Parasiitit nimeltä ihmiset

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kommentit (10)

Vierailija

Ois melko hienoa päästä ajassa taakse vaikkapa sen 400 vuotta ja katella luontoa silloi. Mahtanu ilmaki tuntua keuhkoissa aivan toiselta

Vierailija

En muuten äänestäny, ihminen on viruksista vain se kehittynein, mut emmä ihan lopun alkuun täs vaihees vannois

Vierailija

Paras siitin valloittaa maailman. Ihminen heiluu molosa kans ku hullu kuopiolainen.

Ku mä kas/ tulen aikuiseksi ni mä en lähe tohon paskaan oravapyörään mukaan.

Mä käyn armeijan ja jään eläkkeelle.

Vierailija

Video pitää paikkansa, vaikka kärjistetty (varsinkin nopeudeltaan) onkin. Niin kauan kuin maailman ihmisyksilöillä on oikeus tuottaa lapsimäärä, joka kasvattaa seuraavaa sukupolvea suuremmaksi, on tuo videon kertoma vaara todellinen, joskin kaukainen.

Vierailija

Ihminen on olevinaan niin viisas mutta silti levittäytyy kuin loinen joka paikkaan, viidessäkymmenessä vuodessa jopa 2-3 miljardia lisää. Onneksi tähän on edes vähän herätty, mutta nyt ei enää pitäisi ihmetellä vaan alkaa tosissaan ottaa huomioon tämän planeettamme tila kaikkine monimuotoisuuksineen, jotka vähenevät vain ja ihminen lisääntyy.

Vierailija

Johtuukohan luonnonkatastrofit kautta rantain myös siitä, että ihmiset kuin rakennelmansakin aiheuttavat painetta maapallolle ? Siis tsunameitahan on ollut aiemminkin, mutta ovat lienee lisääntyneet, samoin maanvyörymät, maanjäristykset jne. mutta kun joka puolelta puristaa...

Ettei kohta vain asuttaisikin "pannukakussa"?

Vierailija
mopo
Paras siitin valloittaa maailman. Ihminen heiluu molosa kans ku hullu kuopiolainen.

Ku mä kas/ tulen aikuiseksi ni mä en lähe tohon paskaan oravapyörään mukaan.

Mä käyn armeijan ja jään eläkkeelle.

Oravanpyörään lähtemisen päätöstä ei tehdä yhtenä päivänä, kun täytät kahdeksantoista. Se on tehtävä joka päivä siitä eteenpäinkin, kunnes olet niin syrjäytyneen näköinen ettet enää pyörän kyytiin pääse.
Kannattaa kuitenkin tehdä niin, että rakentaa oman pyörän ja rullailee siinä sitten omaan tahtiin. Tuosta kehittyi ainakin minulle toimiva ratkaisu.
Asiahan on tietysti täysin eri, jos on niin sikarikas ettei köyhää päivää nää.
Silloin ei pyöriä tarvita kuin ajoneuvojen alle, kuljettamaan harrastuksesta toiseen.

Vierailija
Kuukkeli
Johtuukohan luonnonkatastrofit kautta rantain myös siitä, että ihmiset kuin rakennelmansakin aiheuttavat painetta maapallolle ? Siis tsunameitahan on ollut aiemminkin, mutta ovat lienee lisääntyneet, samoin maanvyörymät, maanjäristykset jne. mutta kun joka puolelta puristaa...

Unohdit mainita sen suurimman saastuttajan ja tuhoajan eli tulivuorten purkaukset.

Vierailija
Kuukkeli

Lisääntyykö hiekkalaatikon kokonaispaino, jos siinä olevasta hiekasta tehdään hiekkalinna?

Vierailija
fenomenologi
Kuukkeli

Lisääntyykö hiekkalaatikon kokonaispaino, jos siinä olevasta hiekasta tehdään hiekkalinna?

Ei sinällään, mutta jos siihen linnaan "tehdään" lisäksi paljon asukkaita lisääntymään ja sotkemaan niin ehkä sitten ? Painaako kuiva hiekka vähemmin kuin kostea?
Painaako esim. maasta kaivettu rauta yhtä paljon kuin mitä se painaa jalostettuna?
Onko esim. muovia saatavana maasta vai valmistetaanko se synteettisesti... Painaako asfaltti enemmin valmiina vaiko raaka-aineina? Entä sementti?

Kun yhdestä paikasta kaivetaan esim. rakennusteollisuutta varten, rakennetaanko talo kaikkine metallirunkoineen ym. siihen kuoppaan?
Vai keskitytäänkö kaivamaan yhdestä paikasta ja rahtaamaan kaivuutuotokset toiseen jossa ne on tarkoitus muuttaa rakennuksiksi rakennusten viereen?

Uusimmat

Suosituimmat