Tappo

Seuraa 
Viestejä119
Liittynyt10.12.2006

MIksi ihmistä ei saa tappaa mutta muita lajeja saa turhaan tappaa?
Samat oikeudet kaikille tappamisesta.
Koira lopetetaan jos puree ihmistä mutta ei ihmistä jos ihminen puree ihmistä. Epäreilua.
Tappo kielto muillekin.

Kirjoita nimesi vetoomukseen eläinoikeusjulistuksen puolesta osoitteeseen http://animalsmatter.org

Kommentit (4)

Vierailija
pikke
Koira lopetetaan jos puree ihmistä mutta ei ihmistä jos ihminen puree ihmistä. Epäreilua.

Mulla on kotona sellanen kulkukissa, se on puoliks kesyyntyny ja sitä saa välillä silittääkkin ihan iisisti, etupäässä silloin ku se ruinaa safkaa.

Tänään se veteli sikeitä soffalla. Rupesin sitä rapsuttelemaan niin se alko jaloilla sutimaan. Tästä suivanttuneena kiusasin sitä vähän ja lopputuloksena sillä jäi takatassu kynnestä kinni kaulapantaan, hassu tempova vekotin. Sit se jäi lopulta tuijottaa mua silmii, tuijotin takas ja aloin maukua kovaa sille "kissankielellä" , haista ite...

Kissa kattelili body ihan jäykkänä ja otti takapakkia.
Mun pari koiraa hyppäs soffalle ihmettelemään ja mua kiahnaamaan.
Ne "sano" hämillään mulle, älä puhu kissaa, ja kissa loikki karkuu.

PS: Jos koira puree sua nii pure takas.

Vierailija
pikke

Niin ja jos lehmät lentäisi, ei sotiakaan olisi. Sillä eihän kaikkialla ilmatilassa, valtavina auringonkin pimentävinä, leijuvia lehmälaumoja kukaan haluaisi pommittaa? Eihän? Eihän.. ?

Vierailija
pikke
Tappo kielto muillekin.

Tottakai ihminen saa tappaa ja tappaakin kun tilanne sitä vaatii.

Mutta pureminen ei ole sellainen tilanne, se että milloin ja kuka saa kenenkin tappaa on sitten poliittinen kysymys ja eri maissa ratkaistu eri lailla.

Esim jos Arabimaissa tyttö raiskataan, niin perheen jäsenet voivat teloittaa tytön perheen kunnian nimessä, sen ymmärtää kaikki siellä.

Mutta Arabit ei ymmärrä sitä, että länsimaissa äiti saa tappaa syntymättömän lapsensa, kuten tapahtuu abortissa.
Lapsi on osa miehen sukua, eikä Arabimaissa äiti uskaltaisi koskaan ottaa sellaista verikostoa oman sukunsa ylle, että teloittaa miehensä sukuun kuuluvan lapsen. Siitä ei äidin isä ja veljet oikein tykkäisi, kun vävypojan veljet ja serkut tulevat vaatimaan hyvitystä viattoman sukunsa jäsenen teloituksesta.
Meillä Suomessa ei isältä edes kysytä, eikä isälle kerrota jos se sitä sairalasta kysyy.

Uusimmat

Suosituimmat