Tarina elämisen vaikeudesta

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Asuin vuonna 2003 Jämsänkoskella ja vierailin toisinaan Jyväskylässä ystäväni luona. Epäilen tavanneeni tarinani päähenkilön, vaihdetaan hänen nimekseen vaikkapa Heikki, joillakin näistä kerroista. Tarkempaa ajankohtaa tapaamisellemme en muista, enkä myöskään tiedä varmuudella kyseisen henkilön nimeä. Pari potentiaalista nimivaihtoehtoa joka tapauksessa minulla on, niitä tässä en kuitenkaan paljasta. Heikki ryhtyi seuraamaan minua tapaamisemme jälkeen. Heikki pääsi myös jollakin keinolla öisin luokseni. Sairastan ilmeisesti jonkinlaista diagnosoimatonta uni- ja/tai persoonallisuushäiriötä. Tämän sairauteni ansiosta en tiedostanut Heikin öisiä käyntejä luonani, kuin vasta 2005 vuoden syksystä lähtien, jolloin aloin muistamaan menneisyydessäni tapahtuneita asioita. Heikki on ilmeisesti suurituloinen ja uskoisin tällä asialla olevan yhteys asuinhuoneistooni pääsyssä. Tämä seikka vaikuttaa myös uskoakseni siihen että asiasta tietävät eivät ole keskustelleet Heikin käynneistä kanssani. Heikki siis pystyi käymään luonani öisin ja uskon Heikin myös syyllistyneen näillä käynneillään joko raiskaukseen, pakottamiseen sukupuoliyhteyteen tai seksuaaliseen hyväksikäyttöön. Olen ollut Heikin käyntien aikana kykenemätön puolustamaan itsenäni tiedottomuuden ja sairauteni takia. Muistan kärsineeni rikoksien tapahtuessa kivuista sukupuolielimissäni ja verisistä välivuodoista. Muutin vuoden 2004 syksyllä Jyväskylään ja Jyväskylässä asuessani ryhdyin keskustelemaan Suomi24.fi sivustoilla. Näillä sivustoilla tutustuin sattumalta Heikkiin myös tiedostaen. Näillä sivustoilla Heikki esitti huonotuloista, ilmeisesti halutessaan saada keskustelukumppaneiltaan rehellisen ja aidon mielipiteen itsestään. Joka tapauksessa en ymmärtänyt edelleenkään Heikin seuraavan minua ja käyvän asuinhuoneistossani öisin. Heikki asensi asuinhuoneistooni salakuuntelu- ja katselulaitteet. Ilmeisesti Heikki ryhtyi myös levittämään näiden laitteiden kautta saamaansa tietoa minusta julkisesti. Ymmärtääkseni Heikki myös kertoi muille sivustoilla käyville keskustelijoille käynneistään luonani ja kanssani harrastamastaan, ilmeisesti toisinaan väkivaltaisestakin seksistä. Tiedottamiseen Heikki käytti internetiä. Internetiä käyttäen, on Heikki myös levittänyt minusta väärää informaatiota. Heikki on mm. väittänyt minun käyttävän huumeita ja syyllistyneeni seksuaalipalvelujen myymiseen. Olen käynyt tasaisin väliajoin vuoden 05-06 talvesta lähtien verikokeissa ja nämä testit ovat olleet aina puhtaat. Huumeita en siis ole käyttänyt. Tilitiedoissani ei ole merkintöjä minkäänlaisista ylimääräisistä rahatuloista. Heikki on myös väittänyt itse ostaneensa minulta seksuaalipalveluja ja huijaavani näin ollen valtion tukien kautta rahaa. Heikki on siis omien uskottelujensa mukaan antanut minulle paljon rahaa seksuaalipalveluista ja tästä syystä en olisi oikeutettu esimerkiksi toimeentulotukeen. Näistä väitöksistä hänellä ei ole minkäänlaisia todisteita. Nämä huhut ovat seuranneet minua kaikkialla minne menenkin, muuttaessani Jämsänkoskelle takaisin vuoden 2006 keväällä ja muuttaessani Pirkkalaan 2006 vuoden syksyllä. Huhut ovat levinneet ystävilleni, sukulaisilleni, mielenterveystyöntekijöilleni, vuokranantajilleni ja jopa aivan tuntemattomille ihmisille. Ilmeisesti Heikki kirjoittelee tekaistuja sähköposteja itselleen ”minun” sähköpostistani ja saa näillä ”todisteilla” ympärilläni olevat ihmiset uskomaan valheisiinsa. Heikki on käsittääkseni myös väittänyt että hänellä ei ole vielä rikosoikeudellisesti paikkaansa pitäviä todisteita prostituutiosta ja yrittävänsä saada todisteita parhaillaan ja on mm. tällä keinolla saanut ihmiset hiljenemään näistä minua loukkaavista huhuista. Todisteita ei kuitenkaan ole vielä tähänkään päivään mennessä poliisin tietoon tullut, eikä myöskään minun tietooni. Ilmeisesti Heikki käyttää myös lahjontaa ihmisten hiljentämisessä. Hyvä valehtelija kun on, hän on myös kehittänyt monia erilaisia valheellisia tarinoita saadakseen ihmiset puolelleen ja olemaan antamatta todisteita minulle. Mitä tulee seksinmyymissyytteisiin, mielestäni seuraavat todisteet puhuvat myös väitöstä vastaan. Seuraavassa tekstiviestien välityksellä käyty keskustelu: Minä: Hei Heikki! Olen muuttamassa Jyväskylään ensi kuun alusta (Tammikuu). Mitäs nykyään puuhailet? Minulla olisi sinulle juteltavaa, olisiko mahdollista tavata? Heikki: Olen pahoillani, mutta minä olen vääränlainen mies, minä haluaisin vain rakastella. Minä: Ei kiitos, ei taida taidot riittää. Samaan aikaan kun edellistä keskustelua käytiin, Heikki uskotteli sen hetkisille mielenterveystyöntekijöilleni ostaneensa jo minulta seksuaalisia palveluja ja ilmoittaneensa asiasta poliisille. Ilmeisesti myös tässä tapauksessa käytettiin ”minulta” Heikille lähetettyjä tekaistuja sähköposteja. Mielestäni Heikin todisteet eivät täsmää tämän tekstiviestikeskustelun kanssa. Lisäksi rikoslaissa ei käsittääkseni määritellä lakia seksipalvelujen myymisestä, ainoastaan julkisella paikalla seksipalvelujen tarjoaminen kielletään järjestyslaissa. En ole syyllistynyt seksipalvelujen tarjoamiseen julkisella paikalla, enkä myöskään millään muulla paikalla. Sen sijaan rikoslaissa on laadittu pykälä parituksesta ja seksikaupan kohteena olevan henkilön hyväksikäytöstä. Jos Heikin huhut seksin ostamisesta pitäisivät paikkaansa, hän itse olisi syyllistynyt seksuaalirikoksiin, minun sijastani. Vuoden 2005 lopulla alkaessani muistaa menneisyyden tapahtumia, rikoin asuinhuoneistossani tavarat joissa epäilin olevan kameroita tms. seurantalaitteita. Soitin myös poliisille asiasta ja poliisi pyysi minua ottamaan yhteyttä seuraavana päivänä. Silloinen kämppäkaverini kuitenkin halusi viedä minut sairaalaan, luullessaan minun olevan psykoottinen. Jouduin viettämään seuraavan yön sairaalassa. Tänä aikana laitteet on ilmeisesti jo viety huoneistostani pois. Näin ollen uudelleen soittaminen poliisille oli turhaa. Sain sairaslomaa ja olen ollut työkyvyttömänä n. vuoden. Tämä työkyvyttömyysaika on turha, sillä Heikki on syyllistynyt minun seuraamiseeni ja on asentanut huoneistooni salakuuntelu- ja katselulaitteet. Heikin yölliset vierailut vaikuttivat myös ymmärrettävästi mielenterveyteeni negatiivisella tavalla, jo ennen kuin tiesin asioista mitään. Myös huhut joita minusta kiertää Heikin ansiosta eivät vaikuta elämääni millään tavalla positiivisesti, huumeita käyttävän prostituoidun on ymmärrettävästi vaikea saada esimerkiksi työpaikkaa. En ole kyseiseen henkilöön juuri minkäänlaisessa yhteydessä. Ihmiset ympärilläni on puijattu tai mitä ihmeellisimpiä menetelmiä käyttäen saatu asioista hiljaisiksi. En siis saa rikossyytteiden nostamista varten tarvittavia todisteita. Rikokset Jos Jyväskylän poliisi saisi Heikistä todisteita, uskoisin hänen syyllistyvän todennäköisesti seuraaviin rikoksiin: 1 § Raiskaus. Joka pakottaa toisen sukupuoliyhteyteen käyttämällä henkilöön kohdistuvaa väkivaltaa tai uhkaamalla käyttää sellaista väkivaltaa, on tuomittava raiskauksesta vankeuteen vähintään yhdeksi ja enintään kuudeksi vuodeksi. Raiskauksesta tuomitaan myös se, joka saatettuaan toisen tiedottomaksi taikka pelkotilaan tai muuhun sellaiseen tilaan, jossa hän on kykenemätön puolustamaan itseään, *käyttämällä puolustuskyvyttömyyttä hyväkseen on sukupuoliyhteydessä hänen kanssaan.* Yritys on rangaistava. Tai: 4 § Pakottaminen seksuaaliseen tekoon. Joka väkivallalla tai uhkauksella pakottaa toisen ryhtymään muuhun kuin 1 §:ssä tarkoitettuun seksuaaliseen tekoon tai alistumaan sellaisen teon kohteeksi ja se olennaisesti loukkaa toisen seksuaalista itsemääräämisoikeutta, on tuomittava pakottamisesta seksuaaliseen tekoon sakkoon tai vankeuteen enintään kolmeksi vuodeksi. Yritys on rangaistava. Tai: 5 § Seksuaalinen hyväksikäyttö. Joka asemaansa hyväksikäyttäen taivuttaa sukupuoliyhteyteen tai ryhtymään muuhun seksuaalista itsemääräämisoikeutta olennaisesti loukkaavaan seksuaaliseen tekoon tai alistumaan sellaisen teon kohteeksi on tuomittava seksuaalisesta hyväksikäytöstä sakkoon tai vankeuteen enintään neljäksi vuodeksi. *Seksuaalisesta hyväksikäytöstä tuomitaan myös se, joka käyttämällä hyväksi sitä, että toinen tiedottomuuden, sairauden, vammaisuuden tai muun avuttoman tilan takia on kykenemätön puolustamaan itseään tai muodostamaan tai ilmaisemaan tahtoaan, on sukupuoliyhteydessä hänen kanssaan tai saa hänet ryhtymään muuhun hänen seksuaalista itsemääräämisoikeuttaan olennaisesti loukkaavaan seksuaaliseen tekoon tai alistumaan sellaisen teon kohteeksi.* Yritys on rangaistava. 10 § Vammantuottamus. Joka huolimattomuudellaan aiheuttaa toiselle ruumiinvamman tai sairauden, joka ei ole vähäinen, on tuomittava vammantuottamuksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi. *Mielisairauden tai mielenterveyden häiriön tuottamuksellinen aiheuttaminen voi olla rangaistavaa vammantuottamusta.* Tai: 13 § Vaaran aiheuttaminen. Joka tahallaan tai törkeällä huolimattomuudella aiheuttaa toiselle vakavan hengen tai terveyden vaaran, on tuomittava, jollei teosta muualla laissa säädetä yhtä ankaraa tai ankarampaa rangaistusta, vaaran aiheuttamisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi. 1 § Kotirauhan rikkominen. Joka oikeudettomasti 1. tunkeutuu taikka menee salaa tai toista harhauttaen kotirauhan suojaamaan paikkaan taikka kätkeytyy tai jää sellaiseen paikkaan taikka 2. rikkoo toisen kotirauhaa metelöimällä, heittämällä esineitä, soittamalla puheluita tai muulla vastaavalla tavalla, on tuomittava kotirauhan rikkomisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi. Tai: 2 § Törkeä kotirauhan rikkominen. Jos kotirauhan rikkomisessa 1. rikoksentekijä tai osallinen varustautuu teon toteuttamista varten aseella tai muulla henkilöön kohdistuvaan väkivaltaan soveltuvalla välineellä taikka tekijän tai osallisen ilmeisenä tarkoituksena on käyttää henkilöön kohdistuvaa väkivaltaa tai vahingoittaa omaisuutta taikka 2. rikoksen uhrilla on rikokseen liittyvän uhkailun, omaisuuden vahingoittamisen taikka rikoksentekijöiden tai osallisten lukumäärän vuoksi perusteltu syy pelätä henkilökohtaisen turvallisuutensa olevan vaarassa ja kotirauhan rikkominen on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä kotirauhan rikkomisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi. 5 § Salakuuntelu. Joka oikeudettomasti teknisellä laitteella kuuntelee tai tallentaa 1. keskustelua, puhetta tai yksityiselämästä aiheutuvaa muuta ääntä, jota ei ole tarkoitettu hänen tietoonsa ja joka tapahtuu tai syntyy kotirauhan suojaamassa paikassa, taikka 2. muualla kuin kotirauhan suojaamassa paikassa salaa puhetta, jota ei ole tarkoitettu hänen eikä muunkaan ulkopuolisen tietoon, sellaisissa olosuhteissa, joissa puhujalla ei ole syytä olettaa ulkopuolisen kuulevan hänen puhettaan, on tuomittava salakuuntelusta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi. Yritys on rangaistava. 6 § Salakatselu. Joka oikeudettomasti teknisellä laitteella katselee tai kuvaa 1. kotirauhan suojaamassa paikassa taikka käymälässä, pukeutumistilassa tai muussa vastaavassa paikassa oleskelevaa henkilöä taikka 2. yleisöltä suljetussa 3 §:ssä tarkoitetussa rakennuksessa, huoneistossa tai aidatulla piha-alueella oleskelevaa henkilöä tämän yksityisyyttä loukaten, on tuomittava salakatselusta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi. Yritys on rangaistava. 7 § Salakuuntelun ja salakatselun valmistelu. Joka sijoittaa 5 tai 6 §:ssä tarkoitetun laitteen salakuuntelussa tai -katselussa käytettäväksi, on tuomittava salakuuntelun valmistelusta tai salakatselun valmistelusta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi. 8 § Yksityiselämää loukkaava tiedon levittäminen. Joka oikeudettomasti 1. joukkotiedotusvälinettä käyttämällä tai 2. muuten toimittamalla lukuisten ihmisten saataville esittää toisen yksityiselämästä tiedon, vihjauksen tai kuvan siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, on tuomittava yksityiselämää loukkaavasta tiedon levittämisestä sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi. 9 § Kunnianloukkaus. Joka 1. esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, taikka 2. muuten kuin 1 kohdassa tarkoitetulla tavalla halventaa toista, on tuomittava kunnianloukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi. Tai: 10 § Törkeä kunnianloukkaus. Jos 9 §:n 1 momentissa tarkoitetussa kunnianloukkauksessa 1. rikos tehdään joukkotiedotusvälinettä käyttämällä tai muuten toimittamalla tieto tai vihjaus lukuisten ihmisten saataville taikka 2. aiheutetaan suurta tai pitkäaikaista kärsimystä taikka erityisen suurta tai tuntuvaa vahinkoa ja kunnianloukkaus on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä kunnianloukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi. Jotkut näistä rikoksista saattavat vanheta, jollei niistä saada nostettua rikossyytteitä. Olisin erittäin onnellinen jos Jyväskylän poliisi saisi asiasta todisteita. Epäluotettava rikollinen saataisiin kiinni ja minä saisin entisen elämäni takaisin. Heikki on todennäköisesti myös väittänyt että yritän nostaa häntä vastaan syytteet rahan takia. Tämä ei kuitenkaan pidä paikkaansa. En halua sovitella kyseisiä rikoksia, haluan että Heikki ottaisi viimein vastuun tekemistään rikoksista ja saisi joko vankeutta tai sakkoja. Olisin valmis vaikka maksamaan todisteista jos tämä toteutuisi. Ilmeisesti Heikki on myös yrittänyt saada jonkinlaisen syytteistä vapauttavan sopimuksen allekirjoitettua. Jos tällainen sopimus on olemassa, se ei ole laillisesti paikkaansa pitävä. Koska olen ollut tiedottomassa tilassa Heikkiä öisin tapaillessani ja taas ollessani tiedostavassa tilassa en ole tiennyt koko tilanteesta mitään, sopimusta ei näin ollen ole myös voitu allekirjoittaa. Heikki myös saattaa väittää edelleen etten tiedä Heikin öisistä käynneistä mitään. Jos tämä olisi totta, miten olisin voinut allekirjoittaa armahtavaa sopimusta. Heikki saattaa myös väittää että mahdollisen shokin tai muun mielenterveydellisen ongelman takia minun kanssani ei kannata keskustella kertomistani asioista. Kuten varmasti huomaatte pystyn kyllä käsittelemään tätä asiaa saamatta hermoromahdusta, vaikka sekään kyllä ei ole ollut kaukana. ) Joka tapauksessa, jos tiedät asioista jotain: Poliisilla on erityisiä vihjepuhelimia, joihin voi ilmoittaa rikoksiin liittyviä vihjeitä. Osa vihjepuhelimista on automaattivastaajia. Vihjeen voi antaa nimettömänä. Poliisi kuitenkin suosittelee, että vihjeenantaja ilmoittaisi oman nimensä ja yhteystietonsa, jotta poliisi voisi myöhemmin tarkentaa tietoja. Kaikki vihjeet käsitellään luottamuksellisina. Kun annat rikosvihjeen, muista: Kuvaa mahdollisimman tarkkaan, mitä on tapahtunut tai mahdollisesti tulee tapahtumaan. Kerro myös tapahtuman aika ja paikka. Jos tiedät, keitä tapahtumassa on mukana, kerro se myös poliisille. Automaattivastaajaan on syytä ilmoittaa myös soiton ajankohta. Kaikki vihjeet otetaan huomioon ja ne tarkistetaan muista lähteistä. Jyväskylän vihjepuhelin: 0800 181 880 Olisin erittäin kiitollinen jos joku tässä asiassa minua auttaisi, tällaisen asian kanssa yksin taisteleminen ei ole kovin helppoa. Kiitos mielenkiinnostasi jos jaksoit lukea tarinani ja oikein ihanaa, kaunista ja lämmintä kevään jatkoa!

Kommentit (3)

Vierailija

Yhteen kirjoitteua tekstiä on vaikea lukea. Minulta ainakin heti alussa alkaa silmät hukkaamaan rivin mitä olen lukemassa. Ei käy lukea.

Tuo on varmaan jokin massapostitus kaikille foorumeille.

Vierailija

Luin joten kuten siihen asti missä kerrotaan "Heikin lähettävän itselleen tekaistuja sähköpostieja kirjoittajan sähköpostista", jonka jälkeen rullasin loppuun. Silmiin osui vielä viimeiset rivit "poliisin vihjepuhelimesta"....

Taidat pitää muita yhtä typeränä/vinksahtaneena kuin mitä itse olet?
Aika huono trolli, kukaan ei jaksa lukea !

Uusimmat

Suosituimmat