Unet

Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Ovatko analysaattorit kuulolla?

Näin unen. Hirvikoirat pitivät kovaa haukkua ja havaitsin hirven vasan. Otin vasan ristikkoon ja laukaisin. Ihmettelin etten kuullut laukausta. Vasa notkahti, joten jotain osui. Jatkoi kuitenkin mäenrinteen kipuamista ja ehdin etsiskellä uudestaan ristikkoon ja tulittaa.

Mikä hiton uni on tuommoinen? Kertokaa psykedeelisten unien ymmärtäjät se.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Kommentit (14)

Loptio
Seuraa 
Viestejä1187
Liittynyt12.4.2005
Paul M

Ainoastaan sinä itse voit uniasi tulkita, koska niiden tulkitsemiseen tarvitaan ymmärrys juuri sinun arvomaailmastasi, persoonallisuudestasi, kokemuksistasi, tiedoistasi, peloistasi, haluistasi, jne. Psykoanalyytikkokaan ei tulkitse sinun uniasi, hän vain auttaa ja opastaa sinua itseäsi tulkitsemaan niitä. Mistä sitten tietää, että on tulkinnut unensa oikein? Se onkin se kova pala, sen nimittäin vain tietää, kun siinä onnistuu.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005
Loptio
Paul M

Ainoastaan sinä itse voit uniasi tulkita, koska niiden tulkitsemiseen tarvitaan ymmärrys juuri sinun arvomaailmastasi, persoonallisuudestasi, kokemuksistasi, tiedoistasi, peloistasi, haluistasi, jne. Psykoanalyytikkokaan ei tulkitse sinun uniasi, hän vain auttaa ja opastaa sinua itseäsi tulkitsemaan niitä. Mistä sitten tietää, että on tulkinnut unensa oikein? Se onkin se kova pala, sen nimittäin vain tietää, kun siinä onnistuu.

Kokeilin omaa analysointia. Luulin, että se jotenkin liittyi hirven metsästykseen. Hain pakastimesta noin kaksikiloisen paistin ja sekoitin sulatusliemen. 40 grammaa suolaa, currya, chiliä ja tacoa hieman. Siinä liemessä sulakoon yön yli. Aamusella viipaloin paistin ohuiksi levyiksi ja sijoitan kuivuriin eli teen Jerkya. Mutta ei tuo tuonut selvyyttä unennäentään. Ahistaa aina vaan. Jokin muu on taustalla. Liikaa projekteja ja vastuuta? Pitäisi hengähtää? Miten aamuöiset rintalastan taustan krampit liittyvät asiaan? Pitäisikö ottaa varoituksena vaiko millaisena? Eivät ne krampit ole sydänoireita vaan juttu sopii ruokatorvihommaan jonka nimi on pähkinänsärkijäruokatorvi. Siinä rutistuksen paine nousee 15-kertaiseksi normaaliin peristaltiikkapaineeseen nähden. Ei sen kummempaa. Mutta miksi hirvenvasa olisi pitänyt niitata siihen kevättalvella. En tajua.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija
Loptio
Paul M

Vain ite sen tietää/tiedostaa...

-------------------------------------

Vasa, siis "lapsi" oli tähtäimessä... mikä on - lapsi - käsitteenä? Käsite antaa unessa vihjeen johonkin, tai sitten ei.

Vierailija
Napoleon XIV
Kun en ole koskaan ollut innoissani jostain näkemästäni unesta, olenko jotenkin omituinen?

Et siis ole koskaan tutkaillut uniesi luonnetta? No, ehkäpä sen joskus teet.

Vierailija

1. uni: Maa-kampela.

Eli pyyhkeen kokoinen ja paksuinen systseemi meni pitkin kämpän lattiaa ja söi nukkuvan jalkaa.

2. uni: Pelle Miljoonan keikka kirkossa

Menin Haminaan ja siellä oli hellepäivä. Isä soitti ihmeen kännisellä molotusäänellä jostain baarista ja selitti että tuu tänne mutta älä ota puhelinta mukaan koska se voi tippua tuoppiin.

Sitten menin sinne nii siel oli kirkkomaisesti penkit, hirveästi väkeä, osa tuttua. Sitte tän jälkeen alko Pelle Miljoona ja äiti tuli kanssa paikalle. Sitten Pelle tuli yleisön sekaan mikrofonin kanssa kertosäkeen aikana, tyrkytti sitä miulle ja sanoin sinne kiusaantuneena että "väpä väpä."

Hetken päästä huomasin, että "virsitaulussa" luki työpaikkani tietokone-käyttäjätunnus. Seuraavaks sinne alttaritaulua vastaavaan systeemiin ilmesty joku kaitafilmipätkä jossa tungen naperona suihkepulloa housuun, säädän sen suutimen ruiskutusasentoon ja alan ruiskuttamaan sillä vettä. Kysyn sitä kovaan ääneen tyyliin MITÄ VITTUA ja herään.

3. Uni: Intialainen astronautti

Jostani ruohikon keskeltä löytyi Muurla Realm niminen paikka. Muurla Realmissa oli kaivettu kuoppa ja kuopan reunalla oli ikkunan karmit. Kuopassa oli pystyssä heinäseiväs ja seipään nokassa saapas jossa seisoi minikoinen intialainen astronautti. Ei muuta.

Vierailija

Syytät jotakuta jostain johon hän ei ole syypää ja aiheutat hänelle turhia ongelmia jatkamalla. Parempi vaan osua kerralla.

T. Nyky-postin

Vierailija
crusaron uusi tuleminen
Syytät jotakuta jostain johon hän ei ole syypää ja aiheutat hänelle turhia ongelmia jatkamalla. Parempi vaan osua kerralla. T. Nyky-postin

Käsittääkseni unet peilaavat unen näkijää. Unissa syytämme itseämme, jos syytämme... siis tunnemme syyllisyyttä, ja tuon tunteen tuntuminen ehkä päivätajunnassa ohitetaan.

Vierailija

Hirvikoirat ovat omatuntosi joka räksyttää sinulle. Olet tietämättäsi
loukannut viatonta ihmistä, vasaa joka loukkaantui luodistasi, vaikka
et itse kuullut sitä. Kun olet huomannut virheesi, jatkat edelleen tulitusta,
eli yrität korjata tekosi hävittämällä jäljet. Tämä oli minun analyysini.
Voit kysyä untasi myös häneltä: http://www.dphil.com

P.S Oikeasti unesi oli mielestäni aivan normaali. Minä olen nähnyt unta pöllöstä joka vääntää oven lukkoa nokallaan, että olen itse tikka, että kuollut koiramme on vielä hengissä unohdettuna kellariin jne.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005
crusaron uusi tuleminen
Syytät jotakuta jostain johon hän ei ole syypää ja aiheutat hänelle turhia ongelmia jatkamalla. Parempi vaan osua kerralla.

T. Nyky-postin

En ole koskaan ampunut vasaa saati hirveä. Jos joskus ammunkin, niin varmaan paikkaan sitten. Taitaa olla liiallisesta myötäilystä kyse. Pitäisi olla kanttia tulittaa hieman epävarmasta asemastakin.

Vierailija

Tunnetteko unissa syyllisyyttä. Muistan kun Maija Vilkkumaa oli runoraati ohjelmassa ja hän sanoi siinä että hän voi unissa tappaakin ihmisiä eikä tunne syyllisyyttä, mutta on kuullut jostain ettei ihmiset unissa tunne syyllisyyttä.
Minä olen kyllä nähnyt unia joissa olen tuntenut syyllisyyttä. Onko kyse sitten siitä ettei kaikki todellisuudessa kykene todelliseen syyllisyydentunteeseen.

Vierailija
Paul M

Näin unen. Hirvikoirat pitivät kovaa haukkua ja havaitsin hirven vasan. Otin vasan ristikkoon ja laukaisin. Ihmettelin etten kuullut laukausta. Vasa notkahti, joten jotain osui. Jatkoi kuitenkin mäenrinteen kipuamista ja ehdin etsiskellä uudestaan ristikkoon ja tulittaa.

Mikä hiton uni on tuommoinen? Kertokaa psykedeelisten unien ymmärtäjät se.

Turha unia on alkaa analysoimaan, ne ovat vain sekoitus päivän tapahtumia ja mielikuvitusta, niiden tarkoituksena on tallettaa tärkeitä asioita pitkäaikaismuistiin.
Jotkut (yleensä naiset) katsovat selityksiä unilleen unikirjasta, kun lukee selitykset 3:sta unikirjasta, tulee 3 eri selitystä, mitkä eivät ole edes saman suuntaisia.

Uusimmat

Suosituimmat