wc pöntön toiminta..

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

tervehdy...

nyt teille helppo kysymys...

kun on värillistä nestettä wc pöntössä...
ja suihkutan sinne käsisuihkulla vettä...

niin minne se väri häviää..?

helpotetaan
voinko olla ympäristöystävällisempi
sillä että "vedän" vessan käsisuihkulla.. ?

kertokaa...

ps: niin se pienempi hätä..

Sivut

Kommentit (66)

Vierailija

Viemäriin, jos kyseessä vesiklosetti. Ympäristöystävällisintä on, että vedät pytyn vasta muutaman käyttökerran jälkeen.

Vierailija

tätä testaan..

täytyy vaan selvittää ton wc:n
veden kulutus..

muistin mukaan 11litraa..
eli oliskohan 6 litraa lähellä *nauraa*

mutta siis jos väri häviää
se menee viemäriin..
*miettii*

näinkin yksin kertainen asia
menee yli hilseen *nauraa itselleen*

miksi juuri se "vanha vesi" menee
viemäriin.. eikä se uusi.. suihkusta tuleva..

anna anteeksi olen vähän tyhmä...
en oikeen tajua edes tv:n toimintaa...

mutta kiitos vastauksesta..

Vierailija

Kyllä sinne viemäriin menee sekä vanhaa että uutta vettä. Mutta jos sinulla on vanhanajan pönttö missä ei ole erillistä kusipainiketta voit vähentää vedenkulutuksen laittamalla säiliöön vaikkapa muutaman vedellä (tai viinalla jömmaan hätävaraksi) täytetyn litran pullon.

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005

Minulla on suihkun alla ämpäri johon lasken aina alkuveden (se ei ole vanhan talon vesisysteemeissä heti lämmintä), koska vesi roiskuu muuten ympäriinsä kastellen lattian. Joka suihkukerralla jää siten n. ämpärillinen vettä, jonka käytän sitten WC:n huuhteluun.

Voisi laskea, että säästyy ainakin 3 kuutiota vettä vuodessa.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija
salai
Minulla on suihkun alla ämpäri johon lasken aina alkuveden (se ei ole vanhan talon vesisysteemeissä heti lämmintä), koska vesi roiskuu muuten ympäriinsä kastellen lattian. Joka suihkukerralla jää siten n. ämpärillinen vettä, jonka käytän sitten WC:n huuhteluun.

Voisi laskea, että säästyy ainakin 3 kuutiota vettä vuodessa.

Tuon kikan luulisi jo ylittävän Niksi-Pirkan julkaisukynnyksenkin. Mutta onhan tuossa vinha perä. Muutamissa asuntomessukohteissahan on esitelty sellaista kaksivesijärjestelmää, missä ns. harmaalla vedellä (suihku, tiskivesi...) huuhdellaan WC:t.

Vierailija

NO voi JUMA ...

Onko mun nyt PASKALLA käydessänikin mietittävä tätä ympäristöhörhelöä ???

VEDÄN WC:n ja sillä selvä, miettikööt vesiklosetin suunnitelleet
viisaat ingenjöörit loput !!!

Vierailija
Hannibal the kannibal
NO voi JUMA ...

Onko mun nyt PASKALLA käydessänikin mietittävä tätä ympäristöhörhelöä :shock: ???

viisaat ingenjöörit loput 8) :lol: :lol: :lol: !!!

Kyllä vaan. Mutta aattele minkä "varmuuden tunteen" se tuo jos sulla on siinä selkäsi takana sen paskapöntön tilavuus pienennetty vaikkapa parilla ryssän Russkij Standard vodkaputelilla!

Vierailija

Uskomatonta, että tämä ketju tuli just nyt kun se on minulle ajankohtainen.

Olen muuttamassa asuntoon, jossa haluaisin nimenomaan säästää vedenkulutusta mahdollisimman paljon ja mietinkin juuri tuota WC-pöntön valtavaa vedenkulutusta.

Vierailija
Snaut
Mutta onhan tuossa vinha perä. Muutamissa asuntomessukohteissahan on esitelty sellaista kaksivesijärjestelmää, missä ns. harmaalla vedellä (suihku, tiskivesi...) huuhdellaan WC:t.

täysin käsittämätöntä ettei suomessa
ole joka vessa tällänen..

ehkä siihenkin on syy.. ?

Vierailija
Perkele
Uskomatonta, että tämä ketju tuli just nyt kun se on minulle ajankohtainen.

Olen muuttamassa asuntoon, jossa haluaisin nimenomaan säästää vedenkulutusta mahdollisimman paljon ja mietinkin juuri tuota WC-pöntön valtavaa vedenkulutusta.

Ihan asiallisesti ottaen hyvä lähtökohta olisi, että pöntöt olisivat varustettuja kahdella huuhtelupainikkeella, toinen sen 2-3 litraa vettä antava pienempää hätää varten (tuon kusipainikkeen antama vesimäärä on muuten säädettävissä säiliön sisäpuolelta).

Aikaisemmin vanhanaikaisten pönttöjen vedenkulutusta pienennettiin usein asettamalla vesisäiliön sisälle muutama tiiliskivi. Mutta nuo tiiliskivet ovat sen verran huokoisia, että taitavat aikaa myöten kerätä itseensä mahtavan leväkasvillisuuden.

Vierailija

Vanhassa puutalossani meni viemäri tukkoon ja piti sitten kutsua putkimies. Siinä tuli samalla juteltua uuden pöntön hankkimisesta. Kun kerroin suunnittelevani sellaisen kaksitoimisen pöntön hankkimista, hän hyvin suorasanaisesti sanoi, ettei suosittele sellaista vanhaan puutaloon, jossa on vanhat viemärit. Kun viemäreitä huuhtelevan veden määrä vähenee, niin tukkeutumisen riski kasvaa olennaisesti. Hän sanoi niitä jouduttavan aukomaan vähän väliä, kun remontin yhteydessä on alettu säästää vettä uudella pöntöllä.

Vierailija
Snaut
Hannibal the kannibal
NO voi JUMA ...

Kyllä vaan. Mutta aattele minkä "varmuuden tunteen" se tuo jos sulla on siinä selkäsi takana sen paskapöntön tilavuus pienennetty vaikkapa parilla ryssän Russkij Standard vodkaputelilla!

EN, en ole vodkamiehiä, mutta pöntössäni ON sellainen kaksoiskytkin,
jolla saa kaksi eri huuhtelumäärää ( 9 v vanha talo ) !

Vierailija
Hannibal the kannibal
Snaut
Hannibal the kannibal
NO voi JUMA ...

EN, en ole vodkamiehiä, mutta pöntössäni ON sellainen kaksoiskytkin,
jolla saa kaksi eri huuhtelumäärää ( 9 v vanha talo ) !

Miten olisi, BUSHMAN, jos huuhtoisit itsesi alas vanhoja putkiasi pitkin
ja veisit Maukan mennessäsi?

Vierailija

WC:n takana on semmonen säädin mistä saa veden määrää säädettyä pöntöstä, mutta en oo testannu miten se vaikuttaa vessan vetämiseen.. Pitää tutkia!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat