Suolat ja juomat

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Miksi nykyisin yhä enemmän suositaan maustettuja vesiä ja energiajuomia.
Paljonko suolaa noista vesistä saa?

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Turhaa. Voit maustaa oman kraanavetesi laittamalla sinne suolaa ja pippuria. Kanelia ja kardemummaa. Pullovettä en osta maassa jossa on puhdasta vettä melkein joka nurkan takana.

Vierailija

Näin arvelin minäkin, mutta tämän päivän uutisissa kerrotaan, että maustettujen vesien ja energiajuomien kysyntä on kasvussa.
Mikä siis selittää niiden huikean suosion?

Vierailija

Ihmisten tyhmyys sen selittää. On jotenkin hienompaa juoda vettä pullosta kuin lasista ja maksaa muuten melkein ilmaisesta asiasta 2 euroa. Se voi kertoa myös siitä että jotkut rassukat eivät tiedä minne rahojaan laittaisivat ja näin ollen ostavat pullovettä. Ja jos kaveri ostaa niin miksipä en minäkin. Eli naapurikateutta pienessä muotissa. "Naaupurini osti traktorin, ostanpa minäkin, ja vielä nelivedon."

Vierailija

Ja ne mainokset, joissa pullotetun veden juonti näyttää NIIN nautinnolliselta että ei kertakaikkiaan voi olla ostamatta sitä pulloa saadakseen tuon saman nautinnon tunteen! höh.
Minä oon kyllä täysin sillä kannalla että Suomalaisilla ei tarvi juoda pullovettä, kun sitä tulee joka kolkkaan vesiputkistakin.

Nuista maustetuista kivennäisvesistä sen verran että ne on tosiaan limun ja veden välimailla ja sinänsä hyvä keksintö että ne on paljon terveellisempiä kuin limunaati

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14029
Liittynyt23.6.2005

Ruoasta. Sitä lisätään sinne sun tänne, etenkin einesruokiin.

Lisänä sitä ei siis tarvitse ottaa, ei todellakaan.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Jyde
Seuraa 
Viestejä594
Liittynyt29.8.2005
Pentti Naumanen
Kuka nyt ruokaan nykyaikana suolaa laittaa?!
Eli siis, mistä suola elimistöön?

Minä, ja reilusti...

Kunhan yritän joskus olla asiallinen...

Vierailija

Suola on yksi tärkeimmistä maun antajista ruokaan. Mutta suolaakin täytyy oppia käyttämään kohtuullisesti, kuten kaikkea muutakin.

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14029
Liittynyt23.6.2005
Pentti Naumanen

Älä viitsi, hyvä mies...

Useimmat ovat sitä mieltä, etteivät he oikeastaan käytä paljon suolaa. Suomalaiset saavat silti lähes tuplaten suolaa suositukseen (5 g/ vrk) verrattuna. Jos et sinä, enkä minä, niin kuka sen kaiken suolan siis syö?

Suurin osa saamastamme suolasta ei tule kotikokin suolasirottimesta, vaan teollisista elintarvikkeista: liha- ja makkararuoista, leivästä sekä suolaisesta ja makeasta kahvileivästä. Päivittäistä suolasaldoa saa kätevästi pienemmäksi jo siten, että vaihtaa runsas- tai normaalisuolaiset elintarvikkeet vähäsuolaisiksi. Esimerkiksi leivän vaihtaminen vähäsuolaiseen vähentää päivittäistä suolan saantia noin yhden gramman.

http://www.pienipaatospaivassa.net/syo.php?s=17

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Vierailija
Neonomide
suolasaldoa saa kätevästi pienemmäksi jo siten, että vaihtaa normaalisuolaiset elintarvikkeet vähäsuolaisiksi.

Parempi vaihtoehto on syödä vähemmän ruokaa, silloin suolaakin tulee vähemmän.

Jyde
Seuraa 
Viestejä594
Liittynyt29.8.2005
Neonomide
Pentti Naumanen

Älä viitsi, hyvä mies...

Useimmat ovat sitä mieltä, etteivät he oikeastaan käytä paljon suolaa. Suomalaiset saavat silti lähes tuplaten suolaa suositukseen (5 g/ vrk) verrattuna. Jos et sinä, enkä minä, niin kuka sen kaiken suolan siis syö?....

Minä...

Kunhan yritän joskus olla asiallinen...

Vierailija
Pentti Naumanen

Eikai se Naumasen Pentti nyt vaan esitä tahallaan tyhmää?
Se on hyvin marginaalinen osa ihmisen suolan saannista, mitä ruokaan laitetaan syödessä. Suoloja on sitäpaitsi paljon muutkin kuin ne pansuola ja merisuola.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat