Tiede.fi häirikköpalstalaisten yksityisviestit

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olisiko syytä meidän asiasta keskustella.
Miten suhtautua loukkaaviin yksityisviesteihin.
Itse olen ajatellut julkaista sellaiset viestit näillä palstoilla kaikkien palstalaisten luettaviksi.

Sivut

Kommentit (49)

Vierailija
markent
Olisiko syytä meidän asiasta keskustella.
Miten suhtautua loukkaaviin yksityisviesteihin.
Itse olen ajatellut julkaista sellaiset viestit näillä palstoilla kaikkien palstalaisten luettaviksi.

Kannatetaan.

Mullekkin tulee eräältä pikku mulkerolta ja sen multinikeiltä välillä "valaisevaa" infoa herran mielenterveydestä.

Ja kohtahan se hyppää taas kehiin ja sanoo että minä olen sinä.

Vierailija

Julkisuutenn vaan, kunhan joku ei sitten rupee julkaseen sellasia yksityisviestejä, joita ei oo ollukaan.

Mä en ymmärrä muutaman tyypin tapaa jatkuvasti miettiä onko Kalle sama tyyppi kun Ville. Jos haluu kirjotella monella nimellä niin ei se ainakaan mua haittaa.

Vierailija
Köppä
Julkisuutenn vaan, kunhan joku ei sitten rupee julkaseen sellasia yksityisviestejä, joita ei oo ollukaan.

Sellaisista olemattomista viesteistä voi tehdä ilmoitusta ainakin ylläpidolle mikäli joku väittää jonkun lähettäneen jotain mitä oikeasti ei ole.
Itselläni nyt sattuu olemaan tallella tuon yhden häirikön viestit siinä missä vastauksenikin ja ne on tarkistettavissa teknisestikin.

Vierailija

Täällä on kaikenlaista jengiä liikkeellä. Meidän on aika vaikea itse tarkistaa mikä on yksityisviesteistä totta ja mikä mustamaalausta. En mä sua epäile. Sun viestis todisti jo omalla tavallaan tosiks ne vastaukset, jotka tuli heti perään.

Vierailija
markent
Olisiko syytä meidän asiasta keskustella. Miten suhtautua loukkaaviin yksityisviesteihin. Itse olen ajatellut julkaista sellaiset viestit näillä palstoilla kaikkien palstalaisten luettaviksi.

Niin, miten olisikaan järkevintä suhtautua VAIN tunteita/itsekkyyttä loukkaaviin juttuihin?

Häpeä on tunne jota voi myös hyödyntää viisaasti... eli häpeä estäisi ilmiantamasta toisen häpeällisiä tekoja. Sillä loppujenlopuksi, samas venees ollaan...

Ilkeitä vittumaisia ihmisiä, siis pahaoloisia ("paholaisia") tietysti on palstalla, mutta heitä on sääli, sillä pahanolon kylvääminen esim. sulle yksityisviestiä lähettämällä, ei vähene.. mutta eihän tyhmä, nenäänsä pidemmälle ajattelematon sitä tajua.

Vierailija

Toisaalta yksityisviestit ovat yksityisiä jostain syystä ja niiden suhteen pitäisi ymmärtää olla hienovarainen ja pitää ne yksityisinä.
Se ei tietenkään koske sitä, jos joku vain on tullut haukkumaan sinut yksityisviesteissä, mutta pitäisi noudattaa jonkinlaista hienotunteisuutta ja varovaisuutta päättäessään, mikä on törkeää häiritsemistä ja mitä ei pidä julkistaa.

Kuukkelin tapauksessa mielestäni häntä todella häirittiin, mutta viestien julkaiseminen ei ehkä olisi ollut asiallista, ellei niiden kirjoittaja olisi palannut asiaan julkisesti törkeällä tavalla (kuten tapahtui).

Vierailija
siouxeyesighed legion
Kuukkelin tapauksessa mielestäni häntä todella häirittiin, mutta viestien julkaiseminen ei ehkä olisi ollut asiallista, ellei niiden kirjoittaja olisi palannut asiaan julkisesti törkeällä tavalla (kuten tapahtui).

Kuten jo toisaalla sanoin, en olisi niitä julkistanutkaan ellei olisi alkanut höpisemään jotain ihan muuta kuin miten asiat olivat.
En minä alkanut häntä jutuilla heittelemään, en myöskään ole Nagarjunan kanssa kirjoitellut edes palstalla. En ainakaan niin että muistaisin.

Tottahan voisin pyyhkäistä ne pois mutta oletan että Nagarjuna tekee niin ensin omille sepustuksilleen.

Totta myös on, että nimimerkeillähän tässä kirjoitellaan mutta esim. Nagarjunan muutama viesti sisälsi itsensä kirjoittamana asiaa, jotka katsoin paremmaksi poistaa ja merkitä tähdellä, oli ne sitten totta tai ei. Tehköön jokainen terveydellään mitä lystää.

Olen kirjoitellut muutaman muunkin henkilön kanssa yksityisviesteillä mutta yksikään ei ole tuollaista alkanut heittämään kuin mitä nimimerkki Nagarjuna. Myöskään palstoille.

Vierailija
Kuukkeli
siouxeyesighed legion

Kuten jo toisaalla sanoin, en olisi niitä julkistanutkaan ellei olisi alkanut höpisemään jotain ihan muuta kuin miten asiat olivat.
En minä alkanut häntä jutuilla heittelemään, en myöskään ole Nagarjunan kanssa kirjoitellut edes palstalla. En ainakaan niin että muistaisin.

Tottahan voisin pyyhkäistä ne pois mutta oletan että Nagarjuna tekee niin ensin omille sepustuksilleen.

Totta myös on, että nimimerkeillähän tässä kirjoitellaan mutta esim. Nagarjunan muutama viesti sisälsi itsensä kirjoittamana asiaa, jotka katsoin paremmaksi poistaa ja merkitä tähdellä, oli ne sitten totta tai ei. Tehköön jokainen terveydellään mitä lystää.

Olen kirjoitellut muutaman muunkin henkilön kanssa yksityisviesteillä mutta yksikään ei ole tuollaista alkanut heittämään kuin mitä nimimerkki Nagarjuna. Myöskään palstoille.

Tuo sensurointi, mitä olet harrastanut on sinällään asiallista, vaikka tuntuukin siltä, ettei ko. henkilö olisi asiallisuutta ansainnut.
En siis todellakaan kritisoinut toimintaasi, mainitsin vain, että on syytä varovaisuuteen siinä, kuka määritellään häiriköksi ja mitkä viestit häirinnäksi. Mielestäni Nagarjuna ylitti häirinnän rajan helposti ennen kaikkea sillä myöhemmällä omalla yksityisviesteihin viittailullaan ja niistä valehtelemisella.
Toisaalta, jokainenhan päättää itse julkaiseeko yksityisviestit vai ei eli sen riskin sitten ottaa jos kirjoittelee - mehän emme tässä ketjussa päätä siitä, voidaanko niitä julkistaa, vaan keskustelemme toiminnan moraalista.

Vierailija

Itse koen kysymyksen hyvin moraalisena.
Kuitenkin olen joltisenkin sitä mieltä, että viestien julkaisemisen pelosta häiriköt miettivät useamman kerran mitä uskaltavat kirjoittaa.

Vierailija

Joo, netissä pelatessa tulee aina muistaa paljastumisriskit!

Te muuten olette koko joukko surkeita tekstianalyytikoita...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat