Pyhä lehmä syyllistyi kanavarkauteen

Seuraa 
Viestejä119
Liittynyt10.12.2006

Lainaus:

Kun Länsi-Bengalissa ammattiaan harjoittava kanankasvattaja huomasi melkoisen hävikin riivaavan kanalaumaansa, hän syytti kanojen katoamisesta kylän koiria.

Lopulta Ajit Ghosh sai tarpeekseen kanojen katoamisista. Hän valjasti perheensä yön ajaksi vartiovuoroihin kanalan ovelle. Yön aikana selvisi karmea totuus. Kanojen kanssa asusteleva lehmä, joka hinduille on pyhä eläin, popsi kotkottavia asuinkumppaneitaan suurella mielihyvällä elävältä suuhunsa.

- Se oli meille järkytys. Lehmämme napsi kanoja kuin mikäkin kissapeto, Ajit Ghosh kauhistelee pyhää lehmäänsä, jonka pitäisi Ajitinkin elinkeinolle olla hedelmällisyyden ja yltäkylläisyyden symboli. Heidän lehmänsä osoittautui pikemminkin uhkaksi yltäkylläisyydelle.

Nyt kylässä pohditaan syitä lehmän poikkeukselliseen temppuiluun. Eläinlääkärit väittävät lehmän kärsivän jonkin sortin sairaudesta. Kyläläiset sen sijaan tietävät sen olleen edellisessä elämässään tiikeri.

kertoo Savon Sanomat.

Kirjoita nimesi vetoomukseen eläinoikeusjulistuksen puolesta osoitteeseen http://animalsmatter.org

Kommentit (9)

Toope
Seuraa 
Viestejä23157
Liittynyt23.7.2006
pikke

Kun Länsi-Bengalissa ammattiaan harjoittava kanankasvattaja huomasi melkoisen hävikin riivaavan kanalaumaansa, hän syytti kanojen katoamisesta kylän koiria.

Lopulta Ajit Ghosh sai tarpeekseen kanojen katoamisista. Hän valjasti perheensä yön ajaksi vartiovuoroihin kanalan ovelle. Yön aikana selvisi karmea totuus. Kanojen kanssa asusteleva lehmä, joka hinduille on pyhä eläin, popsi kotkottavia asuinkumppaneitaan suurella mielihyvällä elävältä suuhunsa.

- Se oli meille järkytys. Lehmämme napsi kanoja kuin mikäkin kissapeto, Ajit Ghosh kauhistelee pyhää lehmäänsä, jonka pitäisi Ajitinkin elinkeinolle olla hedelmällisyyden ja yltäkylläisyyden symboli. Heidän lehmänsä osoittautui pikemminkin uhkaksi yltäkylläisyydelle.

Nyt kylässä pohditaan syitä lehmän poikkeukselliseen temppuiluun. Eläinlääkärit väittävät lehmän kärsivän jonkin sortin sairaudesta. Kyläläiset sen sijaan tietävät sen olleen edellisessä elämässään tiikeri.

kertoo Savon Sanomat.

Järkyttävää!

Animalian täytyy puuttua asiaan. Lehmä, joka syö kanoja, on minustakin törkeä esimerkki siitä, miten kapitalistinen länsi väärinkäyttää kolmatta maailmaa. Sosialistinen ja oikeudentajuinen lehmä ei käyttäydy tuolla tavoin, ainoastaan aivopesty yksilö.

Kyläläisten typerän taikauskon mukaan edellinen elämä vaikuttaisi olion käyttäytymiseen, hah! Itsekin olin edellisessä elämässä laiskiainen. Minulla ei tässäkään elämässä ole kiirettä mihinkään.

Ilmeisesti käyttäydyin laiskiaisena hyvin, koska synnyin samanlaisena uudelleen, vähän eri vartaloon. Voisin selittää tuosta teoriasta enemmänkin, mutten oikein viitsi.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Toope
Seuraa 
Viestejä23157
Liittynyt23.7.2006
SAMAEL
Eivät laiskiaiset laiskoja ole, vaan saatanan hitaita...

Esittävät vain...
Armeijassa oppisivat...

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

Vierailija

Aika outoa että lehmä saisi kanan kiinni, sensijaan laitumellakin lehmien tiedetään syöneen mm jäniksenraatoja...

Toope
Seuraa 
Viestejä23157
Liittynyt23.7.2006
Mummo
Voi Toope! Met oomma sukulaissielut, tai pikemminkin -ruumiit

Älä nyt. Mä olen vielä "nuori" mies.

btw. viittaako toi "met" pohjoissuomalaissuuteen? Äitini on Torniosta ja häneltä olen kuullut tuota met-ilmausta monestikin.

Vierailija
Toope
Mummo
Voi Toope! Met oomma sukulaissielut, tai pikemminkin -ruumiit

Älä nyt. Mä olen vielä "nuori" mies.

btw. viittaako toi "met" pohjoissuomalaissuuteen? Äitini on Torniosta ja häneltä olen kuullut tuota met-ilmausta monestikin.

Älä peljästy, Toope

Tarkoitin, että olen ihan itse ja omassa päässäni päätynyt siihen, että olen laiskiaisen sielu vaelluksella ihmisruumiissa.

Eikä tarkoitus ollut viittailla mihinkään ilmansuuntiin. Umopistadilaisena olen omaksunut sekamelskan eri puolella maata käytettyjä ilmaisuja, joita sitten käyttelen oman maun mukaan.

Uusimmat

Suosituimmat