Kuinka pitkään menee, ennenkuin jenkit tunnustavat tappionsa

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Eli kuinka kauan saame lukea tällaisia uutisia netistä ennenkuin joku Washingtonissa tajuaa että;"Hei! Mehän hävittiin tää sota!"

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/6537861.stm

Sivut

Kommentit (119)

Vierailija

HÖPÖ, höpö, komukkapropagandaa !

Irakissa on vapailla vaaleilla valittu hallitus, joka taistelee amerikka-
laisten rinnalla Iranista ja Syyriasta tuettua ja rahoitettua terrorismia
vastaan. Iranin aika koettaa pian, sitten alue rauhoittuu.

Vierailija
False-d
Eli kuinka kauan saame lukea tällaisia uutisia netistä ennenkuin joku Washingtonissa tajuaa että;"Hei! Mehän hävittiin tää sota!"

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/6537861.stm

Niin, te ehkä hävisitte tämän sodan ...
Mutta USA ei ole vielä taipunut, eikä taida taipua vielä muutaman vuoteen.

Oletko tullut ajatelleeksi, että voi olla USA:n etu pitää sotaa käynnissä.
Sillä jos sota loppuisi, niin valta palaisi arabeille.

Vierailija
Hannibal the kannibal

Ota vaan se lääke.

Vierailija

No nyt ne siat - ei kun siis shiat - osoittavat siellä Irakissa mieltään USA:a vastaan. Elokuva Irak taitaa olla jatko-osa elokuvalle Vietnam.

Vierailija
Puudeli
Hannibal the kannibal

Ota vaan se lääke.

Niinpä. Vain otettu lääke auttaa. Toisaalta Hannibalin voisi olla hyvä muistaa, että liika on aina liikaa, lääkkeissäkin.

Vierailija
Kale
No nyt ne siat - ei kun siis shiat - osoittavat siellä Irakissa mieltään USA:a vastaan. Elokuva Irak taitaa olla jatko-osa elokuvalle Vietnam.

Ehkäpä niinkin, tosin luulen että vielä on muutama näytös näkemättä ...

Jenkit ei ole niin tyhmiä, kuin esittää.

Itse olen miettinyt jo jonkin aikaa, että mikähän on tämän sodan todellinen tavoite, onko tarkoitus jakaa Irak osiin ????

Vierailija

Minä luulen että aika pian alkaa tilanne muuttua Irakin suhteen, kunhan saadaan W.Bush pois sieltä valtaistuimelta. Ja sitä rataa kaikki hänen lähimmät kannattajansa hallituksessa. Demokraattien enemmistö parlamentissa on jo edistysaskel, ja hyvin suuri osa kansastakin alkaa jo olla kyrpiintynyt Bushiin ja Irakin sotaan. Se on aivan turhaa nuorten ihmisten uhraamista, eikä USA sitä Irakin öljyäkään todellisuudessa tarvitse niin kovalla hinnalla, minkä se nyt joutuu maksamaan sodasta.

Tottakai tuon tilanteen purkaminen vie vuosia senkin jälkeen, kun Bush on virallisesti pois kuvioista, koska Yhdysvaltojen joukot ovat sotkeneet asiat Irakissa pahemman kerran. Jos sieltä USA vetää yhtäkkiä joukot pois, niin rauhattomuudet jatkuvat ennallaan.

Vierailija

Vajaa kaksi vuotta siihen vielä menee !

75% Irakilaisista haluaisi Jenkit pois Irakista. He ovat myös sitä mieltä että jenkit huonontavat Irakin turvallisuutta !

Yli puolet Irakilaisista hyväksyy iskut valloittajaa vastaan.

Vierailija
Lapin Mies
Kale

Jenkit ei ole niin tyhmiä, kuin esittää.

Itse olen miettinyt jo jonkin aikaa, että mikähän on tämän sodan todellinen tavoite, onko tarkoitus jakaa Irak osiin ????

[size=200:3uub7hil]Hallinnoida ÖLJYÄ[/size:3uub7hil]

Vierailija

Jenkeissä on meneillään varsinainen soppa joka on rebublikaanien aikaansaama, puhun nyt sisäpolitiikasta eli esim tästä ongelmasta:

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Sairaalaan+meno+voi+olla+USAssa+terv...

Bush on unohtanut sisäpolitiikan, maan sisäiset ongelmat kasaantuvat ja kehittyvät eikä niiden hoitoon varata resursseja kun kaikki syydetään Bushin päähänpistoksiin, Bush ynnä rebut ovat menetelleet käsittämättömän tökerösti joiden seuraukset ja laajuus ilmenee vasta ajan kanssa, on todellakin Amerikkalaisille hyvä, että he vetäytyvät viipymättä Irakista, osasyynä Bushin haluttomuteen vetää joukot pois on luullakseni Bushin keino pitää yleisön mielenkiinto pois kotimaansa tilasta.

Vierailija
päkäpää
osasyynä Bushin haluttomuteen vetää joukot pois on luullakseni Bushin keino pitää yleisön mielenkiinto pois kotimaansa tilasta.

Tuosta olen yhtä mieltä kanssasi. Se saattoi olla yksi osasyy jopa sotaan lähtöön: Tavoitteena sotamenestys=>kansan mieliala kohenee, katseet kääntyvät pois mädästä sisäpolitiikasta... who knows

Vierailija
päkäpää

Bush on unohtanut sisäpolitiikan,

En tiennytkään, että keskiluokan vedellessä paksummin kuin aikoihin on sisäpolitiikka unohdettu?

päkäpää
Bush ynnä rebut ovat menetelleet käsittämättömän tökerösti joiden seuraukset ja laajuus ilmenee vasta ajan kanssa

Päinvastoin. Ajan kanssa tulee ilmi, miten USA vastasi jälleen uusiin haasteisiin säilyttäen asemansa maailmannapana mm. Euroopan rähmistellessä hitaasti mutta varmasti alamäkeen.

päkäpää
on todellakin Amerikkalaisille hyvä, että he vetäytyvät viipymättä Irakista, osasyynä Bushin haluttomuteen vetää joukot pois on luullakseni Bushin keino pitää yleisön mielenkiinto pois kotimaansa tilasta.

Onpa logiikan huippu. Terrorismin vastainen sota tuottaa hedelmää, joten lopetetaanpa se vetämällä joukot sieltä ja täältä. Yksi syy Bushin haluttomuuteen vetää joukot pois Irakista voi olla se fakta, että yksikään asiantuntija ei ole millään muotoa koskaan, ikinä, missään suositellut tekemään niin. Miksikö? Koska täydellinen kaaos Persianlahdella ei ole kenenkään eduksi (poislukien fanaatikot).

Lapin Mies
Kale

Erona vain se, että USA ei koskaan voittanut vastapuolta Namissa. Irakissa ykkösviholliset ovat roikkuneet jo pitkään köyden varasssa. Lisäksi Amerikka ei menestynyt heikosti Vietnamissa sotilaallisen kyvyttömyyden vuoksi, vaan heikenneen sisäpoliittisen tahdon takia. Nyt selvästikin tehdään toisin, mikä osoittaa että historiasta otetaan opiksi. Sissit voittavat sotia äärimmäisen harvoin, eikä Irak pidemmässä juoksussa ole mikään poikkeus.

Irakissa olevia joukkoja komentava uusi kenraali on jo antanut ymmärtää joukkojen lisäyksen näyttäneen positiivisia merkkejä.

Lapin Mies

Jos olisi, miksei niin olisi tehty jo ajat sitten? Todellinen syy? USA:n arkkivihollinen Saddam keskeisen Lähi-idän valtion puikoissa, Irakin muodostama uhka USA:n turvallisuudelle ja sen intresseille alueella, Irakin tuki terrorismille ja Husseinin tausta joukkotuhoasekeisarina, joukkojen vetäminen Saudeista, jalansija strategisesti tärkeältä alueelta pahan akselin keskeltä etc...

On se jännää, miten joitakin vuosia sitten kukaan ei olisi katsonut pahalla Irakin miehittämistä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat