Paljonko pelivuosia jäljellä?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Itse olen neljäkymmentäyksi, ihmettelen paljonko ”pelivuosia” on vielä jäljellä?
Elämä on ollut täyttä elämää kaikkine vaiheineen, on tehty ja nähty on mahdollisesti enemmän kuin monet koko elinaikanaan.
Tavoitteita, henkisiä ja taloudellisia on saavutettu.
Myös niin sanottuja ”pahoja tekoja” on tullut tehtyä katumatta ja katuen.

Missä raja kulkee?
Milloinka ihminen muuttuu katuvaksi?
Koska ihminen muuttuu fyysisesti kykenemättömäksi ja alkaako pelkästään sen takia
muuttua ajatusmaailmaltaan?
Milloinka lakkaa himo vieraaseen naiseen?

Kommentit (12)

Vierailija
Maukka Perusjatka
Itse olen neljäkymmentäyksi, ihmettelen paljonko ”pelivuosia” on vielä jäljellä?
Elämä on ollut täyttä elämää kaikkine vaiheineen, on tehty ja nähty on mahdollisesti enemmän kuin monet koko elinaikanaan.
Missä raja kulkee?
Koska ihminen muuttuu fyysisesti kykenemättömäksi ja alkaako pelkästään sen takia

Täältä http://www.lintukoto.net/testit/elamyksellinen_ika/ Siellä on monta muutakin oikeaa "testiä"

Mulla tällein:

Absoluuttinen ikäsi 55,0 v.
Elämyksellinen ikäsi 69,1 v.
Odotettavissa oleva elinikäsi 74,0 v.
Elämästäsi ajallisesti jäljellä 25,7%
Elämästäsi elämyksellisesti jäljellä 6,6%

Kääk. En usko, en, en

Vierailija
Lassi
Maukka Perusjatka
Missä raja kulkee?

Täältä http://www.lintukoto.net/testit/elamyksellinen_ika/ Siellä on monta muutakin oikeaa "testiä"

Mulla tällein:

Absoluuttinen ikäsi 55,0 v.
Elämyksellinen ikäsi 69,1 v.
Odotettavissa oleva elinikäsi 74,0 v.
Elämästäsi ajallisesti jäljellä 25,7%
Elämästäsi elämyksellisesti jäljellä 6,6%

Kääk. En usko, en, en

Terve Lassi,

Väittää tuo testi että olet kokenut elämästä enemmän kuin fyysisen ikäsi.
Mun mielestä juuri tuo on tavoiteltava päämäärä.

Vierailija
Maukka Perusjatka

Jep. Olet jauhanut paskaa useammankin trollin edestä
ja ikävuotesi 19 ei todellakaan riittäisi kattamaan suuria naisseikkailujasi.

Joku palstalainen sai IP-osoitteesi perusteella tietää todellisen elämäntilanteesi:
Asut isäsi luona. Olet Marko 19 vuotta, Ranualta.

Isäsi naisseikkailut ovat vääristäneet omankin maailmankuvasi
ja sinulla on vakavia ongelmia seksuaalisuutesi kanssa.

Vierailija
Vääräuskoinen
Maukka Perusjatka

Jep. Olet jauhanut paskaa useammankin trollin edestä
ja ikävuotesi 19 ei todellakaan riittäisi kattamaan suuria naisseikkailujasi.

Joku palstalainen sai IP-osoitteesi perusteella tietää todellisen elämäntilanteesi:
Asut isäsi luona. Olet Marko 19 vuotta, Ranualta.

Kuinka paljon olisit valmis maksaamaan todelisesta tilanteesta?

Ei, Vääräuskoinen vastaa.
No, ne jotka minut tuntee tuskin korvaansa lotkautavat.

Vierailija
Vääräuskoinen

Ihmettelen noita Vääräuskoisen naisseikkailu argumentteja.Seikkailut yleensä menee suvussa. Niin poika kuin isäkin, jotenkin tuntuu, että luoja kuitenkin olisi tehnyt syrjähypyn tässsä tilanteessa ja jättänyt vääräuskoisen väliin.

Vierailija
Maukka Perusjatka

Missä raja kulkee?

Vastauksia alkuperäiseen aiheeseen?

Vierailija
Maukka Perusjatka

Missä raja kulkee?

HYVIÄ pelivuosia jäljellä enää vain noin 20! Ei kai sustakin tuu taas yksi semmonen seniorikansalainen, joka kuvittelee olevansa "parhaimmassa puhdissaan" 60-80 paikkailla? Parempi vaan myöntää itselleen karut tosiasiat jo heti ensi lähdössä. Niin mä ainakin tekisin!

Vierailija
Minä uskon!
Maukka Perusjatka

Missä raja kulkee?

HYVIÄ pelivuosia jäljellä enää vain noin 20! Ei kai sustakin tuu taas yksi semmonen seniorikansalainen, joka kuvittelee olevansa "parhaimmassa puhdissaan" 60-80 paikkailla? Parempi vaan myöntää itselleen karut tosiasiat jo heti ensi lähdössä. Niin mä ainakin tekisin!

Suurinpiirtein noin minäkin sen olen ajatellut.
Tosin katkera vanha ukko en todellakaan meinaa olla vaan ihan jotain muuta...
Eköhän se aito sukukypsän naisen kiinnostus lakkaa jo aikasemminkin.

Mutta mites tää sielupuoli?

Vierailija
Vääräuskoinen
Paskanjauhaja munajuttuineen iskee jälleen.

Kyllä tuolle teinipellelle vielä kuri löytyy..

Ja mitäs tämä sun "SISÄLTÖ" sitten on? Aivan, sitä ei ole.

Vierailija
Maukka Perusjatka
Ihan aiheellisia kysymyksiä. Ihminenhän on niin nuori/vanha kuin itse kokee olevansa. En tässä voi kertoa kuin omiin kokemuksista, sekä vanhuksistani kokemusperäisesti. Käytän tässä nyt esimerkkinä Lauria, joka eli 84 vuotiaaksi.
Maukka Perusjatka
Missä raja kulkee?
Fyysinen raja tulee kaikille vastaan. Lauri ei koskaan henkisesti luovuttanut, ei koskaan. Vaikka oli vakavasti sotainvaliidi, niin aina suunniteltiin jotain. Innostui uusista asioista vanhuuden päivilläänkin. Kuuluu kait elämänmyönteisyyteen. Aina iloinen pilke silmäkulmassa.
Maukka Perusjatka
Tiedän Laurin katuneen nuoruuden hölmöilyjään. Aika kuitenkin suhteutti tapahtuneita. Otti oppia. En usko hänen katuneen mitään tekojaan, tai tekemättä jättämisiään. Hän eli elämänsä täysillä.
Maukka Perusjatka
Koska ihminen muuttuu fyysisesti kykenemättömäksi ja alkaako pelkästään sen takia muuttua ajatusmaailmaltaan?
Aika rappeuttaa meitä kaikkia eri tavalla. Pahin läheisille on tietenkin Alzheimerin tauti, joka johtaa dementiaan. Se ei vaikuta liikuntakykyyn, eikä juuri henkiseenkään suorituskykyyn muuten kuin muistin osalta. Tästä sinun ei kannata olla vielä huolissasi 30 vuoteen.
Jos ilminen on sekä fyysisesti sekä henkisesti terve, niin aikaa myöten ajatusmaailma muuttuu ihan varmasti. Kumma kyllä. Nuoruuden perusarvot säilyvät kuitenkin. Sen päälle pyritään suhteuttamaan nykyisyys. Itse arvostan vanhuksia suuresti, koska heillä on elämänkokemusta, vaikka eivät ymmärräkään täysin nykyistä maailmanmenoa.
Maukka Perusjatka
Tähän voin kyllä Laurin osalta kertoa, että henkisesti ei koskaan. Kun hän oli jo yli 80 v. niin keskenämme laskettiin leikkiä naisjutuista. Fyysinen puoli ei ehkä pelaakaan ihan nuoruuden innolla, mutta haittaako tuo mielikuvitella. Ei. Joten pää pystyyn vaan.
Saamieni luotettavien lähteiden tietojen mukaan elät tällä hetkellä parasta aikaa. Ikä ja elämäntilanteesi on kohdallaan. Olet löytänyt uusia haasteita, ideoita ja tavoitteet ovat realistisia.
Yhteenveto: Jos vältät siellä kaukana tsunamit, haikalat ja muut pahikset, niin vielä 40 vuodenkin kuluttua siellä vilkuilet kauniita naisia huvijahdiltasi.

ps. Mikä vuodenaika siellä nyt on? Aikavyöhyke on kuitenkin -6 meidän aikaan. Olis mielenkiintoista saada lisää tietoa sieltä, kuten eräs ansiokas kirjoittaja tällä foorumilla raportoi Australiasta.
[size=75:2s2ed4yl](onko tämä oikea kirjoitusasu Chiang Mai)[/size:2s2ed4yl]

Vierailija
Lassi

ps. Mikä vuodenaika siellä nyt on? Aikavyöhyke on kuitenkin -6 meidän aikaan. Olis mielenkiintoista saada lisää tietoa sieltä, kuten eräs ansiokas kirjoittaja tällä foorumilla raportoi Australiasta.

Täällä missä vielä juuri nyt olen on kevät aluillaan, on nimittäin vuodenajat.
Sielä toisessa paikassa alkaa olla jo KUUMA.

Uusimmat

Suosituimmat