Pieni kysymys äänestämisestä

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Ajattelin äänestää Jyrki Kataista, mutta hän ei kuulu samaan vaalipiiriin kuin minä, joten meneekö ääneni hukkaan?

Sivut

Kommentit (21)

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26853
Liittynyt16.3.2005
HaraldKaunotukka
Ajattelin äänestää Jyrki Kataista, mutta hän ei kuulu samaan vaalipiiriin kuin minä, joten meneekö ääneni hukkaan?

Äänestä ketä tahansa Kokoomuslaista, niin äänesi ajaa saman asian. Katainen kuuluu kuitenkin siihen kabinettiklubiin, jonka päätösten mukaan kaikki rivikokoomuslaiset joutuvat eduskunnassa äänestämään. Käytännössä puolueet ovat valtayksikköjä, vaikka Suomessa muodollisesti henkilöitä äänestetäänkin.

Vierailija

Suomi on korruptoituneen oligarkki joukon hallitsema puoluediktatuuri. Saat antaa äänesi mille tahansa puolueelle, mutta et itse järjestelmää vastaan. Se on sitä edustuksellista "demokratiaa".

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26853
Liittynyt16.3.2005
SAMAEL
Suomi on korruptoituneen oligarkki joukon hallitsema puoluediktatuuri. Saat antaa äänesi mille tahansa puolueelle, mutta et itse järjestelmää vastaan. Se on sitä edustuksellista "demokratiaa".

Paras tapa ilmaista epäluottamuksensa järjestelmää kohtaan lienee jättää äänestämättä.

Vierailija

Tai sitten voi äänestää mahdollisimman liberaaleja tahoja jotka eivät harjoita puoluekuria yms. Äänestäminen tietysti lasketaan julkisessa propagandassa tueksi vallitsevaa järjestelmää kohtaan, mutta toisaalta kolmen kopla saa sitten touhuta rauhassa, mikäli haastajat jäävät ulkopuolelle.

Vierailija

Minustakin olisi hyvä jos voisi äänestää ketä tahansa kansanedustajavaaleissa. Kunnallispolitiikot erikseen mutta ei Suomi nyt niin iso maa ole, vaalipiirit pois vaan. Pitäisiköhän laittaa nettiadressi, YLE24 on hanakka uutisoimaan niistä. Nyt mm. Greenpeacen pelottelumainosta (vauva ammeessa) vastustetaan addressilla ja YLE uutisoi siitä.

http://www.adressit.com/gpvauvaammeessa
http://www.yle.fi/uutiset/24h/id55794.html

Allekirjoitin tietysti kun vastustan jo periaatteessa kaikkea Greenpeaceen liittyvää.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26853
Liittynyt16.3.2005
SAMAEL
Tai sitten voi äänestää mahdollisimman liberaaleja tahoja jotka eivät harjoita puoluekuria yms.

Tuo on toinen vaihtoehto. Minusta vakavien puolueiden ulkopuolelta pyrkivät ovat kuitenkin pääsääntöisesti yhden asian ihmisiä, jota pyrkivät asiansa kannattajien äänillä neljäksi vuodeksi hyväpalkkaiseen suojatyöpaikkaan. Enemmän minä uskon euroilla äänestämiseen. Sillä mitä ostan tai jätän ostamatta on paljon suurempi merkitys kuin äänestämisellä.

Äänestäminen tietysti lasketaan julkisessa propagandassa tueksi vallitsevaa järjestelmää kohtaan, mutta toisaalta kolmen kopla saa sitten touhuta rauhassa, mikäli haastajat jäävät ulkopuolelle.

Vaikea on uskoa siihen, että rahavallan kanssa kaveeraava tiedotusvälineitä hallitseva valtaeliitti kokisi koskaan merkittävää uhkaa ulkopuolelta. Kyllä ne samat puolueet ovat tätä maata hallinneet välillä nimiään muutellen koko ajan.

Vierailija
HaraldKaunotukka

Kirjoitat siihen lappuun vain selityksen, niin ääni ohjautuu kyllä perille.

Vierailija
Neutroni
SAMAEL

Paras tapa ilmaista epäluottamuksensa järjestelmää kohtaan lienee jättää äänestämättä.

Paras tapa ilmaista epäluottamusta on tehdä vallankumous.

Vierailija
acedia
HaraldKaunotukka

Kirjoitat siihen lappuun vain selityksen, niin ääni ohjautuu kyllä perille.

Kysymyksen laatuun nähden briljantti vastaus.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26853
Liittynyt16.3.2005
Armitage
Paras tapa ilmaista epäluottamusta on tehdä vallankumous.

Se on luonnekysymys. Yhteiskuntien merkittävä muuttaminen tosiaan vaatii ihmisiä, joilla on rohkeutta rajuihin otteisiin. Mutta ne ovat vain sellaisia muutoksia, että vaikka ne joskus tapahtuisivatkin, muutosten alullepanijat eivät pääse nauttimaan hyödyistä. Minulle on helpompaa vetäytyä syrjään ja elää keskiluokkaista elämää omassa rauhassa piittaamatta johdon väärinkäytöksistä. Sitten tietysti kun meno niin hurjaksi äityy, ettei enää ole mahdollista elää rauhassa, on toinen asia. Mutta siinä tapauksessa varmaan kymmenet tuhannet liittyvät vastarintaliikkeisiin ennen minua.

Toope
Seuraa 
Viestejä23135
Liittynyt23.7.2006
SAMAEL

Samael on taas nauttinyt liikaa anarkismia. Liiallinen anarkismin nauttiminen estää sinua ajamasta autolla. Kyllä Suomessa äänestäjä edelleen hallitsee järjestelmää, eikä järjestelmä äänestäjää.

Voisin taas pyytää sinua, Samael, palauttamaan sen hauskan viiksivallun avattareksesi, se nimittäin oli hieno! Se kuva muistuttaa Queenin Innuendosta. Ei nykäsiä, tai kummeleita, pliis.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
HaraldKaunotukka

Huomaa, että olet tyypillinen Kataisen ja Kokoomuksen kannattaja.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat