Suhtautuminen Suomen sota-aikaan?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Miten te ei-nationalistit olisitte itse tehneet eläessänne tällä maapalasella sota-aikaan? Nyt leikitään aikaleikkiä, että yhtäkkiä maagisen siirtymän kautta olisittekin sota-ajan Suomen maankamaralla.

Itse olen isänmaallinen ja arvostan tätä maapalasta sen takia, että se on tietylle etniselle ryhmälle saatu suht rankan menneisyyden jälkeen. Kuten myös suht kevyt elämä nykyaikana. Mutta se taistelutyö torjua Venäjä- lauma nationalisteja jotka AINAKAAN eivät olisi kuunnelleet järkipuhetta-
se oli TYÖN takana. Minulla on onni omistaa liuta sota-ajan kirjeenvaihtoa ja 4:n eri suvussa olleen kapteenin päiväkirjat- näistä selviää, että jatkuvaa rankkaa työtä ja pelkoa se rupeama on ollut.

Voitteko te nykyajan eläjät samaistua aikaan jota ikinä ette ole nähneet kuin valjua fiktiota elokuvista? ja ne elokuvatkin ovat vain lieviä varjoja todellisuudesta. jatkuva kuolemanpelko on sensijaan jotain toista. Miten te olisitte tehneet siihen aikaan, ja miten suhtaudutte isovanhempien tekemiin sota"töihin"?

Sivut

Kommentit (182)

Vierailija

Nationalistit aiheuttavat ongelman, ja ei-nationalistien pitäisi sitten selvittää niiden ongelmat, ehkä vielä puhaltaa pipeihin?

Vierailija

Ehkä ne olisi etsineet "rauhan omaista ratkaisua"? Mitä luultavammin roskasakki olisi järjestänyt sodanvastaisen mielenosoituksen joka olisi muuttunut sodanvastaiseksi mellakaksi ja sota olisi loppunut "kerta mielenosoituksella"....

Jos leikitään sellaista ajatusleikkiä että nyt siirryttäis ajassa taaksepäin niin minä menisin rintamalle, mutta toisaalta kun katsoo nykyajan viherstalinisteja ja muita roskasakkia niin mietityttää että sotisinko sen takia että viherstalinistit saavat mellakoida ja osoittaa mieltä milloin mistäkin järjettömästä niin ehkä miettisin vähäsen....
Mutta menisin kuitenkin puolustaan isänmaatani.

Isäni oli 100% sotainvaliidi, eikä hän koskaan valittanut siitä. Oli ylpeä siitä että sai palvella kotimaataan. Muistan kun 60 ja 70 luvulla kommarit räksytti päivät pääksytysten sitä kuinka sotaveteraanit oli sotarikollisia ja muuta paskaa. Monet veteraanit piiloittelivat sotilaspassejaan ja muita joista olisi voinut päätellä heidän olleen sodassa. Isälläni oli marskin kuva seinällä ja siinä se pystyi niin kauan että vein sen joskus 80 luvun loppupuolella yläkerran vintille kun se haalistui. Eikä se muutenkaan sointunut tapetin väriin.
Isäni toimi koko loppuelämänsä sotainvaliidien ja veteraani järjestöissä. Hän auttoi muita veteraaneja avustusasioissa, erityisesti korjausavustuksissa. Niitä hakemuksia hän teki iltakaudet pyytettömästi. Eikä hän niistä saanut penniäkään eikä ollut kyllä vaillakaan, sotajan ihmiset tiesivät mitä tarkoittaa sana "velvollisuus".

Isäni sotilaspassi on minun hallussa, siitä selviää taistelupaikat ja joukko-osastot.

Sotilasarvo Kersantti (LääkAu)
1941-1944
Paanajärvi
Kelsinkäinen
Nenäpalo
Isoselänlaki
Uulantaivaara
Turvevaara?
Nuottavaara
Voittojoki
Ala-vilmajoki
Uhtua
Rajajoki

15.4.-40 JoKK15
9.7.-40 5 AK
16.8.-40 5 AK
5.1.-41 12Pr
6.5.-41 PP/1/12Pr (6D)
16.6.-41 1/KevOs 3
28.1.-42 2/Rj.P7
14.4.-42 2/Rj.P7 vapaa varus.palvel.

15.4.-42 2/Rj.P7
28.5.-43 24 Lk
6.6.-43 6/Jr 32 (3D)
16.7.-43 8/Jr32 (10D)
10.6.-44 Haavoittunut suurhyökkäyksessä (Rajajoki, karjalan kannas)
15.6.-44 35.SotaS
30.11.-44 35.SotaS Kotiutettiin.

ps.
Isäni kertoi joskus 60 luvulla että sotajan laulussa eldankajärven jää oleva Lotta Lunkreeni on todellinen henkilö, ja kertoi muistavansa hänet hyvin. Myöskin isäni tiesi laulun sanoittajan Tiesmaan.
http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=1 ... =90&a=1608

Vierailija
SAMAEL
Roskasakkihan se murhaa toisiaan ja sivullisia jonkin naurettavan lapsellisen kansallisaatteen vuoksi. Turha kutsua yhtään ketään muuta roskasakiksi, kun on itse juuri sitä elävää biojätettä joka mokomiin töllöntöihin on valmis. Nationalismi on lapsellisen, typerän ja murhanhimoisen idiootin valinta. Siitä valinnasta ovat kärsineet miljoonat viattomat. Pahinta roskasakkia ovat nationalistit, kuten sinä Cicero. En viitsisi elää jos olisin tuollainen naiivi kasa itsekeskeistä ennakkoluuloista paskaa.

Nimimerkki "taiteilijatyyppi" kysyi mitä te olisitte tehneet jos olisit siirtynyt aikaportin kautta sota-aikaan ja sinä vastasit. Olisit loikkinut ruottiin karkuun muiden sotalapsien kanssa, niinkuin arvata saattoikin.
Tai jos sinulla olisi ollut hetkellin rohkeuskohtaus olisit siirtynyt käpykaartiin. Olisit pusikosta käsin kertonut ryssille että olet ei-nationalisti ja ryssät olisivat tajunneet heti olla ampumatta koska sinä olet "rii". Tiedoksi: Kun on riissä ei voinut joutua hipaksi. Tässä on vaan se ongelma että vaahtoakuolaava ryssän pitää tuntea pihaleikeissä käyttämääsi leikkiä ja erityisesti sen terminologia. Jos nyt sattumalta sellainen ryssä olisi tullut vastaasi niin hän varmasti olisi halunnut leikkiä kanssani hippaa, olen varma että uusi ystäväsi Ivan olisi luvannut laskea peräti kolmee ja alkaan sen jälkeen etsiä sinua... Ennen laskemista hän olisi ilmoittanut että rauhaa rakastavassa neuvostoliitossa Stalin-setä on kieltänyt "riin".

SAMAEL

EDIT: Sama sakki joka on helvetisti tuomitsemassa mahdollisesti ulkomaalaisen tekemiä raiskauska on valmis murhaamaan ihmisiä heidän kansalaisuutensa perusteella. Nationalistia halveksuttavampaa, naurettavampaa ja typerämpää ihmistä tuskin voi olla olemassa. Todellista roskasakkien roskasakkia. Epäloogisia, typeriä, lapsellisia ja väkivaltaisia kusipäitä, joilla on mihinkään perustumaton ja valheellinen käsitys oman kielialueen paremmuudesta. Aina etsimässä ja keksimässä syitä jonkin toisen ryhmän kimppuun käymiseksi.

MItä? Raisaako ulkomaalaiset pikkutyttöjä?
Vai onko pelkästään yksi ulkomaalainen MAHDOLLISESTI raiskannut jossainpäin suomea pikkutytön? Ainiin, sehän olikin turkulainen niinkuin lehdessä luki...Ja mikä parasta, edellämainuttu lak...eiku tummanpuhuva ulkomaalaistaustainen mies henkilö on ei-nationalisti.

Vierailija

Ei tuollainen naiivi lammasmainen idiotismi vaadi mitään rohkeutta - ainoastaan julmetusti typeryyttä. Minulla on kuule munaa enemmän kuin miljoonalla auktoriteettien persettä nuolevalla pikku nationalistikusipäällä. Mitään toista niin halveksuttavan pelkurimaista raukkaa ei ole, kuin mies joka ei uskalla sanoa ei mokomalle leikille. Teidän nationalisti paskojen leikeissä on kuollut miljoonia naisia ja lapsia, ja silti te vitun visvalammikot luulette olevanne jotain saatanan sankareita.

Vierailija
SAMAEL

Haistakaa nationalistit iso paska, ja jos saatte siipeenne jossakin kehittämässänne konfliktissa, niin älkää odottako muuta osaksenne kuin pilkallisia hymyjä.

Jotenkin rauhantahtoinen ystäväni vaikuttaa olevan raivoissaan jostain syystä, ehkä se raivo kumpuaa rauhan tahtoisesta sydämmestäsi?

Mutta olen sata varma että kun heität hippaleikin lomassa ryssää pilkallisella hymyllä niin jopa Ivan lähtee lipettiin siperin taa...

Vierailija

En minä rauhantahtoinen ole, sinultakin ottaisin sen ainoan pois varsin miellelläni. Nationalisti kun ei ole ihminen.

Vierailija

Kun Suomi liittyi EU:iin, tuntui siltä kuin Suomi olisi myyty vastikkeetta Euroopan hallitsijoille. Suomihan on pikkiriikinen kansakunta, jolla on suuri pinta-ala eurooppalaisittain ja varsinkin pitkä maaraja Venäjän kanssa.

ennustaminen ja varsinkin tulevaisuuden on kovin vaikeaa. Nyt, kuten silloin oli jo selvillä, on vakavasti harkittu Suomen liittämistä Natoon.

Mitä se merkitsisi. Ainakin sitä, että Suomen puolustusvoimat olisivat Naton p-voimia.

Tärkeämpi kysymys on se, millä tavalla asia vaikuttaa tavallisen siviilin elämään.

Vierailija

Googlettamalla: "Дата регистрации: 30 декабря 2006 "

Kolme vaihtoehtoa, paskiainen siis Lexmarkilla tehnyt jotakin viime vuonna: katso http://www.Lexmark.fi

Lexmark on venäläisomistuin dataliikenne- ja IT - alan yritys. Nettisivuilta käy ei ilmi avainhenkilöstön nimiä tai omistuspohjaa. Aavefirma, siis joka jakelee dataratkaisuja suomalaisille. Ilkka Luoma!

Googlettamalla: "Последнее посещение: 30 декабря 2006"

Tulokset viittaavat rikollisen olleen Kajaani-prosesissa ja venäjänkauppaan suuntauneessa toiminnassa mukana.

Internetin tietojen mukaan Kajaani-prosessi on eri toimijoiden laajarintainen yhteistyöprojekti ja Euroopan unionin ja Venäjän välinen kulttuuriyhteistyön toimintasuunnitelma.

Venäläinen on siis tekemisissä melko isoissa ESCO -energia kauppakuvioissa:

http://www2.et.lut.fi/fresco/

Lopussa jokaiselle linkit todisteeksi:

Referenssilistaan kuuluu muunmuassa Tampereen rusklub, Timo Vihavainen, Suomen Pietarin instituutin johtaja, Vihreiden eduskuntaehdokas Raimo Tuomainen.

Asiakaskuntaan Puhjonrannnan Tohmajärven kunnat. Vakoiluviruksen lähettäjä myös Yleisradion palveluksessa.

http://www.itasuomenkoulu.fi

http://cc.oulu.fi/~ahepoaho/

http://www.google.fi/search?q=%D0%9F%D0 ... art=0&sa=N

http://www.google.fi/search?hl=fi&q=%D0 ... %3Dlang_fi

http://www.google.fi/search?hl=fi&q=%D0 ... %3Dlang_fi

Vierailija

Tjaa, toinen isoisäni oli muiluttaja, toinen isänmaallinen paperityöläinen. Seinällä on jo aikoja roikkunut sota-ajalta peräisin oleva (haalistunut) Mannerheimin potretti ja pikkupojasta lähtien Akaan suojeluskunnan seremonialipputangon nokasta sodan jälkeen irtisahattu suomalainen messinkihakaristi.

Vastustin jo nuorena YYA-sopimuksen mukaista idännuoleskelua ja orastavan teini-iän herätyksen aihiona oli vanhempieni tilaama Kauko Kareen toimittama Nootti-lehti. Perheeni tuki samaten rahallisesti Tukholmassa toimivaa balttipakolaisten ERN-järjestöä. Kyseisen järjestön kiitokseksi kotiin toimittamat Baltiankatsaukset olivat ja ovat yhä länsimaisen historiankäsityksen mukaan paikkaansapitäviä.

Tilattuna oli myös kiiltävälle paperille painettu "Neuvostoliitto", koska isäni laski tilaushinnan olevan vain murto-osan tuotantokustannuksista. Vaarini käytti niitä meillä saunansytykkeenä.

Ammuntaa ja suunnistusta harrastettiin ja partioliikkeessä oltiin harjoittelemassa johtamistaitoja ja maastonkäyttöä. Pioneerien ja änkyräluonteisten Nuorten Kotkien vittuilua otettiin vastaan.

Kasvatus kulki runebergilais-spartalais-preussilaisen kaavan mukaan tyyliin "Viel' osatahan voittaa, oi, kiitos, Jumala! Viel' elää isäin henki, on Suomess' urhoja."

Vastaus: no tottakai olisin ollut mukana patoamassa idän punaisen Tšingis-kaanin marssia länteen.

Samaelille, sotilasvala on vannottu ja sen myötä olen valmis vuotamaan viimeiseen veripisaraan että saat olla kanssani eri mieltä. Toisekseen, "nationalisti paska" kirjoitetaan yhteen.

Vierailija
taiteilijatyyppi
Miten te ei-nationalistit olisitte itse tehneet eläessänne tällä maapalasella sota-aikaan? Nyt leikitään aikaleikkiä, että yhtäkkiä maagisen siirtymän kautta olisittekin sota-ajan Suomen maankamaralla.

Itse olen isänmaallinen ja arvostan tätä maapalasta sen takia, että se on tietylle etniselle ryhmälle saatu suht rankan menneisyyden jälkeen. Kuten myös suht kevyt elämä nykyaikana. Mutta se taistelutyö torjua Venäjä- lauma nationalisteja jotka AINAKAAN eivät olisi kuunnelleet järkipuhetta-
se oli TYÖN takana. Minulla on onni omistaa liuta sota-ajan kirjeenvaihtoa ja 4:n eri suvussa olleen kapteenin päiväkirjat- näistä selviää, että jatkuvaa rankkaa työtä ja pelkoa se rupeama on ollut.

Voitteko te nykyajan eläjät samaistua aikaan jota ikinä ette ole nähneet kuin valjua fiktiota elokuvista? ja ne elokuvatkin ovat vain lieviä varjoja todellisuudesta. jatkuva kuolemanpelko on sensijaan jotain toista. Miten te olisitte tehneet siihen aikaan, ja miten suhtaudutte isovanhempien tekemiin sota"töihin"?

Asia on hyvin yksinkertainen, se on osa historiaa ja historialla on turha kiihkoilla.
"Samaistuminen" kyseiseen aikaan ei ole tarpeen, pikemminkin pitää keskittyä syiden ja seurausten pohdintaan.
Tietoa tulee koko ajan lisää, arkistot avautuvat kun yleinen 50-60 vuotta kulunut salassapitoaika menee umpeen melkein joka maassa, vain Chursillin muistelmien salassapitoa jatkettiin vielä 25 vuotta.

Vierailija
SAMAEL
En minä rauhantahtoinen ole, sinultakin ottaisin sen ainoan pois varsin miellelläni. Nationalisti kun ei ole ihminen.

Löysikö siis nimim. Samaelkin syyn tappaa?

Vierailija
Lono
Samaelille, sotilasvala on vannottu ja sen myötä olen valmis vuotamaan viimeiseen veripisaraan että saat olla kanssani eri mieltä.

En minä sinua tai kaltaisiasi tarvitse ollakseni eri mieltä. Sinunlaisiasi muuten kuvaa erittäin hyvin englannin kielen sana tool (A person used to carry out the designs of another; a dupe). Jos nyt sitten joutuisi matkaamaan ajassa taaksepäin, niin osallistuisin taisteluun natsi-Saksaa ja sen liittolaisia (mm. natsi-Suomi) vastaan.

Vierailija
HMV
SAMAEL

Löysikö siis nimim. Samaelkin syyn tappaa?

Tietysti, ei nationalisti ole ihminen vaan vihollinen.

Vierailija
SAMAEL

En minä sinua tai kaltaisiasi tarvitse ollakseni eri mieltä. Sinunlaisiasi muuten kuvaa erittäin hyvin englannin kielen sana tool (A person used to carry out the designs of another; a dupe). Jos nyt sitten joutuisi matkaamaan ajassa taaksepäin, niin osallistuisin taisteluun natsi-Saksaa ja sen liittolaisia (mm. natsi-Suomi) vastaan.

Natsi-Suomesta puhuminen on kyllä historian vääristelyä mutta Samael taitaakin olla pelkkä provokaattori.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat