miten tämä temppu toimii?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Elikkä, yksi menee istumaan tuolille, neljä ihmistä hänen ympärillää koettaa nostaa hänet kummankin käden etusormilla ylös; kaksi molemmista polvitaipeista ja toiset kaksi kainalosta, istuva ei nouse koska on liian painava. Sitten tietyssä järjestyksessä ihmiset laittavat kätensä tuolilla istuvan pään yläpuolelle ja ottavat ne käänteisessä järjestyksessä pois, ja laittavat ne nyt nostopaikkoihin tietyssä järjestyksessä...ja nyt koetetaan nostaa ja tuolilla istuva saadaan helpohkosti ilmaan, pelkkien kummankin käden etusormien varaan..

Miten ihmeessä voi toimia ?? Kaverilta opin, nyt koetettu kahden toisista tietämättömän ryhmän kanssa ja toimii... toiminut kaikkien kanssa joiden kanssa tätä on kokeiltu..

Kommentit (6)

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Suggestion voima.

Jos henkilö painaisi vaikka 80 kg, niin kullekin sormelle tulee silti vain 10 kg:n rasitus.

Perusoletuksena tehtävä tuntuu monesta mahdottomalta, koska kukin kuvittelee nostavansa henkilön parilla sormellaan - joka tietenkin on mahdotonta.

Toisella kertaa mukaan astuu suggestio. Tempun tekijä selittää tavalla tai toisella uskottavasti, että temppu onnistuu. Ja onnistuuhan se, kun kaikki siihen uskovat ja nostavat yhtäaikaisesti.

Vierailija
Volitans
Suggestion voima.

Jos henkilö painaisi vaikka 80 kg, niin kullekin sormelle tulee silti vain 10 kg:n rasitus.

Perusoletuksena tehtävä tuntuu monesta mahdottomalta, koska kukin kuvittelee nostavansa henkilön parilla sormellaan - joka tietenkin on mahdotonta.

Toisella kertaa mukaan astuu suggestio. Tempun tekijä selittää tavalla tai toisella uskottavasti, että temppu onnistuu. Ja onnistuuhan se, kun kaikki siihen uskovat ja nostavat yhtäaikaisesti.

En kyllä silti ymmärrä... Ekalla kerrallakin ilman noita hömppiä, kaikki, ainakin itse, ja muutkin sanoivat, että yrittivät täysillä... hömppien jälkeen homma tuntuu aivan törkeän kevyeltä... noh, kai se on sitten tuo suggestio pakko olla

Vierailija

Ekalla kerralla kaikki yritti täysiä, ei noussut. Tehtiin nämä erikoisjutut, eikä kukaan vakuuttanut että nyt pitäisi nousta, tehtiin vain nämä jutut ja nyt nousi TODELLA helposti, melkeen pää kolahti kattoon olen vieläkin ihan ihmeissäni ... kaipa se pitää vaan hyväksyä vaikka en hyväksykkään... MAGIAA tulee joku criss angel mieleen

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
nytmietin
Ekalla kerralla kaikki yritti täysiä, ei noussut. Tehtiin nämä erikoisjutut, eikä kukaan vakuuttanut että nyt pitäisi nousta, tehtiin vain nämä jutut ja nyt nousi TODELLA helposti, melkeen pää kolahti kattoon olen vieläkin ihan ihmeissäni ... kaipa se pitää vaan hyväksyä vaikka en hyväksykkään... MAGIAA tulee joku criss angel mieleen

Tyypillistä suggestioon perustuvaa toimintaa.

Itse harrastin aikoinani hypnoosia ja vastaavia ilmiöitä saa aikaan muitakin hyvinkin pienellä suggeroinnilla. Eri ihmiset ovat eritavalla suggestioalttiita, joten kun otetaan useampia henkilöitä - kuten tässä - niin tempun onnistumiseksi riittä parhaimmillaa vain yhden tarpeeksi suggestioalttiin henkilön mukanaolo.

Itse olen tehnyt kymmenittäin temppua, jossa koehenkilö ei voi nostaa kirjaa pöydältä, tai nousta tuoliltaan. Tämä siis vain yhdellä henkilöllä!

Vierailija

Niin, tietäisitkö ja voisitko paljastaa jotain hyödyllisiä suggestiotemppuja joilla voisin koijjata menestyksekkäästi ystäviäni?

Uusimmat

Suosituimmat