Digibox- kysymyksiä...

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mistä tietää, onko kerrostalossa kaapeli- vai antenniverkko etukäteen ennen muuttoa? Ja mahtaako olla täysi palautusoikeus kauppaan, jos muuton yhteydessä hankkiikin väärän digiboxin joka ei sovi kyseiseen talouteen, eikä avaa pakkausta? Olen kuullut, että tuotteessa olisi tietty palautusaika.

Opiskelijana en halua sijoittaa kuin noin 50-80 € laitteeseen. Saako sillä laadukkaan, tallentavan laitteen? Ts. yhtä kanavaa katsoo ja toista tallentaa? Ja voiko yhden digiboxin sovittaa jollain sovittimella yhtä hyvin kaapeli- kuin antennitalouteen? Vai onko kerrostaloissa automaattisesti aina kaapeliverkko nykyään? Kiire on saada tietää. Asennus ei ole ongelma, mutta se on, mikä systeemi uudessa huoneistossa on... tästä ei ole vielä tietoa. Saako alle satasella hyvää laatua?

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija
taiteilijatyyppi
Mistä tietää, onko kerrostalossa kaapeli- vai antenniverkko etukäteen ennen muuttoa? Ja mahtaako olla täysi palautusoikeus kauppaan, jos muuton yhteydessä hankkiikin väärän digiboxin joka ei sovi kyseiseen talouteen, eikä avaa pakkausta? Olen kuullut, että tuotteessa olisi tietty palautusaika.
Opiskelijana en halua sijoittaa kuin noin 50-80 € laitteeseen. Saako sillä laadukkaan, tallentavan laitteen? Ts. yhtä kanavaa katsoo ja toista tallentaa? Ja voiko yhden digiboxin sovittaa jollain sovittimella yhtä hyvin kaapeli- kuin antennitalouteen? Vai onko kerrostaloissa automaattisesti aina kaapeliverkko nykyään? Kiire on saada tietää. Asennus ei ole ongelma, mutta se on, mikä systeemi uudessa huoneistossa on... tästä ei ole vielä tietoa. Saako alle satasella hyvää laatua?

Parasta kysyä asiasta ensin isännöitsijältä. Kuitenkin homma taitaa olla niin, että se prkl sovitin on kuitenkin ostettava, jos haluat katsoa maksullisia kanavia, tai sitten syyskuun alusta ylipäätään telkkaria. Kaapeli-TV:n kautta tulee yleensä tavallisen neljän lisäksi noita typeriä SubTV, ja MTV JIMM sekä taivaskanavia.

No. Ite omakotitaloasujana olen tässä kolmisen viikkoa taistellut tuon boxin kanssa. Ensin toimi OK. Sitten tuli yöllä siihen joitain päivityksiä, ja kerta kerran jälkeen kuvanlaatu heikkeni niin että TV1 ja TV2 eivät näkyneet ollenkaan digi puolelta. No viikko sitten tuli viimeinen niitti. Päivitys boxiin. Silloin loppu kaikki digilähetykset. Analoginen näkyy kyllä hyvin edelleenkin.

Toimin sitten niin, että palautin tehdasasetukset takaisin. Scannautin kaikki kanavat uudelleen. Hienoa. Kuvanlaatu 100% signaali 75%. Hienoa.

No kun utelias olen, niin tutkin niitä Menu -valikkoa, ja painoin tietenkin jotain jossain paikassa väärin. Niin loppu taas kaikki digi -lähetykset. Nyt ei saa millään elvytettyä. Olenkin ollut jo yhteydessä jälleenmyyjään, että miten on mahdollista digi -järjestelmän edes sallia virhevalintoja. Oottelen tässä tietoa juuri, että onko joku kaukosäätimen näppäinyhdistelmä, joka palauttaa laitteen tehdasasetuksiin. Ohjekirjasta eikä netistä ei neuvoja löydy.
Jos nyt ajatellaan vanhuksia ja muitakin, jotata eivät ole tekniikkaorientoituneita, niin pulassa ovat.

No ei sen puoleen. Eipä sieltä digikanaviltakaan tule mitään erikoista. Formulatkin voi kattoa suorana tämän kautta http://tvunetworks.com/
Sieltä oikealta For TV Viewers ja jompi kumpi valinta. Ohjelman latausmaaksi jompi kumpi. USA tai Kiina. Vaatii toimiakseen vähintään XP:n Ilmaista on. Eipä paljon kysele myöskään rekisteröitymisessä.

MTV3 MAX tuotanto kyllä mokas. Eihän ne maksulliset kortit edes toimi kaikissa vanhemmissa laitteissa. Jopa noin 70%:ssä uusissakin laitteissa on ongelmia.

Tästä voit kattella dixiboxien hintoja ja ominaisuuksia http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/26387

[size=75:1lcui5ll](kirjoitukseni voi sisältää virheitä, mutta ei tarkoituksella. Oikaiskaa asiasisällöstä, jos on aihetta)[/size:1lcui5ll]

Vierailija
taiteilijatyyppi
Mistä tietää, onko kerrostalossa kaapeli- vai antenniverkko etukäteen ennen muuttoa?
Isännöitsijältä, taloyhtiöltä, tai naapureilta.
taiteilijatyyppi
Ja mahtaako olla täysi palautusoikeus kauppaan, jos muuton yhteydessä hankkiikin väärän digiboxin joka ei sovi kyseiseen talouteen, eikä avaa pakkausta? Olen kuullut, että tuotteessa olisi tietty palautusaika.
Jos on avaamaton pakkaus, palautusoikeus pätee. Tuotteen pitää olla palautettaessa, uuta vastaavassa kunnossa.
taiteilijatyyppi
Opiskelijana en halua sijoittaa kuin noin 50-80 € laitteeseen. Saako sillä laadukkaan, tallentavan laitteen?
Ei saa. Tuolla hinnalla ei saa edes kiintolevyä.
taiteilijatyyppi
Ts. yhtä kanavaa katsoo ja toista tallentaa?
Tähän tarvitset kahden virittimen mallin, mikäli haluat tallentaa / katsoa eri kanavanippujen ohjelmia yhtäaikaa.
taiteilijatyyppi
Ja voiko yhden digiboxin sovittaa jollain sovittimella yhtä hyvin kaapeli- kuin antennitalouteen?
Ei.
taiteilijatyyppi
Vai onko kerrostaloissa automaattisesti aina kaapeliverkko nykyään?
Ei.
taiteilijatyyppi
Kiire on saada tietää. Asennus ei ole ongelma, mutta se on, mikä systeemi uudessa huoneistossa on... tästä ei ole vielä tietoa. Saako alle satasella hyvää laatua?
Hyvälaatuisen, yhden virittimen, korttipaikallisen boksin saa.

Vierailija

Klipaasn tuosta vaan yhden malliksi

ilesoft
taiteilijatyyppi
Mistä tietää, onko kerrostalossa kaapeli- vai antenniverkko etukäteen ennen muuttoa?
Isännöitsijältä, taloyhtiöltä, tai naapureilta.virittimen, korttipaikallisen boksin saa.

Ihan asiaa kirjoitit. Jos sulla on tietoa miten tollaisen mun ongelman saa elvytettyä, olisin tosi iloinen. Eli tais mennä kuvasuhde jonnekin digitelevision puolelle. En saa sitä millään takaisin. Doxi on NAGARAvision. Yhdellä korttipaikalla. Ei tallentava.
Ei muuten jälleenmyyjäkään tiedä muuta kuin, että se pitää nyt kytkeä kiinni johonkin digitelevisioon, ja sitten sen kautta palauttaa tehdasasetukset. Kait nyt pitäis olla joku Reset tommoisiinkin.

En olis muten tuota purkkia ostanutkaan, mutta vanha äitini halus. Olen sitä testaillut hänen antennitaloudessaan. Ihan ihan sekoa on toi logiikka. Myydäänkö nyt suomalaisille kaikenlaista vanhaa tekniikkaa?

Itelleni ostan boxin -jos ostan- kunhan saavat lähetyksiin ja laitteisiin noi käyttäjäongelmat kuntoon. Epäilen kyllä suuresti, että saavat elokuun loppuun mennessä.

Vierailija

Jottei mää mainostamisen puolelle niin en kerro merkkiä, mut markkinoilla on töllö jossa sekä dvb-t, että dvb-c viritin. Jos tulloo ussein muutettuu, ni on varmaan hyvä peli, muuten paitsi kuvanlaadun osalta, tosin kadunmies ei varmaan ees huomaa tai välitä kuvanlaadun erosta parempii kuvanlaatuisiin malleihin. Ei se tosin nauhota jottei varmaan topikin aloittajaa auta ja maksashan boksiin nähtynä aika paljonki.

Vierailija
.
Ding Ding
Lassi
No ei sen puoleen. Eipä sieltä digikanaviltakaan tule mitään erikoista. Formulatkin voi kattoa suorana tämän kautta http://tvunetworks.com/

Sattuisitko tietämään, miltä kanavalta näkyvät?

Star sports

Lassi: olet maailman toiseksi paras jätkä!

(Ai se paras? Se ei oo vielä syntyny)

Vierailija

Jos palauttaa digiboksiin tehdasasetukset, niin häviävätkö kiintolevylle tallennetut ohjelmat? Kävi näet sillä tavalla, että kanavahaun yhteydessä kaikkien kanavien nimet hävisivät hus hiiteen. Muuten toimii ok, mutta kanavien nimien tilalla lukee joku ihmekoodi. Ei millään jaksa muistaa kymmenien kanavien numeroita ulkoa. Kaikkia säätöjä olen kokeillut, paitsi asetusten palautusta.

Vierailija
jussipaita
Jos palauttaa digiboksiin tehdasasetukset, niin häviävätkö kiintolevylle tallennetut ohjelmat? Kävi näet sillä tavalla, että kanavahaun yhteydessä kaikkien kanavien nimet hävisivät hus hiiteen. Muuten toimii ok, mutta kanavien nimien tilalla lukee joku ihmekoodi. Ei millään jaksa muistaa kymmenien kanavien numeroita ulkoa. Kaikkia säätöjä olen kokeillut, paitsi asetusten palautusta.

Teipä pahan, pahan kysymyksen.
Paras kysyä täältä http://www.lintukoto.net/viihde/oraakkeli/index.php Saat yhtä pätevän vastauksen, kuin jälleenmyyjältä tai maahantuojalta (älä kysy seksistä)

Mutta jos toimitaan edes jollakin tietokonelogikalla, niin tulee todella vaikeuksia asian suhteen. Kiintolevyjen (fyysiset) levykirjanpito perustuu nykyisin joko FAT tai NTSF järjestelmään. En siis oikein ymmärrä, että mikä tuota järjestelmää oikein ohjaa.
Jos on pelkästään ympätty tavalliseen digitekniikkaan moinen kapistus (kiintolevy) niin en millään usko sen käyttövarmuuteen, kuten viestissäsikin kerroit.
Sinuna kyllä kiikuttaisin ao. laitteen jälleenmyyjälle, ja vaatisit korjauksen ajaksi toisen laitteen.
Nimittäin mulla on ollut jo pari kuukautta Sony merkkinen digikamera takuukorjauksessa. Ranskasta lähettivät takaisin. Ilmoittivat, että obtiikassa on hiekanjyvä, joten eivät korjaa.

Hah. No oliko ollut sitten suuri vaiva puhaltaa se jyvä sieltä pois, jos kerran näkivät. No oli kait. Tuli takas, ja vielä huonommassa kunnossa. Vein taas takaisin jälleenmyyjälle. Kerroin, että en hyväksy, että huollossa saatetaan mun kamera vielä huonompaan kuntoon.

Joten. Älä luota takuuseen, Älä jälleenmyyjään, maahantuojaan. Eivät tiedä asioista yhtään sen enempää kuin sinäkään. Ainostaan ovat saaneet koulutuksen asioitten välttelemiseen. Sama luottamus mulla heihin kuin orakkeliin.

No tämä tästä nyt. Muuten. Muutamilla foorumeilla puuhataan jo ostoboikottia MTV3 MAX:n mainostajille. Kait siitä tulee nettiardessikin.

Vierailija

Merkkejä löytyy kuin sieniä sateella alle satasenkin, ja satasen kieppeillä olevia kun etsii.
http://www.klc.fi/products.php?g1=f3dc97&g2=a49073
http://www.konepiste.com/epages/Capnova ... ies/120/02

Olen kuullut, että Humax ja Samsung olisivat ihan kohtuu merkkejä.
Miksi pitäisi olla erillinen tallentava digibox, jos omistaa jo DVD-laitteen?
Tätä ihmettelen. Käsittääkseni DVD:hen voi kytkeä aivan perusdigiboksin, ja laite tallentaa silti ohjelmia kuten ennenkin. Vai muuttuuko säädökset miten kun digiaika alkaa? Käsittääkseni ei pitäisi.
ja toisaalta, ei se ole välttämätöntä katsoa muuta kun tallentaa yhtä. Ylipäätään TV:stä ei kovin montaa kiintoisaa ohjelmaa tule. Digikanavia kehutaan huonoiksi, Jim on kuulemma täyttä roskaa... Yle teema voisi olla tiedejutuista kiinnostuneelle hyvä. Ja maksullisia kanavia en aio ikinä hommata, kiinnostus ei siihen riitä.

Vierailija
jussipaita
Jos palauttaa digiboksiin tehdasasetukset, niin häviävätkö kiintolevylle tallennetut ohjelmat? Kävi näet sillä tavalla, että kanavahaun yhteydessä kaikkien kanavien nimet hävisivät hus hiiteen.
... klips...
Kysyin Oraakkelilta ratkaisua sun pulmaas. Näin vastaili [size=75:dro4oxj0](kuten jälleenmyyjät ja maahantuojat)[/size:dro4oxj0]

http://www.lintukoto.net/viihde/oraakkeli/index.php

Vaikuttaako tutulta

Vierailija

Mitä se Lassi oikein sekoilee? Mikä oraakkeli..? Sinulla itselläsi ei taida olla minkäänlaista digiboksia, kun asiantuntevuutesi on tuota tasoa.

Lassi
Mutta jos toimitaan edes jollakin tietokonelogikalla, niin tulee todella vaikeuksia asian suhteen. Kiintolevyjen (fyysiset) levykirjanpito perustuu nykyisin joko FAT tai NTSF järjestelmään. En siis oikein ymmärrä, että mikä tuota järjestelmää oikein ohjaa.

Ei ole FAT eikä myöskään NTFS. Olen käyttänyt digiboksin kiintolevyä tietokoneessa. Ei windows sitä tunnista.
Sinuna kyllä kiikuttaisin ao. laitteen jälleenmyyjälle, ja vaatisit korjauksen ajaksi toisen laitteen.

Ja sitten ne huollossa mahdollisesti formatoisivat kovon. Kiitos, mutta ei kiitos.

Onneksi kuitenkin lähes kaikki kanavat laittavat kuvaruudun kulmaan oman logonsa, joten suurinpiirtein tietää, mitä kanavaa kulloinkin on katsomassa.

Vierailija
taiteilijatyyppi
Käsittääkseni DVD:hen voi kytkeä aivan perusdigiboksin, ja laite tallentaa silti ohjelmia kuten ennenkin.

Kyllä tuon pitäisi scartin kautta pelata. Kuvan laatu kuitenkin kärsii. Ensin lähetys diginä -> muunnos (scartia varten) analogiseksi -> DVD jälleen muuttaa digitaaliseksi. Ei hyvä. Liekö tuolla sitten merkitystä, kun ne digilähetykset tunnetusti ovat pelkkää suttua kuvan laadun osalta.

Vierailija
jussipaita
Mitä se Lassi oikein sekoilee? Mikä oraakkeli..? Sinulla itselläsi ei taida olla minkäänlaista digiboksia, kun asiantuntevuutesi on tuota tasoa.
No. Etkö ymmärrä ollenkaan poinntia. Tuohan on varsin yleistä huolloissa. Rsekkaan niinniten jpg-kuvien alla olevaa linkkiä. Siellä on sulle muutakin kivaa.
jussipaita
Ei ole FAT eikä myöskään NTFS. Olen käyttänyt digiboksin kiintolevyä tietokoneessa. Ei windows sitä tunnista...

Toimii tavallisessa tietokoneessa, jos vaan osaa. Kas kun et ole huomannut lukea ohjeita, että TwinRipillä saa digiboxin kiintolevyn toimimaan tietokoneessa. Niin tietenkin, jos olet jupperoinut sen oikein. On siellä levykirjanpito. Onhan se oltava, että ohjelmat loytyvät paikoiltaan. Ai niin. Lueskele alkuun täältä http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/326230
Kannattais ensin selvittää faktat, ennen kuin alkaa nokittelemaan toista asiantuntemattomaksi. Hyi sua.

LISÄYS: Olis mielenkiintoista kuulla kommentteja noista korttipaikoista ja yhteensopivuudesta vanhojen laitteiden kanssa. Vanhat laitteet eivät lehtitietojen mukaan olekaan yhteensopia kortin osalta enää

Vierailija
jussipaita

Ei ainakaan mun boxista. Yleensä riittää pelkkä buuttaus eli piuha irti seinästä kymmeneks sekunniks ja kaikki tollaset ihmeellisyydet yleensä häviää. Mulla on Topfield muista en tiedä

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat