Miksi valvot yöllä?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Heitän huvikseen tällaisen, eli kello alkaa tulla kaksi ja vieläkin muutama jaksaa täällä roikkua. Eikö ihmisen pitäisi olla nukkumassa?

Sovitaan vaikka, että tähän ketjuun ei vastailla kuin puolenyön ja kuuden välillä? Voidaan vähän vertailla miksi ihmiset valvovat ja apukeinoja valvomiseen.

Itselläni pakollinen tenttiinluku, eli unet jäävät tältäyöltä ehkä kokonaankin väliin. Kahvi auttaa, viikonloppuna tai normaali iltana voisin ottaa kaljaakin, mutta nyt siis kahvia ja välillä pikku tauko pihalla seisten. Aamupuolella varmaan siirryttävä kofeiinipillereihin tai sitten nukahdan tähän.

Olen kyllä muutenkin yöihminen, joten ei nyt normaali nukkumisaika olisi muutenkaan vielä.

Sivut

Kommentit (215)

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14029
Liittynyt23.6.2005

Koska herään myöhemmin ja olen useassa asiassa yöllä parhaimmillani. Opiskelutyyli mahdollista vähän liiankin suuren berseilyn tässä mielessä.

Tiedän ettei se ole kovin terveellistä, mutta olen aina ollut iltaihminen pikemmin kuin aamuihminen. Jopa yöihminen.

PS: Tentteihin luku on jirseestä. Siirryn tätä menoa esseiden kirjoittamiseen.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Vierailija

No, minä nyt olen vähän tällainen yöolio. Tavallisesti ajatukseni alkavat laukata iltaa kohden, ja tykkään puuhastella omiani kaikessa hiljaisuudessa ilman häiriöitä. Tosin tänä yönä kukkumisen syynä on, että kokeilin yhden erän uutta peliä... mutta nyt aion tosiaan mennä nukkumaan: 11 tunnin päivä odottaa huomenna (eli tänään)...

Vierailija

Nukuin pari tuntia iltapäivällä. eikä saa unta.
Ei tarvii onneksi mennä töihin huomenna, pidän parin viikon talviloman.

Vierailija

Yöihmisiä ollaan. Kävin oluella (1) mutta baaritkin menee niin aikaisin kiiinni.
Nyt yritän saada omaa nick takasin, kun joku saksalainen tyyppi vei sen qnetissä. Tarttee vissii opetella ddos kun ei pingaamalla näköjään tipu

Jyde
Seuraa 
Viestejä594
Liittynyt29.8.2005

Koska jäin juuri työttömäksi (omasta tahdostani), ja rytmi tuntuu jostain ihmeen syystä kääntyvän tälläiseksi.

Kunhan yritän joskus olla asiallinen...

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Valvon yleensäkin myöhään. Kun ei väsytä, niin turha mennä nukkumaan - ei siitä mitään tulisi. Herätykseen on vielä yli neljä tuntia, joten tässä ehtii vielä hyvin pienet "painajaiset" näkemään

Vierailija

A. --> Olen yöihminen.

B. --> Opiskeluni, (pätkä)työni sekä (perhe)elämäni ristipaineessa yö on useimmiten sitä aikaa, jolloin voin hyvällä omalla tunnolla keskittyä vain ja ainoastaan itselleni.

C. --> Se on myös minulla sitä vuorokauden aikaa jolloin olen yleensä kognitiivisesti parhaimmillani.

Kofeiinilla ei minun kohdallani ole enää juurikaan virkistävää vaikutusta (toleranssi alkaa olla niin korkea), mutta kyllähän minäkin kahvia ja vihreää teetä keittelen öisin aikas paljonkin. Lähinnä pitääkseni vieroitusoireet poissa.

Tämän poikkeavan päivä-/unirytmini mahdollistaa empaattisella tavalla ymmärtävä mies ja sympaattisella tavalla pitkämieliset mukulat.

Tällä palstalla liikuskelen lähinnä ihmisten ajatuksia pilke simmun kulmassa lueskellen. En niin vakavissani, joskus harvemmin jotain kysellen tai kommentoiden..

Väliin täällä saa nauraa niin kyyneleet silmistä tirskuen, ettei täältä malta pysyä poissakaan

Vierailija
Ananda

Tällä palstalla liikuskelen lähinnä ihmisten ajatuksia pilke simmun kulmassa lueskellen. En niin vakavissani, joskus harvemmin jotain kysellen tai kommentoiden..

Ton mäkin oon huomannu.

Sä oot selkeesti mun sielunsisarmimmi. Jos sulla ei ois tota himasällii ja noit toukkii eikä mulla mun Jehovamimmii, niin me voitais olla virtuaalimaailman Tarzan ja Jaanet.

Vierailija

Mä tuun yön kanssa paremmin toimeen. Synnyin yö-kukkujaksi. Jos, ihmiset eläisi vielä luolissa mä olisin se, joka vartioi 'laumaa' yön aikana.

Vierailija
Pubi
Ananda

Ton mäkin oon huomannu.

Sä oot selkeesti mun sielunsisarmimmi. Jos sulla ei ois tota himasällii ja noit toukkii eikä mulla mun Jehovamimmii, niin me voitais olla virtuaalimaailman Tarzan ja Jaanet.

Harmi, että luen ympäristöoikeutta, muussa tapauksessa voisin antaa kohta neuvoja lakipykälistä minkä perusteella voisitte toteuttaa tuon tarzaanin ja jaanetin. Tuo ongelma ei taida millään ympäristövaikutustenarvioinnilla selvitä.

Kyllähän täällä itselläkin monesti hymyä vääntää huuleen. Tuo sana "toukka" on muuten jotenkin hauska ja kuvaava lapsista käytettynä. Eikös ne eilisessä vareksessa käyttäneet sanaa "yöntimot" tai jotakin, hieman eri merkitys oli kyllä, mutta tuo voisi tarkoittaa meitä yöeläjiäkin.

Vierailija
Pubi
... eikä mulla mun Jehovamimmii...

vai että Jehovamimmeistä tykkäät sie
sitten ei taideta kuules mahtua samaan puuhun eikä pöheikköön ei tässä eikä seuraavassa elämässä
Pubi
me voitais olla virtuaalimaailman Tarzan ja Jaanet
*wirnis*

Vierailija
Ananda
Pubi
... eikä mulla mun Jehovamimmii...

vai että Jehovamimmeistä tykkäät sie
sitten ei taideta kuules mahtua samaan puuhun eikä pöheikköön ei tässä eikä seuraavassa elämässä
Pubi
me voitais olla virtuaalimaailman Tarzan ja Jaanet
*wirnis*

Voidaan me treffata jossain aukkohakkuupaikaski; voisin kahlita itteni esmes metsäkoneeseen: ois siin messiss nykyajan osallistuvaa Tarzanii. "Minä Tarzan, sinä metsäkone, missä Jaanet..."

Ja Peksulle: Yöntimot ja yöntiinat...

Vierailija

Yöeläin olen minäkin. Yöllä sitä saa aina kaikenlaisia ideoita ja pitää alkaa puuhailemaan yhtä jos toista. Tosin kerrostalossa naapurit ja muut eläjät rajoittavat hiukan tekemisiä, kun pitää pysytellä kohtuu hiljakseen.

Yö on kuin häivähdys kuolemasta, ainoasta todellisesta luotettavasta ystävästä.

Näihin aikoihin yöstä, varsinkin keväisin tykkään lähteä kävelemään ulkosalle. Katselemaan auringonnousua ja kuuntelemaan lintujen laulua. Eikä ristin sielua missään. Ah, sitä rauhan tunnetta ja hiljaisuutta.

Rascal88
Mä tuun yön kanssa paremmin toimeen. Synnyin yö-kukkujaksi. Jos, ihmiset eläisi vielä luolissa mä olisin se, joka vartioi 'laumaa' yön aikana.

Jos ihmiset eläisivät vielä luolissa, mä olisin kai sitten se, jota vartija ei koskaan kuulisi liikkuvan yön pimeydessä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat