset uudelleen käynnistyksen jälkeekin. Asiaan vaikuttaa tietenkin Cache muistin (kiintolevylle tallennettujen tietojen) käyttö-ominaisuudet.
Toivotaan, että tämä osaltaan rauhoittaa tilannetta, vaikka ei minua häiritse ollenkaan (valikoiva näkö)
...

Noinko todella neuvot . . .
Onkohan sinulla kaikki palikat lelulaatikossa tallella?

Eihän tuossa ohjeessa siellä sivulla ole mitään järkeä.

Ei Firefoxin laajennuksia tuolla tavalla asenneta kuin sinä siellä neuvot vaan esim. tallettamalla laajennus esim. työpöydälle ja vetämällä Firefoxin ikkunaan. Tai sallituilta suoraan klikkaamalla laajennuksen linkkiä.

Tuo laajennus on sitä paitsi minun suomeksi kääntämäni ja tuolta ladattu:
http://www.mozilla.fi/keskustelu/index. ... 6#msg30926

Jos pistät tällä foorumilla hakuun "phpbb" ja kirjoittaja "salai" saat ainakin 12 viestiä aiheesta.

Etkös sinä kehunut olevasi joku ATK-hemmo?

EDIT: Lisäsin kuvan ohjeestasi ja vastauksen Terolle.

Tero Tekojärki
Eikä näy.
Testasin asiaa Samaelin ystävällisellä avustuksella:
http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=14565

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005

Tarkennuksena:
Tuolla Lassin omalla sivullaan esittämällä tavallakin saa laajennuksen toimimaan, vaikka se ei olekaan normaali tapa.

Syy pillastumiseeni oli tuo tapa, millä hän laajennuksen oli laittanut kotisivulleen ja sitä täällä eilen kahdesti mainosti; katsoipa tarpeelliseksi avata tämän uuden ketjunkin asiasta.

Täällähän on tuosta asiasta aikaisemmin keskusteltu useasti aikaisemminkin, mistä syystä olen sitä pariin otteeseen muuttanut ja laittanut jonnekin halukkaitten ladattavaksi. Muutenhan minulla ei ole siihen siis mitään sen kummempia oikeuksia, enkä ole niitä vaatinutkaan.

Kuitenkin on ollut yleisenä tapana kertoa mistä joku asia on peräisin. Lassi väitti sähköpostissaan minulle "Näkyy fileitten sisällön mukaan olevan Mozillan alkuperää. Kas kun et ite sitä mainitse."

Idiootti.

Tuon laajennuksen alkuperä olisi selvinnyt helposti lukemalla aikaisemmat viestit täältä ja Mozilla.fi:n foorumilta ja katsomalla sen sisällä olevaa koodia. Minä olen aina kertonut - vastoin Lassin väitettä - lähteeni, kun olen jotain yrittänyt neuvoa esimerkiksi Firefoxin käytössä.

Tämä ATK-nero, (joka ei käytä Firefoxia eikä siis osaa kirjoittaa selaimen nimeäkään oikein) ei ollut aivan varma säilyvätkö laajennuksen asetukset, koska "Asiaan vaikuttaa tietenkin Cache muistin (kiintolevylle tallennettujen tietojen) käyttö-ominaisuudet".

Tuohon tarkennus: Laajennus tallettaa tosiasiassa tiedot blokatuista käyttäjistä tiede.fi-sivuston evästeeseen nimeltä phpUserHide ja ne säilyvät kunnes eväste poistetaan. Tieto näkyy heti, kun avaa laajennuksen ja katsoo "fileitten sisältöä". Firefoxissa ei evästeitä tallenneta cacheen eli välimuistiin vaan profiilikansion cookies.txt-tiedostoon.

EDIT:
Taisikin selvitä, miksi Lassi ei saanut laajennusta asentumaan "normaalilla" tavalla. Hänhän neuvoo sivullaan:

"Paketin saa toimimaan raahamalla se työpöydällä olevan (jos on) Firefox kuvakkeen päälle tai pura paketti Firefoxin käyttökansion alla olevaan chrome kansioon. ".

En kyllä tiedä mistä hän tuon idean laajennuksen raahaamisesta kuvakkeen päälle on saanut, mutta ainakaan seuraavaa viestiä ole lukenut:
http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtop ... 983#331983

"Firefoxiin asennetaan laajennuksena normaalisti, eli talleta se phpBBuserhide_fi.xpi-tiedosto vaikka työpöydälle ja vedä siitä auki olevaan Firefoxiin."

Pyydän anteeksi. Hän ilmeisesti tarkoitti hyvää, mutta ei nyt vaan osannut.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija
salai

Tero Tekojärki
Eikä näy.
Testasin asiaa Samaelin ystävällisellä avustuksella:
http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=14565

Väitätkö, että jos minulla on esim. salai estolistallani
ja henkilö A lainaa salain tekstiä kommentoidakseen sitä, myös
henkilön A koko viesti suodattuu pois silmistäni?

Toisaalta taas, eihän siinäkään olisi mitään järkeä..

Referointi kun saattaa olla vain häviävän pieni osa koko
kyseistä herra A:n viestiä.

Vierailija

Tämä on hyvä juttu. VOisin laittaa nämä Jeesuksen lapset heti piiloon, siis tarkoitin ne sairaat uskovaiset, jotka uskovat olemattomiin.

Vierailija
katalakala
Tämä on hyvä juttu. VOisin laittaa nämä Jeesuksen lapset heti piiloon, siis tarkoitin ne sairaat uskovaiset, jotka uskovat olemattomiin.

Voithan sinä silmäsi sulkea totuuden edessä..

Vierailija

Täällä kaikki phpBB UserHidea tarvitsevat käyttävät Salain ohjeita ja ne julkaistiin jo kaaaauan, kaaaaaun sitten, ainakin 10 vuotta on jo kulunut ja olen käyttänyt juusohaidia 9.9999 vuotta!!!
Eihän tänne kukaan enää kirjoittelekaan, vai kirjoittaako joku muukin kuin minä??? En ole itseäni vielä laittanut listalle.

Vierailija
MD
Täällä kaikki phpBB UserHidea tarvitsevat käyttävät Salain ohjeita ja ne julkaistiin jo kaaaauan, kaaaaaun sitten, ainakin 10 vuotta on jo kulunut ja olen käyttänyt juusohaidia 9.9999 vuotta!!!
Eihän tänne kukaan enää kirjoittelekaan, vai kirjoittaako joku muukin kuin minä??? En ole itseäni vielä laittanut listalle.
salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005

Eiköhän asia ole nyt tällä erää loppuun käsitelty.
Pyydän Lassilta anteeksi kiihtymystäni ja
sitä että poltin hihani ja vertasin hänen ATK-taitojaan
erään toisen henkilön vastaaviin.

Uusimmat

Suosituimmat