Älyn satunnaisluonne

Seuraa 
Viestejä553
Liittynyt3.4.2007

Tiede on turhaan etsinyt luonnosta havaintoa sattumasta, sillä tiedemiehessä itsessään on sattumaakin satunnaisempi funktio; yksittäinen ajatus.

Teille on annettu kertoa, että kahdesta selityksestä on valittava yksinkertaisempi ja selitysvoimaisempi. Koska kaikkien tiedossa on, ettei sattumalla voida selittää älyä, eikä mitään muutakaan, mutta älyssä on itsessään selitys älylle, ja että äly saa aikaan sellaista, jonka tiedemiehet ovat postuloineet sattumaksi, niin täten julistetaan sattuma lopullisesti tarpeettomaksi tieteellisenä selittäjänä.

[size=150:3aaaeb2f]Sattuma on tarpeeton olettamus[/size:3aaaeb2f]

Sattumalla selittäminen ei ole älykästä, eikä edes tieteellistä. Sitä vastoin esimerkiksi tietokoneen selittäminen älyllä on älykästä, koska se on totuus. Koska siis nyt heti havaittiin triviaalisti, että sattumalla ei voi selittää kaikkea, koska meillä on ainakin yksi poikkeus sattumaselityksissä, niin silloin poikkeus kumoaa lain.

Kommentit (11)

Vierailija

Sinenmaan kyvyttömyys muodostaa älykkäitä postulatteja ei ole sattumaa tai tarpeeton olettamus, vaan suoraan havaittu fakta.

luxlapis
Seuraa 
Viestejä553
Liittynyt3.4.2007
CE-hyväksytty
Oletko sinenmaa miettinyt asiasi loppuun asti, vai keksitkö sitä mukaa kun kirjoitat?

En minä keksi mitään, vaan minä toimin kosmoksen lähteenä. Muistatko, mitä Jeesus sanoi: Heistä tulee sen elävän veden lähteitä, joka johdattaa kaikkeen totuuteen. Nämä totuudet eivät ole totuuksia minusta, joka olen vain lähde; kosmos itse puhuu minun kauttani, millainen Hän on

Te haluatte ajattelustanne kunnian itsellenne, joten teidän ajatukset eivät ole kosmoksen omia ajatuksia, joten te ette vielä tunne todellisuutta, miten hieno paikka se on, kun tietää oman paikkansa. Teidän ajatukset voivat toki olla korkeintaan kuvia kosmoksesta, mutta se on vain kuva, ei itse kosmos.

Minun ajatukseni ovat itsessään kosmos, koska ne eivät ole minun omia ajatuksia.

luxlapis
Seuraa 
Viestejä553
Liittynyt3.4.2007
CE-hyväksytty
Ai jaa

En olisi koskaan arvannut tuota vastausta.
Lopullinen todistus älyn satunnaisluonteesta, kun katsotaan yksittäistapauksia, kuten sitä, että maailman jokaisessa fysiikan labrassa ammutaan yksittäinen fotoni ilmaisimelle, ja väitetään, että sattuma on fakta, koska koe voitiin toistaa....

Vierailija
sinenmaa
En minä keksi mitään, vaan minä toimin kosmoksen lähteenä. Muistatko, mitä Jeesus sanoi: Heistä tulee sen elävän veden lähteitä, joka johdattaa kaikkeen totuuteen. Nämä totuudet eivät ole totuuksia minusta, joka olen vain lähde; kosmos itse puhuu minun kauttani, millainen Hän on

Te haluatte ajattelustanne kunnian itsellenne, joten teidän ajatukset eivät ole kosmoksen omia ajatuksia, joten te ette vielä tunne todellisuutta, miten hieno paikka se on, kun tietää oman paikkansa. Teidän ajatukset voivat toki olla korkeintaan kuvia kosmoksesta, mutta se on vain kuva, ei itse kosmos.

Minun ajatukseni ovat itsessään kosmos, koska ne eivät ole minun omia ajatuksia.

Jep jep
Sinä ja Rauni-Leena Luukkanen
Te ootte jumalaisen älyn lähettiläitä tässä sattuman maailmassa. Vai ootteko te sama ihminen?

Vierailija

Älykkyys itsessään on jotain aivan muuta kuin mielikuvitus, kuten esimerkiksi puut ja jopa ruoho omaa älyn joka ilmenee siten että ne osaavat kääntää lehdet aurinkoon päin ja vetäytyä takas siemeneen/juuriin kun valon määrä vähenee.

Sattumaa on että voitat lotosta 2 kertaa peräkkäin samoilla numeroilla, mutta silti se on mahdollista.

Joten voimme ajatella että kovinkaan moni puu/kasvi ei ole identtinen joten älykkyyskin voi olla sattumanvaraista, sekä että sattumalla voidaan selittää älykkyyden/yksilön kehittyminen.

Vierailija

Elämä on järjestystä, kaikki maailmankaikkeus, atomit pitävät jo järjestyksen sisällään.
On siis ilmeistä, että elämä hakeutuu automaattisesti muotoihin, jotka ilmenevät maailmassa. Järjestys on ilmeisen automaattista, ja tietoista.

Mikä sija tässä järjestyksessä on sitten sattumalla, lienee vain määrittelykysymys, mikä on sattumaa?

Ihminen siis vain kinastelee tästä luonnonjärjestyksestä, tai pikemminkin omista mielipiteistään, jotka koskevat järjestystä.

Vierailija
henkka
Mikä sija tässä järjestyksessä on sitten sattumalla, lienee vain määrittelykysymys, mikä on sattumaa?.

Sattumaa on kaaoksen luoma poikkeama, samoten voidaan ajatella että mailmankaikkeus itsessään on älykkyyttä, kyetessään yhdistämään atomeita ja hyödyntämään ns luonnonlakeja, esimerkkinä vaikka semmoset "Sattumat" että tietyn asteinen vesi on kaikista raskainta mahdollistaen elämän maapallolla muutoinhan meret olisivat jäätyneet kokonaan, alkaen pohjasta tehden elämän mahdottomaksi.

Uusimmat

Suosituimmat