Uskonto

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mikäli meille tulisi tarve perustaa uusi uskonto, mihin se perustuisi.
Mikä on se kysymys mihin tarvitaan vastaus.

Sivut

Kommentit (75)

Vierailija
Ayla
Usko omaan itseesi kaikessa hiljaisuudessa. Se riittää.

Kyllä, kyllä,mutta riittääkö se uskonnoksi, eli uskominen minuun.
En ehkä ole riittävän karismaattinen mies sellaiseen asemaan ...

Vierailija
Lapin Mies
Ayla

Tarkoitan että mitään uutta uskontoa ei ole tarve etsiä. Niitä on jo riittävästi. Aivan liikaa.

Riittää jos uskoo, luottaa itseensä, ei siihen sen kummempaa uskontoa tarvita. Ei siis uskota toinen toisiimme, vaan uskomme vain oman itsemme kykyyn elää ja olla.

Vierailija
Lapin Mies

No, ehkei itseensäuskomisessa tarvitse olla karismaattista kohdetta.

Vierailija
Ayla
Lapin Mies
Ayla

Tarkoitan että mitään uutta uskontoa ei ole tarve etsiä. Niitä on jo riittävästi. Aivan liikaa.

Riittää jos uskoo, luottaa itseensä, ei siihen sen kummempaa uskontoa tarvita. Ei siis uskota toinen toisiimme, vaan uskomme vain oman itsemme kykyyn elää ja olla.

Kyllä, kyllä, minä itseeni luotan ...
Vanhat uskonnot kuolee, uusia nousee tilalle.
Mikä on se kysymys, mihin sinä tarvitset uskontoa.
Riittäkö sinulle se, että saat hautajaisissa lohdutusta, vai haluatko oikeutta jo maan päällä niinkuin muslimit ...
Ja ehkä paalupaikan paratiisiin.

Vierailija
Lapin Mies
Ayla
Lapin Mies
Ayla

Riittäkö sinulle se, että saat hautajaisissa lohdutusta, vai haluatko oikeutta jo maan päällä niinkuin muslimit ...

En usko mihinkään uskonnoista. En ole uskovainen.

Vierailija
Ayla
Lapin Mies
Ayla
Lapin Mies
Ayla

En usko mihinkään uskonnoista. En ole uskovainen.

Tämä onkin haasteellisempi tapaus ...

Vierailija

Paavo Väyrynen -uskonto.

Äänten kalastelu puoluetovereille ei ole syntiä.

Rahasta ja rakasta kansan lompakkoa.

Ole ja elä kuin sosiaalipummi, sillä kaikki jotka elelevät valtion siivellä ovat sossun asiakkaita. Sauli Niinistö on Jeesuksen poika.

Maria Magdaleena ja TArja HAlonen ovat kaksosia...

Tuossahan sitä poliittista uskoa elämään olisi jo eka luomis/lyömis-päiväksi.

Vierailija
mopo
Paavo Väyrynen -uskonto.

Äänten kalastelu puoluetovereille ei ole syntiä.

Rahasta ja rakasta kansan lompakkoa.

Ole ja elä kuin sosiaalipummi, sillä kaikki jotka elelevät valtion siivellä ovat sossun asiakkaita. Sauli Niinistö on Jeesuksen poika.

Maria Magdaleena ja TArja HAlonen ovat kaksosia...

Tuossahan sitä poliittista uskoa elämään olisi jo eka luomis/lyömis-päiväksi.

Eikös politiikka ja uskonto pitänyt pitää erillään ...

Vierailija
Lapin Mies
Mikäli meille tulisi tarve perustaa uusi uskonto, mihin se perustuisi.
Mikä on se kysymys mihin tarvitaan vastaus.

Kysymys: Uskonko itseeni (olenko minä minä)?
Vastaus: En tiedä, pitänee perustaa tätä varten uskonto... nähdään mitä mieltä muut ovat. Tähan lahkoon kuuluvat joutuvat maksamaan 10% tuloistaan juuri perustamalleni "minun kirkolle". Yksinkertaisesti (minä ja vain minä) uskon että minä olen minä.

(Minun) jäseniä (ja minun rahaa) odotellen, terveisin "minuuskirkko".

Vierailija
Lapin Mies
Mikäli meille tulisi tarve perustaa uusi uskonto, mihin se perustuisi. Mikä on se kysymys mihin tarvitaan vastaus.

Ei tähän maailmaan enää uskontoja mahdu. Ne uskonnot mitä on kumotan Tietoudella. Kaikki mitä on salattu ja piilotettu nostetaan esiin. Se mikä on salattu ja piilotettu yhdistää kaikki mitkä tänään on erillään ja sen jälkeen ei kukaan usko, vaan kaikki tietävät.

Vierailija
Matti E Simonaho
Lapin Mies
Mikäli meille tulisi tarve perustaa uusi uskonto, mihin se perustuisi. Mikä on se kysymys mihin tarvitaan vastaus.

Ei tähän maailmaan enää uskontoja mahdu. Ne uskonnot mitä on kumotan Tietoudella. Kaikki mitä on salattu ja piilotettu nostetaan esiin. Se mikä on salattu ja piilotettu yhdistää kaikki mitkä tänään on erillään ja sen jälkeen ei kukaan usko, vaan kaikki tietävät.

Jo sata vuotta sitten joku viisas? oli sanonut, että kaikki on jo maailmassa keksitty, joten uusia keksintöjä ei enää voi ihmisen aivot tuottaa. Epäilen, että vielä keksitään uusia uskontoja lisää ja taas lisää. Kukaan tuskin tietää kuinka monenlaisia uskontoja maailmassa on. Siitäkin voitaisiin keskustella, mikä oikeastaan on uskonto. Mihin tieto loppuu, usko alkaa.

Suomessa uskotaan väkevämmin kuin Ruotsissa, koska siellä vain luullaan (tro). Suomessa on kaksi eri sanaa käytössä, siis joko uskotaan tai luullaan.

Vierailija
Lapin Mies
Ayla

Kyllä minä sinuun ainakin uskon. Tosin onhan siinä se riski, että siellä kirjoittaakin joku botti, eikä sinua oikeasti olekaan olemassa. Tosin miksen voisi uskoa siihen bottiinkin? Joku entiteettihän noita viestejä sieltä pukkaa, ellei kaikki sitten ole pelkkää omaa mielikuvitustani.

Vierailija

Langenneen ihmisen syntinen luonto haluaa uskonnon, joka

a) Sallisi yksilön toteuttaa kaikkia mielihaluja hetkellisen nautinnon saavuttamiseksi mukaanlukien perversiot, huumeet ja päihteet ym. korvikkeet rakkaudennälän saavuttamiseksi

b) Kieltää suvaitsemattomuuden ja erityisesti kristinuskon.

c) Kehoittaa kokeilemaan ja uskomaan kaikkeen paitsi tietysti Jeesukseen ja Raamattuun.

Uskonnon nimi voisi olla antikristinusko.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat