Anarkistit.

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

http://mailgate.dada.net/sfnet/sfnet.ke ... 53124.html

Teistä en tiedä mutta minusta tuo on aika pelottavaa.
Vain anarkisti voisi toivoa että maailmassa ei olisi enään valtioita vaan kaikilla olisi rajoittamaton vapaus.
Anarkistit eivät ole tainneet ajatella mitä tämä saisi aikaan, ihminen palaisi takaisin kivikauteen jolloin ei ollut lakeja ja eri heimot sotivat toisiaan vastaan. Jos valtiot romahtaisivat ja itsenäiset valtiot lakkaisivat olemasta sitä seuraava anarkia johtaisi ainakin miljardin ihmisen kuolemaan seuraavan puolen vuoden sisällä.
Onneksi maailmassa on enemmän järkeviä ihmisiä kuin anarkisteja.
Tiede.fi:n keskustelupalstoillakin on ainakin yksi anarkisti eli SAMAEL.
Kritisoikaa jos haluette sillä minä en välitä tai muuta mielipidettäni.

Sivut

Kommentit (122)

Vierailija
maddox
Kritisoikaa jos haluette sillä minä en välitä tai muuta mielipidettäni.
Hyvä keskustelun avaus. Miksi kommentoida, kun sinulla jo on varma totuus hallussasi?

Olin minäkin nuorempana anarkisti. Vanhemmiten on vähän päässyt seestymään, mutta kyllä se anarkismi välillä pilkahtaa pintaan kun fasistit esittää omia oppejaan joko suoraan tai kommunismiin verhottuna.

Vierailija

No enpä viitsi tämän idiootin trollailuun isommin vastailla, mutta toteanpa vain, että maailmankuvasi on ilmeisen rajoittunut, ja sitä myötä käsityksesi anarkismista ovat naurettavia ja vääristyneitä. Kannattaakin ottaa selvää asioista, edes niiden perusteista, ettei tee itseään turhaan naurettavaksi. Yleensäottaen juuri typerillä, tietämättömillä ja lapsellisilla ihmisillä on tuollaisia primitiivisiä käsityksiä asioista.

Vierailija

Eivätpä omasi vastauksesikaan ihan aikuismaisia ole.

"Anarkismi on toisin sanoen aate, joka ei hyväksy minkäänlaisia auktoriteetteja. Kaikki valta poliittisessa, taloudellisessa, sotilaallisessa ja uskonnollisessa muodossa pitäisi poistaa. Vasta tämän jälkeen voidaan saavuttaa täydellinen vapaus, jota ei rajoita mikään muu kuin vapaus valita."

Kerropas SAMAEL minkä kohdan anarkimissa ymmärsin väärin.

Vierailija
maddox
Eivätpä omasi vastauksesikaan ihan aikuismaisia ole.

Saat vain palautetta idioottimaisen ja riidanhaluisen aloituksesi mukaan, aivan turha itkeskellä aikuismaisuudesta, kun oma hölinäsi on läpeensä naiivia. Voit toki yrittää uudelleenkin, suosittelisin kuitenkin että ottaisit ensin asioista selvää, ja harjoittaisit jonkin verran itsenäistä ja ennakkoluulotonta ajattelua, mikäli mahdollista.

Vierailija

Kylläpäs samael pulttasi ihmisen vapaasta mielipiteestä.

Anarkismi on miljardien kuolemaan johtava propagandan välityksellä leviävä henkinen sairaus.

Vierailija
maddox
Kylläpäs samael pulttasi ihmisen vapaasta mielipiteestä.

En minä ole mistään pultannut, sinulla ei kertakaikkiaan ole rahkeita saada minua pulttaamaan, eikä ihmeemmin rahkeita puhua anarkismistakaan. Totesin vain että mielipiteesi on kehittymätön, osoittaa tiedon ja itsenäisen ajattelukyvyn puutetta, ja että olet selvästi vain haastamassa riitaa, koska itseasiassa sinä tässä olet alkujaan vetänyt pultit minun mielipiteistäni, ja nyt olet sitten kimpussani. Olen käynyt asiasta keskusteluja ihan vakavastiotettavienkin ihmisten kanssa, tuollaista kirppua en isommin jaksa edes alkaa liiskaamaan. Mutta voin toki nöyryyttää sinua retorisesti ihan vain huvin vuoksi.

Vierailija
maddox
Anarkismi on miljardien kuolemaan johtava propagandan välityksellä leviävä henkinen sairaus.
No eipä kyllä ole.

Anarkismi on aate, joka ei varsinaisesti etene eikä edes voi edetä ihmisillä. Sen tehtävänä on olla vastapainona fasistisille kehityssuunnille, joiden etenemisestä ja saavutuksista meillä valitettavasti on lukemattomia esimerkkejä.

Nationalismi sen sijaan kiistelee maailman kauheimman keksinnöän tittelistä uskonnollisen käännyttämisen kanssa.

Vierailija
SAMAEL
No enpä viitsi tämän idiootin trollailuun isommin vastailla, mutta toteanpa vain, että maailmankuvasi on ilmeisen rajoittunut...

Älä hippi inise.

Eräällä toisella foorumilla törmäsin vallan mainioon aihetta käsittelevään ketjuun:

http://forum.ufs.fi/showthread.php?t=1626

Hiton hyviä lainauksia olisi vaikka kuinka, mutta otetaanpa nyt vähän lievemmästä päästä, ettei äidin pikku anarkistipaska Samael ihan kyyneliin purskahda:

Noille anarkistisääliöille vois puuhata jonkun keskity...UTOPIAleirin, jossa ne vois rauhassa toteuttaa täydellisen yhteiskuntansa utopiaa ihan käytännössä. Luonnollisesti tää perustettais jonnekin huitsinvittuun eikä sinne myöskään annettaisi kellekään mitään työkaluja tai muitakaan kapitalistisen yhteiskunnan hapatuksia. Saisivat tukea toisiaan ja olla solidaarisia niin ettei oo tosikaan. Ei tulis kaiken maailman lahtarisortajat sinne puuttumaan niiden täydelliseen yhteiskuntaan yhtään tippaa.

Jos anarkistit ovat niin ajattelevaisia, kuten Samael jaksaa jauhaa, tuosta pitäisi muodostua todellinen malliyhteiskunta.

Niin tuskin kuitenkaan kävisi, koska totuus näistä säälittävistä anarkisteista ei ole se, mitä äidin pikku anarkistipaska Samael yrittää ulista todistellakseen itselleen, ettei ole heittänyt koko surkeaa elämäänsä tyystin kaivoon.

Vierailija
Fëanor
Noille anarkistisääliöille vois puuhata jonkun keskity...UTOPIAleirin, jossa ne vois rauhassa toteuttaa täydellisen yhteiskuntansa utopiaa ihan käytännössä. Luonnollisesti tää perustettais jonnekin huitsinvittuun eikä sinne myöskään annettaisi kellekään mitään työkaluja tai muitakaan kapitalistisen yhteiskunnan hapatuksia. Saisivat tukea toisiaan ja olla solidaarisia niin ettei oo tosikaan. Ei tulis kaiken maailman lahtarisortajat sinne puuttumaan niiden täydelliseen yhteiskuntaan yhtään tippaa.

Mitenkähän tämä mahtaisi käytännössä toimia?

Suomaliset on noita kokeilleet eri puolilla maailmaa. Tuskin juuri huitsinvitunnevadassa, mutta melkein kaikkialla muualla. Ei ne toimi. Nälkä tuppaa tuleen. Me ollaan kuitenkin kansa, joka tollasia on Brasialian sademetsästä aina Siperian aroille väsänny. Pidän toimintaa lähinnä lapsellisena. Ei yhteistyö ja tasa-arvo toimi tiettyä pidemmälle. Vaikka olenkin anarkisti en ole sentään niin idealisti, että luulisin tuollaisen toimivan. Osa meistä kuitenkin on.

Kaikki anarkisti eivät suinkaan halua lähteä pakoon ainoastaan lahtareita. Minä ainakin olen kannattanut anarkismia ja kannatan edelleen juurikin vastapainona kaiken maailman fasisteille. Mielestäni Stalinilla ja Hitlerillä ei aatteissaan ollut juurikaan eroa. Ero oli oikeastaan aatteen nimessä ei juurikaan keinoisa tai päämäärässä. Molempien aate oli kaikki valta minulle koko maailmassa ja seuraukset olivat sitten sen mukaisia.

Vierailija

"En minä ole mistään pultannut, sinulla ei kertakaikkiaan ole rahkeita saada minua pulttaamaan, eikä ihmeemmin rahkeita puhua anarkismistakaan. Totesin vain että mielipiteesi on kehittymätön, osoittaa tiedon ja itsenäisen ajattelukyvyn puutetta, ja että olet selvästi vain haastamassa riitaa, koska itseasiassa sinä tässä olet alkujaan vetänyt pultit minun mielipiteistäni, ja nyt olet sitten kimpussani. Olen käynyt asiasta keskusteluja ihan vakavastiotettavienkin ihmisten kanssa, tuollaista kirppua en isommin jaksa edes alkaa liiskaamaan. Mutta voin toki nöyryyttää sinua retorisesti ihan vain huvin vuoksi."

Samaelin ego näyttää olevan suurempi kuin Bushin tai Hitlerin ego yhteensä.
Siihen kaatui se järkevä keskustelu.

Vierailija

Hei, luuleeko tuokin naurettava pelle että anarkismi on jotain yhteisten sääntöjen ja työkalujen vastustamista? Taas vahvistuu se kuva, jonka mukaan anarkismia vieroksuvat ovat lähinnä harhaisia ja typeriä ressukoita, jotka yrittävät piilottaa epävarmuutensa ja sosiaalisen kypsymättömyytensä älyvapaan mölinänsä taakse. Kun katsoo näidenkin kahden sankarin säälittäviä yrityksiä, ei tuloksena ole muuta kuin lievä myötähäpeä ja huvittunut ihmetys.

Vierailija
Fëanor
SAMAEL
No enpä viitsi tämän idiootin trollailuun isommin vastailla, mutta toteanpa vain, että maailmankuvasi on ilmeisen rajoittunut...

Älä hippi inise.

Eräällä toisella foorumilla törmäsin vallan mainioon aihetta käsittelevään ketjuun:

http://forum.ufs.fi/showthread.php?t=1626

Hiton hyviä lainauksia olisi vaikka kuinka, mutta otetaanpa nyt vähän lievemmästä päästä, ettei äidin pikku anarkistipaska Samael ihan kyyneliin purskahda:

Jos anarkistit ovat niin ajattelevaisia, kuten Samael jaksaa jauhaa, tuosta pitäisi muodostua todellinen malliyhteiskunta.

Niin tuskin kuitenkaan kävisi, koska totuus näistä säälittävistä anarkisteista ei ole se, mitä äidin pikku anarkistipaska Samael yrittää ulista todistellakseen itselleen, ettei ole heittänyt koko surkeaa elämäänsä tyystin kaivoon.

Haha ai että hyvä lainaus :D eihän tuossa käyny ilmi ku täydellinen tietämättömyys ja typeryys

Lännen lieska, Suomen kovin e-jätkä rankasee huhhuh

Vierailija

"Hei, luuleeko tuokin naurettava pelle että anarkismi on jotain yhteisten sääntöjen ja työkalujen vastustamista. Taas vahvistuu se kuva, jonka mukaan anarkismia vieroksuvat ovat lähinnä harhaisia ja typeriä ressukoita, jotka yrittävät piilottaa epävarmuutensa ja sosiaalisen kypsymättömyytensä älyvapaan mölinänsä taakse."

No huhhuh... ainakin anarkistit ovat aggressiivisiä.
turha kai edes pyrkiä järkevään keskusteluun SAMAEL kanssa.
aikamoista riidanhaastamista.

tässä vähän faktaa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Anarkismi

Vierailija
maddox

aikamoista riidanhaastamista.

Sinähän sen aloitit. Etkä ole pystynyt vieläkään kuin tyhjänpäiväiseen losmotukseen. Häpeäisit.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat