Rikosilmoitus tästä?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Voiko tehdä rikosilmoituksen.
Jos olen lainannut ystävälleni 69 euron (ostohetkellä) arvoisen esineen.
Jota hän ei palauta monista pyynnöistä huolimatta.
Ja on katkaissut kaikki mahdolliset yhteydet minuun (paitsi IRL tapaaminen((jota en voi tehdä kun en saa yhteyttä)))
Onko aihetta rikosilmoitukseen?
Minusta on, mutta kysyin ettei tule minulle syytettä väärästä rikosilmoituksesta...

ps. eikös tuo ole omaisuuden varastamista?

Sivut

Kommentit (67)

Vierailija
Onko aihetta rikosilmoitukseen?

Ei.

Rikosilmoitus on siitä inhottava, että jos todisteita ei löydy, joudut maksamaan oikeudenkäyntiviulut.

Poliisille tehty tutkintapyyntö sensijaan ei johda tekijälleen seurauksiin. Poliisi tutkii, onko tapahtunut rikosta ja jos on, asian käsittely etenee.

Mutta tuo summa on kyllä aika pieni... ja tavaran arvon alenemisen myötä se on vielä pienempi. Ja sekin riippuu siitä, mikä tavara oli...
Eihän tuosta saisi mitään edes kotivakuutuksesta.

Vierailija

Ja teen MITÄ että saan tavarani takaisin? ehdotuksia?

Ei se nyt niin voi mennä että kun lainaa ei vaan tarvitse palauttaa...

Kaverini oli ystäväni, mutta ei ole ollut vähään aikaan.

Vierailija

Mene rohkeasti koputtamaan kaverisi asunnon ovea haulikolla tai jos ei ole saatavilla tähän hätään, myös kirves/vesuri ajaa asian. Ikkunoista voi kiven avulla mennä myös sisällä käymään ja noutamaan omaisuutensa takaisin ottaen huomioon ettei hän asu kauhean korkealla.

Vierailija

Ihan tosi. 69 euroa tuntui olevan tämän ystävyyden hinta. Se siitä Bye Bye!

Itse olet tehnyt päätöksen antaa omaisuuttasi toisen käyttöön. Tällöin pitäisi jo ajatella sitä mahdollisuutta, että ei kenties saa sitä takaisin.

Vierailija
beever
Ihan tosi. 69 euroa tuntui olevan tämän ystävyyden hinta. Se siitä Bye Bye!

Itse olet tehnyt päätöksen antaa omaisuuttasi toisen käyttöön. Tällöin pitäisi jo ajatella sitä mahdollisuutta, että ei kenties saa sitä takaisin.

se on silti rikos.
lainaa tai ei, se on silti rikos.

Vierailija
Samukka
Ihan tosi, mitä mä teen?
Jotain JÄRKEVIÄ ehdotuksia...

Järkevä ehdotus, sanoisin, olisi että anna olla. 69 euroa on pieni menetys. Jos sillä pääsee rasittavasta ihmisestä lopullisesti eroon, ja tilanne on sellainen etei kyseisen ihmiseen tarvitse enää koskaan törmätä. Asian eteenpäin viemiestä sen sijaan saattaa pahimmillaan seurata erinnäisiä peruttamattomia seurauksia jotka voivat aiheuttaa kaikenlaista hankaluutta pitkän aikaa.

Tämän sanottuani, jos asia on siinä määrin kipeä että "jotain on tehtävä"..
Tiedätkö missä henkilö asuu? Jos, niin käy ovella vaatimassa esine takaisin, tai postita kirje että tuo sen takaisin tai teet rikosilmoituksen (Sillä, teetkö/voitko tehdä sen, ei oikeastaan ole väliä, uhka on hyvä pelote).

Jos et tiedä osoitetta, tiedät ehkä paikkoja joissa hän käy/ihmisiä joita hän tuntee. Jos tahto riittää osoitteen saanee näillä selville.. tai jos nimi on riittävän harvinainen ja tiedät kaupungin osan, posti saattaa saattaa viestin perille ilmankin kunnon osoitetta.

Kannattaa kuitenkin tosiaan harkita onko asia todella vaivan arvoinen.

Vierailija
Cymoth
Samukka
Ihan tosi, mitä mä teen?
Jotain JÄRKEVIÄ ehdotuksia...

Järkevä ehdotus, sanoisin, olisi että anna olla. 69 euroa on pieni menetys. Jos sillä pääsee rasittavasta ihmisestä lopullisesti eroon, ja tilanne on sellainen etei kyseisen ihmiseen tarvitse enää koskaan törmätä. Asian eteenpäin viemiestä sen sijaan saattaa pahimmillaan seurata erinnäisiä peruttamattomia seurauksia jotka voivat aiheuttaa kaikenlaista hankaluutta pitkän aikaa.

Tämän sanottuani, jos asia on siinä määrin kipeä että "jotain on tehtävä"..
Tiedätkö missä henkilö asuu? Jos, niin käy ovella vaatimassa esine takaisin, tai postita kirje että tuo sen takaisin tai teet rikosilmoituksen (Sillä, teetkö/voitko tehdä sen, ei oikeastaan ole väliä, uhka on hyvä pelote).

Jos et tiedä osoitetta, tiedät ehkä paikkoja joissa hän käy/ihmisiä joita hän tuntee. Jos tahto riittää osoitteen saanee näillä selville.. tai jos nimi on riittävän harvinainen ja tiedät kaupungin osan, posti saattaa saattaa viestin perille ilmankin kunnon osoitetta.

Kannattaa kuitenkin tosiaan harkita onko asia todella vaivan arvoinen.

Todellakin on vaivan arvoinen. Kyseessä on kuitenkin minun omaisuuteni.
en ole mikään himoporvari. 69 on paljon rahaa euroissa.

Vierailija

Taidat olla aika nuori tai muuten vaan vitun naiivi. 69 eurolla pyyhitään yleensä persettä. Ei ole minkään vaivan arvoista vikistä pikkusummista/tavaroista. Jos sulla ole pokkaa mennä oven taakse sitä hakemaan, tms. niin vaihtoehdot on aika vähissä. Ota "tappiosi" hiljaa tai käy kylässä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat