IHMISKUVA, TIETOISUUDEN LAAJAKAISTA, ELÄMÄ JA MAAILMA

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

MOTTO: Huomaa että kirjoitan omalla nimelläni, mukana ikä ja kotipaikka, tee sinä samoin. Sillä, vaikka olen maallikko, niin oli Jeesuskin ja Hän oli maailman paras ja viisain ajatteleva opettaja!

ESITTELY: Olen 64-vuotias terästyönjohtaja-partainen eläkevaari. Asun Lempäälässä ja kirjoitan aina omalla nimelläni ja totuudellisesti asioista, joihin otan kantaa. Kiinnostukseni ihmiseen, elämään ja elinympäristööni on ollut pääharrastukseni jo noin 30-vuotta. Pois poleemisuus, ehdollistan, vain haastaen ajattelemaan!

VIISAUS: ILMAN LUOJAA = ALKUPERÄISTÄ AIHEUTTAJAA EI OLISI TODELLISUUTTA OLEMASSA !!!

AIHEESEEN: Perinteisesti on ajateltu, että ihminen luo mielensä ajattelemalla aivoillaan. Ehdollistan, että ihminen ajattelee aivoillaan MIELESSÄ! ...Ja IHMISEN MIELI lepää kevyesti allaan olevalla sähkö-kemiallisella rakennelmalla (ruumiilla), koskettaen aavistuksenomaisesti yläpuolellaan olevaa henkistä energiajärjestelmää. Koska ihmisyksilö ei ole TÄYSIN tietoinen kummastakaan näistä elementeistä, hänen on ajateltava MIELESSÄ, josta hän on tietoinen ja joka tekee hänestä tajuisen - tiedostavan ja mieltävän ja jossa hän on suhteellisen vapaa-tahtoinen, sisältäen vielä mielikuvituksen ja muistitoiminnot! Persoonallisuus kokoaa ihmisen ainutlaatuiseksi yksilöksi ja on vielä enemmän!
- Mielensä avulla ihminen kokee ja kokoaa elämänkokemuksensa ja tajuaa elämäntilanteensa, siis ELÄÄ!
- Tajunnassamme toimii ainakin kolme tasoa, alitajunta, olotajunta ja ylitajunta.
- Ajattelu, itsetietoisuus ja itsetiedostus nostavat ihmisen eläinten yläpuolelle ja myös VASTUUSEEN!
- Elämänevolutio toimii fyysisellä, mielellisellä ja henkisellä tasolla.
- ELÄMÄN PERUSLAKI ON HARMONINEN EDISTYS! Pysyäkseen olemassa täytyy edistyä! Kaikki joka, jotka, mikä, mitkä ei edisty harmonisesti, taantuu tai kuolee ajan myötä!
- KAIKKI ihmisen päätelmät ja oikeassa olemiset ovat vain osatekijöitä ja siten potentiaalisia, vain kuolema tällä planeetalla on lopullista tässä elämässä ja täältä, siitä selviää ainoastaan SIELU = SUHDE IKUISEEN!!
- Sielu rakentuu ainostaan ehdottomalle VILPITTÖMYYDELLE, kaikki puolinainen on vain itsensä pettämistä!
- ME ELÄMME AJAN ja AVARUUDEN EVOLUTIONAARISESSA KOSMOKSESSA ja sen ELÄMÄNLAKIEN YHTEYDESSÄ! ...Siis, jos elämänlakeja ei noudata, ELÄMÄSTÄ putoaa pois joko täällä tai fyysisen kuoleman yhteydessä!
- Ihmisyksilön JUMALA asuu ja vaikuttaa yksilön MIELEN AJATUSKESKUKSESSA omantunnonkin takana siksi, että emme pääse manipuloimaan sinne ja sieltä aukeaa väylä ikuiseen hengen energiajärjestelmään = IKUISUUTEEN!
- Yhteinen LUOJAMME ja TAIVAALLINEN ISÄMME,siis olemme KAIKKI SISARUKSIA KESKENÄMME, asuu kaiken olevaisen = MAAILMANKAIKKEUDEN KESKIÖSSÄ ja HÄNEN VAIKUTUKSENSA ON UNIVERSAALISTA = ELÄMÄÄ, JOTA ON KAIKKIALLA!
- Lajimme ihmisen elämä perustuu ruokasuolaan ja olemme kaksiaivoisia, kaksikeuhkoisia keskihengittäjiä, joita on noin 80% paikallisuniversumimme ihmisistä. IHMINEN = kaltaisemme olento, joka kykenee tiedostamaan itsensä!
...Tässäpä pohjustusta tälle laajalle aiheelle.
...Olen tilannut Tiede-lehteä nyt 19-vuotiaalle pojallemme jo noin viisi vuotta, joten tämä on lehdestäkin tuttu media, kannettavani laitoin äskettäin...Siispä, älkää tarttuko ajatuksellisiin "lillukanvarsiin" hyvät kiinnostujat kannanottajat, vaan...

VILPITTÖMYYS - KAIKESSA VILPITTÖMYYS !!!

HUOM! Päättyneen viikon gallupissa on sotkettu kaksi eri asiaa, universumi ja maailmankaikkeus. Koska maailmankaikkeus(Kosmos) sisältää jo nyt valtavan määrän Linnunratamme kaltaisia superuniversumeja, jotka pitävät sisällään suuret määrät paikallisuniversumeja ja paikallisjärjestelmiä! ...Toisaalta, mahdollisista toisista maailmankaikkeuksista ei meillä ole mitään mahdollisuutta koskaan saada mitään MITATTAVAA tietoa, ne kun olisivat AIVAN LIIAN KAUKANA TÄÄLTÄ !!!

Sivut

Kommentit (123)

Vierailija

Hei

Kalevi Krekilä
- Tajunnassamme toimii ainakin kolme tasoa, alitajunta, olotajunta ja ylitajunta.

Puhutaan alitajunnasta, se on se tajunta joka ehkä
parhaiten mmärretään sen tavallisen tajunnan lisäksi, olotajunta.
Mutta ylitajuntaa en ole saanut selvitetyksi,
onko se sama kuin hindujen Atmanni? Yliminä?

Vierailija
Kalevi Krekilä

MOTTO: Huomaa että kirjoitan omalla nimelläni, mukana ikä ja kotipaikka, tee sinä samoin. Sillä, vaikka olen maallikko, niin oli Jeesuskin ja Hän oli maailman paras ja viisain ajatteleva opettaja!

ESITTELY: Olen 64-vuotias terästyönjohtaja-partainen eläkevaari. Asun Lempäälässä ja kirjoitan aina omalla nimelläni ja totuudellisesti asioista, joihin otan kantaa.

Ethän vain tosissasi luule, että kaltaistasi Jeesus-"nuorta" otettaisiin
täällä kovinkaan kummoisesti vastaan.

Suurinta osaa tuskin kiinnostaa henkilöllisyytesi pennin vertaa.
Jos tosiaan olet linkittämilläsi sivuilla olevan kuvan näköinen
Jamppa, niin mieleen tulee lähinnä Kauko Nieminen.

Jatka samaa rataa vain, jos huvittaa mutta uskottavuutesi on
jo mennyt.

Vierailija

Kiitos mielenkiinnosta Milla ja Koi! Mistähän kaukaa lienettekin?

Ylitajunta on se mielemme osio, josta ihmisyksilö kykenee aukaisemaan oman väylänsä henkiseen energiamaailmaan. = Korkeimpaan todellisuuden ilmenemään, johon meillä tästä elämänmuodosta on mahdollista päästä kommunikoimaan!
Ylitajuisille ilmiöille on annettu monenlaisia nimikkeitä. Mielestäni Carl Gustaf Jungin ITSE-ilmiö on varsin hyvin ilmaistu ja selvitelty. Nuo Intian kulttuureihin liittyvät nimikkeet ovat hatarampia sen vuoksi, että siellä ei koskaan päästy (toistaiseksi) persoonallisen Jumala-käsitteen tasolle. Intian noin vajaa 4000 vuotta sitten pohjansa saaneet opit, perustunevat päosin Aabrahamin aikaisen "Saalemin (=Jerusalem) Viisaan" koulukunnan, sinne viemiin näkemyksiin, muuntuen sitä kulttuuria ilmentäviksi. Raamatussa Aabrahamin "keskustelut Jumalan kanssa..." edustavat juuri juttuja Melkisedekin kanssa = Saalemin Viisas.

Koille tahdon kertoa, että EI minun henkilöni tarvitsekaan kummoisesti ketään kiinnostaa, esittelyni on vain palvelua ASIOSTA kiinnostuneille!
...Ja uskon kyllä edes muutaman prosentin olevan aiheistani aidosti kiinnostuneita.
...Kannattaa miettiä, miksi tuollainen kyynisyys...?
Uskottavuus...sinä tai minä edustamme VAIN yhtä ihmisyksilöä!

Vilpittömyys - kaikessa vilpittömyys!

Vierailija

Heippa ja kiitos vastauksesta

Kalevi Krekilä

Ylitajunta on se mielemme osio, josta ihmisyksilö kykenee aukaisemaan oman väylänsä henkiseen energiamaailmaan. = Korkeimpaan todellisuuden ilmenemään, johon meillä tästä elämänmuodosta on mahdollista päästä kommunikoimaan!

Tosin vielä tekee mieli kysyä, että voiko kuka hyvänsä aukaista "oman väylänsä henkiseen energiamaailmaan", ja onko asialla jotain tekemistä nk meedioitten kanssa? Onko esm meditointi hyvä tapa näiden linjojen aukaisemiseksi?

Se, että Melkisedekin opetukset menivät Intiaan asti, ei taida olla yleisessä tiedossa?

Vierailija

Kiitos Syfilis ja Milla!

Hienoa, minäkin kunnioitan kaikkia lajitovereitani ja nimenomaan yksilön ainutlaatuisuuden vuoksi!
Minäkin asuin vaimoni ja poikani kanssa siinä naapurissa Toivakan Peiponsalmella Vuosina -93-95. Ihan kivaa seutua, vaimo vaan ei nähnyt tarpeeksi ympärilleen ja muutimme Lempäälään.
Siellä Toivakassa luin syksyllä -93 ensimmäisen kerran kaikkein vaikuttavimman kirjan omassa elämässäni, nimittäin Urantia-kirjan! Luin tuon 2097-sivuisen mahtavan eepoksen toisin silmin, kuin esim. tällä foorumilla paljon esiintyvä Stefan Tallqvist, joka näyttää pyrkivän polemisointiin. Minä pyrin ehdollistamaan, että saisin aikaan avointa ajatusten vaihtoa, sillä niin voidaan päästä eteenpäin!
Tervetuloa vierailulle kotisivuilleni!

Millalle: Koska minä, joka olen hyvin keskiverto, olen päässyt ylitajuisuuteen tietoisesti ja varmasti, olen noin onnistunut, voi ilman muuta kuka hyvänsä yhteiskuntakelpoinen tehdä samoin!
...Meediot kykenevät toimimaan ainoastaan olotajunnan ylärajoilla, siis vain mielen tasolla, he eivät yllä ylitajuisuuteen! Toki tuo jo mystinen taso tuntuu riittävän monille , ei osata tai ei uskalleta pyrkiä tavoittamaan kaikkia ihmisyksilön potentiaalisia mahdollisuuksia!
...Meditointi kai on synonyymi rukoilemiselle ja niin se yleensä sisältää jotakin pyyntöä, eikä voi yltää ylitajuisuuteen.
...Ylitajuisuuteen voidaan päästä vain hengen tietä ja tämä tie voidaan tavoittaa ainoastaan mielemme ajatuskeskuksessa asuvan Ajatuksensuuntaajan kautta ja avulla. Menetelmänä on kiitos ja ylistys ja niihin EI saa sisältyä MITÄÄN pyyntöä, vaan ylentymisen tulee olla täysin pyyteetöntä ja vilpitöntä ylistystä kaikkien olentojen Henki-Isälle!
Palaan asiaan, sillä aika käy vähiin!

Siis vain vilpittömyyttä!

Veljenne Kalevi.

Loptio
Seuraa 
Viestejä1187
Liittynyt12.4.2005
Syfilis
Se että esiintyy omalla nimellään on aina plussaa, eli respektiä siitä.

Miksi? Esimerkiksi Savor, SimoNaho ja HSTa esiintyvät oikeilla nimillään, tai ainakin ne on kaikkien tiedossa, mutta tekeekö se heidän "palveluksistaan" ihmiskunnalle jotenkin merkityksellisempiä tai onko heidän sanomansa uskottavampaa oikeiden nimien tai tittelien kera?

Vierailija

Jatkan vielä Millalle:
...Tuo koko YLITAJUISUUSKIN terminä ja ilmiönä alkoi valjeta minulle Urantia- kirjan mukana, kun syvennyin siihen avoimin ajatuksin ja mieli niin vapaana kaikesta, kuin se minulle oli mahdollista.
...Ylitajuisuus on se väylä, jolta ihmisyksilö voi yltää yhteyteen maailmankaikkeuden keskiössä asuvan kaikkien olentojen Henki-Isän kanssa. Meissä ihmisissä asuvan Isämme osasen henkilökohtaisen Suuntaajamme kanssa kaikki todellinen henkinen on mahdollista!
...Melkisedekin elämää ja Hänen oppejaan kuvaillaan varsin paljon Urantia-kirjassa ja en tiedä muuta tietolähdettä hänestä noin laajana. Raamatussa koko Melkisedek-episodi jää varsin hämyiseksi ja mystiseksikin, koska ihmisten tietotaso on ollut noiden tapahtumien aikoina kovin rajallinen ja KAIKKEA ON PELÄTTY !
Kuitenkin Melkisedekin toiminta silloisessa Saalemissa = nykyinen Jerusalem, oli hyvin näkyvää ja menestyksellistä. Toiminnasta on vain yksinkertaisesti jo niin kovin kauan, että puutteellisista muistiin merkitsemisistä johtuen paljon on jäänyt historian hämärään.
Yleensä Melkisedekin opit koskivat monoteismiä silloisesta monijumalallisuudesta poiketen.

Vierailija

Kiitos Loptio!

Vaikka viittaamasi nimet ovat aika kummallisia, voivat ne olla oikeita.
...Minä en näe paljon uskottavuuden lisääntyvän millään nimillä, minulla vaan on tällainen periaate. ASIASISÄLLÖT TOKI RATKAISEVAT!
...Myöskään sanomasta ei tietysti tule merkittävämpää nimillä, mutta jonkinlaista reiluutta oikeiden nimien antaminen osoittaa...Ehkäpä kuitenkin olemme menossa meidänkin Suomessamme sekä itäiseen että läntiseen suuntaan, että vero avoimuudesta nousee ja ihmisten on JÄLLEEN katseltava tarkemmin kaikkiin suuntiin, ennen kuin suunsa avaavat!?! ...Merkkejä nykyisenkin demokratian vähenemisestä on maailmassa kummallisen paljon! ...Toki myös lisääntymisestä!

KEN NÄKEE, HÄN TODENNÄKÖISESTI ELÄÄ!

Vierailija

"Ylitajuisuuteen voidaan päästä vain hengen tietä ja tämä tie voidaan tavoittaa ainoastaan mielemme ajatuskeskuksessa asuvan Ajatuksensuuntaajan kautta ja avulla. Menetelmänä on kiitos ja ylistys ja niihin EI saa sisältyä MITÄÄN pyyntöä, vaan ylentymisen tulee olla täysin pyyteetöntä ja vilpitöntä ylistystä kaikkien olentojen Henki-Isälle!"

Mitä on käytännössä mainitsemasi menetelmä: "kiitos ja ylistys"?

Vierailija

Mihinkään ylitajuisuuteen ei voi päästä..

Ihminen ei voi päästä mihinkään mitä hän ei jo ole..

On siis vain ymmärrettävä itsensä olemus..

Urantia tai joku muu kirja on vain sanoja, ja sanojen ymmärtäjä on kaikki, kirjat on sivuseikka..

Totuutta ei opi kirjoista, vaan itsensä ymmärtämisestä..

Jos jossakin luvataan joku palkinto, tai saavutus, on aina syytä epäillä, lupaajan motiivia...

derz
Seuraa 
Viestejä2431
Liittynyt11.4.2005
Kalevi Krekilä

Mielestäni se ei ole kommunikointia vaan hiljaisuutta.
Ei ole mitään "henkistä energiamaailmaa" irrallisena tästä kokemusmaailmasta. Sellaiset uskomukset ovat illuusioita.
Kaikki käsitteelliset uskomukset ovat illuusioita, sillä uskominen ei ole kokemista.

Kalevi Krekilä
Nuo Intian kulttuureihin liittyvät nimikkeet ovat hatarampia sen vuoksi, että siellä ei koskaan päästy (toistaiseksi) persoonallisen Jumala-käsitteen tasolle.

Hindulaisuudessa ei ole persoonallista Jumalaa, vaan persoonaton Jumaluus. Tätä he nimittävät Brahmaniksi.
Buddhalaiset nimittävät tätä Ykeydeksi. Mutta kuka sanoi, että Jumala on persoonallinen? Miksi hänen pitäisi olla persoonallinen?
Persoonallisuus on sekin vain yksi käsitteellinen illuusio.

BUDDHABROT

∞ = ω^(1/Ω)

Vierailija

Kiitos oikein hyvästä kysymyksestä qaz !!

...Ensin vielä Loptiolle, että kaikenlaiset TITTELIT ja ASEMAT yleensä vain typistävät katsantokantoja ja noiden luullun "korkeiden" yksilöiden ego on vain kasvanut aseman myötä! Sillä "..joka JOKA TAHTOO OLLA SUURIN joukosta, hän olkoon KAIKKIEN palvelija!" Näin tulisi olla, jos totuudellissuus olisi kohdallaan!

...qaz: Tuon mainitsemani menetelmän olen oppinut Urantia-kirjan opastamana, Johon tutustuin siis ensi kerran v. -93.
...Ensiksi: menetelmä EI OLE MITÄÄN PERINTEISESTI OPITTUA hihhulointia tai muuta joukossa tapahtuvaa melskaamista! Vaikka niissäkin VOI olla jotakin aitoa. Minä EN asetu kenenkään tuomariksi, EI OLE MITÄÄN MANDAATTIA MOISEEN!
...Minun menetelmäni on HILJAINEN YKSINOLO! Esimerkin olen saanut Urantia-kirjan esittelemältä Jeesus Nasaretilaiselta, Hän meni yksinäisyyteen, kun "...halusi puhua Taivaallisen Isänsä kanssa..."!
...Siis kiitos ja ylistys ON YKSILÖN SPONTAANI USKONILMAUS, KUN ON PÄÄSSYT TAJUAMAAN ITSENSÄ KAIKEN LUONEEN HENKI-ISÄNSÄ POJAKSI!!!...Ja tämähän merkitsee todellisuutta, koska VAIN HENKI-ILMENTYMÄT OVAT PYSYVÄSTI TODELLISIA! ...Ja tämä merkitsee myös täydellistä tasa-arvoisuutta KAIKIEN MAAILMANKAIKKEUDEN PERSOONALLISTEN JA SITEN TAHDOLLISTEN OLENTOJEN KANSSA !...Ja tämä tarkoittaa toki myös valtavaa arvonnousua jokaiselle, joka pääsee elämässä edistymisessään niin pitkälle, että kykenee saamaan tällaisen yhteyden sisimmässään asuvaan Luoja- Isämme osaseen, JOKA ON MIELEN AJATUSKESKUKSEN AJATUKSENSUUNTAAJA!!!
...Siis meidän jokaisen kanssa asuu samassa persoonallisuus-yhteydessä EREHTYMÄTÖN OPASTAJA, JOKA KERTOO, MIKÄ ON OIKEIN! ...Omatunto soimaa, kun on tehnyt väärin, mutta Suuntaaja = yksilön Jumala kertoo, mitä on oikea jokaiselle yksilölle erikseen. Toki yksilön oikea on usein monen muunkin oikea!

ON HYVÄ MUISTAA, ETTÄ KOSMOKSEN PERUSLAKI ON EDISTYS !!!

Vierailija

Kiitos henkka ja derz!

...Toki itseänsä on hyvä tuntea, toisten tuntemiseenhan ei ole todellisia mahdollisuuksiakaan! ..."Tunne itsesi", kehoitti jo Sokrates! ...Vaikka en käytäkään nimiä auktoriteetin vuoksi, sillä minulla EI ENÄÄ ole tällä pallolla auktoriteettejä ollut vuosiin.
...Kyllä ylitajuisuuteensa voi päästä. ...MUTTA usko on HENKILÖKOHTAINEN KOKEMUS. Ei toisen tarvitse eikä toinen voikaan välttämättä YMMÄRTÄÄ kenenkään toisen uskoa!
...USKO tarkoittaa KAIKKIEN kykyjen liikkeelle panoa henkilökohtaisen edistyksen lisäämiseksi = että altistuu edistymiselle!
...ELÄMÄ on lahjoista suurin! ...Palkinnoista EI edes kannata puhua!
...Hyvä onkin ehdollistaa niin kauan, kun itsessään ei ole mitään hälytystä jostakin saadusta tiedosta tai kokemuksesta.
...Minä miellän, että sitten olen tekemisissä totuuden kannssa, kun MINUSSA ei enää mikään hälytä. ...MUTTA tämä on vain minulle totta, ei välttämättä muille. Ja EN olekoskaan ollutkaan mystikko tai muuta sellaista, KAIKKI tekijät otan itsestäni arvionteihini!

derz: Samaa mieltä, kaikki kuuluu samaan ELÄMÄN maailmaan! ...KOSMOS ON TÄYNNÄ ELÄMÄÄ, eikä ole tyhjä miltään osin!
...Hiljenny vaan AIVAN VILPITTÖMÄSTI, niin aikaa myöten pääset aivan järkevästi kommunikointiin pysyvään henkiseen olemassaoloon. Etsi oma, sinulle paras tapa, mutta avoimuutta tarvitaan Jumalasi = Suuntaajasi kanssa ei mikään ole mahdotonta!
...LUOJAN täytyy olla persoonallinen, koska sinä ja kaikki muutkin ihmiset ovat AINUTLAATUISIA PERSOONIa !!!
...TYHJÄSTÄ EI MITÄÄN SYNNY = NYHJÄSTÄ!
...Mieti tuota avoimesti, niin se kyllä sanotaan sinullekin! Mieti hiljaa...

JUUPAS, EIPÄS ASENTEET EIVÄT OLE HEDELMÄLLISIÄ !

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat