Mikä nykynuoria oikein vaivaa?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Lapset iskevät toisiaan saksilla kasvoihin jonkun tytön takia? Kun minä tarkkailuluokalla ajauduin erään "koviksen" kanssa kiistaan, niin me ratkaisimme tilanteen valvotussa painottelussa(jonka tietenkin hävisin. Nykyään jos se olisi nyrkkeilyä niin...)

Mutta SAKSILLA KASVOIHIN! Siis ihan oikeasti. NS "tosi mies" kantaa nyt taskussaan ainakin jonkinlaista puukkoa, mutta että ihan keittiöSAKSILLA Siis, mikä hemmeti näissä lapsissa oikein on vikana? Minä en ymmärrä! Antakaa nyt joku vähän niitä fiksuja teorioitanne tai jotain ???

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1345655

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Tämä se on katkeamaton kansanperinne; nuorison taivastelu. Joka saatanan vuosikymmenen nuoriso on vuorollaan pilallista, pelottavaa, huonotapaista ja epäilyttävää. Taivastellaan! Voe voe voe voe voe voe...

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26890
Liittynyt16.3.2005
False-d

Mutta SAKSILLA KASVOIHIN! Siis ihan oikeasti. NS "tosi mies" kantaa nyt taskussaan ainakin jonkinlaista puukkoa, mutta että ihan keittiöSAKSILLA Siis, mikä hemmeti näissä lapsissa oikein on vikana?

Parin selvästi mielenvikaisen yksilön takia ei kannattane tehdä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä "nykynuorison" tilasta.

Lienevät kasvatusvastuusta oman työuransa takia laistaneiden vanhempien pilallehemmoteltuja kakaroita, jotka kokevat teini-iässä elämänsä ensimmäiset pettymykset, kun äiti ja isä eivät voikaan ostaa pojalleen hänen haluamaansa tyttöä. Tai sitten yhteiskunnasta syrjäytyneiden lapsia, joille kukaan ei ole koskaan opettanut että elämässä millään voisi olla mitään väliä.

Vierailija
Neutroni
False-d

Mutta SAKSILLA KASVOIHIN! Siis ihan oikeasti. NS "tosi mies" kantaa nyt taskussaan ainakin jonkinlaista puukkoa, mutta että ihan keittiöSAKSILLA Siis, mikä hemmeti näissä lapsissa oikein on vikana?

Parin selvästi mielenvikaisen yksilön takia ei kannattane tehdä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä "nykynuorison" tilasta.

Lienevät kasvatusvastuusta oman työuransa takia laistaneiden vanhempien pilallehemmoteltuja kakaroita, jotka kokevat teini-iässä elämänsä ensimmäiset pettymykset, kun äiti ja isä eivät voikaan ostaa pojalleen hänen haluamaansa tyttöä. Tai sitten yhteiskunnasta syrjäytyneiden lapsia, joille kukaan ei ole koskaan opettanut että elämässä millään voisi olla mitään väliä.

Siis, kun ensi kertaa luin uutisen, olin toki järkyttynyt puukkotappelusta. Tunnetusti tekopyhänä ihmisenä ajattelin, että nuoret ns "miehet" sentään ratkaisivat asian puukoilla(mikä tosiasiassa EI OLE miehekästä!)

Mutta mutta....sitten luin jutun KEITTIÖSAKSISTA!

En oikein tiedä, tuleeko tuolla 8-luokkalaisella kaverilla todella ikinä käymään flaksi naisten kanssa. Kaveri on 15-vuotias, ja puolustaa ns "kunniaansa" keittiösaksilla ? Tämä kaveri ei suoraan sanoen kuulu peruskouluun. Hän kuuluu lastenlinnaan!

Vierailija

Wanhan moraalikoodin höltyminen.
50-luvulla painittiin vielä tarkkaan sääntöjen mukaan.
70-80-luvulla, kun mä olin pentu, kuvaan tuli vähitellen maassamakaavan potkiminen, joukolla yksinäisen kimppuun käynti, takaapäin hyökkääminen.

Eiköhän tämä ole vain normaalia kulttuurin tuhoutumisprosessin jatkumista.

Turnbullin kirjasta Mountain people voi katsoa mitä muuta kivaa on odotettavissa.
http://www1.dragonet.es/users/markbcki/trnbll.htm

Vierailija
mvd

Joo joo. Ja kaikki söivät iloisina eväitä niitulla. Naisilla oli kukkia hatuissaan.

Vierailija
mvd
70-80-luvulla, kun mä olin pentu, kuvaan tuli vähitellen maassamakaavan potkiminen, joukolla yksinäisen kimppuun käynti, takaapäin hyökkääminen.

Eiköhän tämä ole vain normaalia kulttuurin tuhoutumisprosessin jatkumista.

Turnbullin kirjasta Mountain people voi katsoa mitä muuta kivaa on odotettavissa.
http://www1.dragonet.es/users/markbcki/trnbll.htm

Itse muistan vielä sen HULLUN, joka hyökkäsi lehteä lukevan opiskelijan kimppuun metrossa. Siis kirveellä tyynesti kallo(ja sen sisällä olevat aivot)PASKAKSI !

Ja sitten vielä nuo raiskausuutiset...

Nykyään on tosiasiassa paljon turvallisempaa pitää melkein kaikkiin ihmisiin(siis vastakkaista sukupuolta lukuunottamatta tietenkin )semmoinen noin metrin pituinen "turvaväli" Tämä ei tietenkään koske vanhoja mummoja, parikymppisiä typyköitä tai pappoja, mutta semmoisiin erityisesti nuoriin kavereihin. Ei esim liikennevaloissa jättäydy niin, että joku voi "vahingossa" potkaista sinut lentävällä kaarella kohti liikenteen tuoksintaa. Iso osa näistä kavereista on ihka oikeita PSYKOPAATTEJA, ja heti jos lasket sen turvavälin vaikkapa pariin centtiin, niin sitten tulee tönäisyjä ja "vahingossa" puukotuksia, ja nämä siinä vaiheessa kun huomaat, että vatsasta tulee jotain punaista mönjää, niin nämä SEKOPÄÄT jo juoksevat pakoon kujan taakse. Itse ainakin pidän yleensä ns "turvaväliä"

Vierailija
Hannibal the kannibal
Nuorison ruoskinta kahdesti viikossa !!!

Sinua voisi vetää jonkun savuttavan jenkkilotjan perässä koko viikon. Olet niin rasvainen että se tuskin tekisi sinulle isommin hallaa, mutta ainakin se näyttäisi hauskalta.

Piru Naiseksi
Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

unohdamme helposti, että suurin osa nuorista on osaavia,oivaltavia, oppimiskykyisiä ja vieläpä helpommin sosiaalisiin kontakteihin pystyviä kuin nuoriso menneinä vuosikymmeninä. Lapset ja teinit keskustelevat oma-aloitteisesti ja luontevasti aikuisten kanssa.
Ennen muttei niin kovin muinoin lapsille opetettiin, että he saavat puhua aikuiselle vain vastatessaan tämän kysymyksiin, ja kaikkiin kysymyksiin tuli tietenkin vastata valehtelematta.

Vierailija
False-d
Iso osa näistä kavereista on ihka oikeita PSYKOPAATTEJA, ja heti jos lasket sen turvavälin vaikkapa pariin centtiin, niin sitten tulee tönäisyjä ja "vahingossa" puukotuksia, ja nämä siinä vaiheessa kun huomaat, että vatsasta tulee jotain punaista mönjää, niin nämä SEKOPÄÄT jo juoksevat pakoon kujan taakse.

Ongelmaan keksittiin ratkaisu jo jokin aika sitten:

Mutta vakavammin puhuen... kun tätä nykymenoa seuraa - Turussakin puukotetaan välillä ihmisiä Kauppatorilla - niin alkaa tuntua siltä, ettei tuollainen ylimääräinen suojakerros takin alla ainakaan haitaksi olisi. Jos ei pökittäväksi joudukaan, niin ainakin kunto kohenisi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat