Pullo Tolua?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mitä tapahtuu jos juo pullon Tolua? Turruttaako aistit? Entä sivuvaikutukset? En sillä, että olisin itse juomassa, vaan kaveri kysyi.

Kommentit (12)

Vierailija

Voi hyvänen aika...

En ole kokeillut, miksiköhän. Imppaamalla kuuluu ainakin menevän päähän ja lujaa. Jospa siis käskisit kaverisi nuuskia sitä aikansa vaikkapa muovipussin pohjalle kaadettuna. Eiköhän se pääköppa pehmene niinkin.

Mitä tapahtyy jos juo viiskytälitraa kusta? Kerralla?

Vierailija
Peksu

Mitä tapahtyy jos juo viiskytälitraa kusta? Kerralla?

Varmaan räjähtää. Ei voi mahtua 50 litraa kerralla nestettä pötsiin, ellei ole kameli.

Vierailija

En tiedä, että onko tolu tänäpäivänä samaa tavaraa, kuin silloin, kun itse olin nuori. Kuitenkin olen ollut teini ja sellaisena tyhmä.

Kun menin yläasteelle, niin yksi hieman minua vanhempi poika kuoli impatessaan. Nähtävillä oli muutamia esimerkkejä siitä, mitä sillä saa aikaan aivoille. (Tai sitten aivoja ei ollut alunperinkään, kuitenkin tärkeintä on se, että meidän "tieto" oli se, että imppaamisesta se johtuu.)

Lopputulos.
En tiedä ikäluokastani ketään, joka olisi impannut.

Ylä-asteelta päästyäni ja "sen" iän ohitettuani kuoli taas yksi paikallinen poika imppaamalla. Sitä en tiedä, että miten yleistä se oli, enkä sitäkään, että mitä impattiin. Silloin ei ollut tietoa saatavilla aivan kuten internetin ihmeellisenä aikakautena, joten todennäköisesti kaikkea kokeiltiin.

Loptio
Seuraa 
Viestejä1187
Liittynyt12.4.2005
Tohtori Tamminen
Mitä tapahtuu jos juo pullon Tolua? Turruttaako aistit? Entä sivuvaikutukset?

Tolu on tavallista pesuainetta, jossa ei aikoihin enää ole ollut tolueenia liuottimena; se on korvattu isopropanolilla. Isopropanoli kyllä turruttaa aistit, mutta ei sen takia kannata pesuainetta juoda; etanolista tulee vähäisempi krapulakin.

Vierailija
Loptio

Tolu on tavallista pesuainetta, jossa ei aikoihin enää ole ollut tolueenia liuottimena; se on korvattu isopropanolilla. Isopropanoli kyllä turruttaa aistit, mutta ei sen takia kannata pesuainetta juoda; etanolista tulee vähäisempi krapulakin.

No höh! Ei mihinkään voi enää luottaa. Muistelen, että joskus 15-20 vuotta sitten äitini pesi saunanlattioita tolulla. Siivousurakan jälkeen silmät seisoivat päässä ja oli muutenkin vähän hitaalla sytytyksellä. Tiedä sitten, että mikä aine siinä oli "päähän menevä" silloin.

Loptio
Seuraa 
Viestejä1187
Liittynyt12.4.2005
Peksu
No höh! Ei mihinkään voi enää luottaa. Muistelen, että joskus 15-20 vuotta sitten äitini pesi saunanlattioita tolulla. Siivousurakan jälkeen silmät seisoivat päässä ja oli muutenkin vähän hitaalla sytytyksellä. Tiedä sitten, että mikä aine siinä oli "päähän menevä" silloin.

Voit muistaa aivan oikein, sillä tuolloin Tolussa oli vielä tolueenia, jonka takia sitä impattiinkin ja jonka imppaamisen takia se tolueeni siitä poistettiin.

Vierailija
Peksu
Loptio

Tolu oli ennen tolueenin, saippuan ja veden seos, tolueenia oli muistaakseni 11%, jos joisi pullollisen oksentamatta, voisi henki lähteä.
Isopropanoli on etanolia myrkyllisempää ja siitä tulee kovempi känni.

Vierailija

En tiedä, mitä pullon juomisesta aiheutuisi, mutta kaverilla meni joskus muinoin hieman liian lujaa. Itse kertoi, kuinka aineiden loputtua, piikitti raflan wc:stä löytämäänsä tolua ruiskullisen suoneen. Ennen pyörtymistä (ilmeisesti tuntien kuluttua) oli jutellut Jeesuksen ja muutaman muunkin historiallisen henkilön kanssa samaisessa kuppilassa. Pyörtyi sitten keskelle autorataa, yritettyään kontata takaperin kotiin.
No, tiedä mitä sitten oikeesti tapahtui, muttei ainakaan mikään mieltäylentävä tää tolu-kokemus ollut.
Oli tuon kertoessaan löytänyt uuden suunnan elämälleen, juuri tuolta em. herran suunnalta, joten ehkä jutussa oli jotain perää.

Uusimmat

Suosituimmat