2 euron kolikko = 300 euroa

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Jos kuulisit että vuoden 2006 kahden euron kolikosta jossa on vuoden 2007 kartta, saa 200 - 300 euroa, niin kertoisitko siitä tutuillesi, vaikka silloin todennäköisyys että sellainen kolikko jossakin vaiheessa sattuu omalle kohdalle pienenee?

Onesimple

;):)

Kommentit (9)

Vierailija

Kertoisin. Se että jollekin tutuistani sattuisi löytymään sellainen kolikko tuottaa mielihyvää, kun taas se että salailee ja yrittää tutkiskella kavereiden kolikkoja aiheuttaa vain teennäisyyttä ja hampaiden kiristelyjä.

Tämäkin on egoistinen ajattleutapa, mutta ei materialistinen.

Vierailija

Nyt voi pelata ikäänkuin pientä lottoa tai ikäänkuin näitä raaputusarpoja, kun vaihtaa paljon 2 euron kolikoita ja tarkastaa tuliko vaihdossa vuoden 2006 2 euron kolikko jossa on virheellisesti vuoden 2007 kartta.

Jos ei, voi vaihtaa kolikot takaisin seteleiksi ja on saanut pelielämyksen ilmaiseksi. Paitsi että aikaahan siihen menee.

No, joku tykkää käydä pilkillä jne.

Jos saa jostakin noin puoli vuotta vanhoja 25 kolikon puntteja, saattaa löytää sellaisen apajan, jossa onkin kaikki 25 kolikkoa kyseisiä keräilyharvinaisuuksia. 200 euroa x 25 kolikkoa = 5000 euroa. Ei paha.

Onesimple

Vierailija

Ostin juuri 2 euron kolikon vuodelta 2006, jossa on virheellinen kartta. Maksoin 110 euroa + postimaksun 4,20.
Näitähän on muistaakseni lyöty 55 000 kappaletta, joista osan pankit onnistuivat keräämään pois liikenteestä.
Kova kate tuli tuolla 110 eurollakin, mutta jos joku saa vastaavasta 300, ei voi kuin onnitella.
Kysyttiin: Kerrotko kaverille/sukulaiselle virhepainannasta. Itse olen kertonut. Ja muutamalle tuntemattomallekin. Näin mahdollisimman moni raha löytyy, ja hinta halpenee...

Vierailija
Savor
Jos kuulisit että vuoden 2006 kahden euron kolikosta jossa on vuoden 2007 kartta, saa 200 - 300 euroa, niin kertoisitko siitä tutuillesi, vaikka silloin todennäköisyys että sellainen kolikko jossakin vaiheessa sattuu omalle kohdalle pienenee?

Onesimple

Laajeneeko se kartta siinä vai mikä siinä on niin ihmeellistä?

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26834
Liittynyt16.3.2005
Savor

Enpä noita kolikoita noin tarkasti tutki, enkä ala tuonkaan takia tutkia. Varmaan vaihtaisin tuollaisen kolikoita keräävän kaverin kanssa tavalliseen kaksieuroseen. Niitä mitä lie juhlakaksieurosia olen muutaman kierrosta saadun vaihtanutkin, ja vasta jälkeenpäin kuullut että niidenkin arvo on hieman nimellisarvoa korkeampi.

Vierailija
nuuttifaari
Ostin juuri 2 euron kolikon vuodelta 2006, jossa on virheellinen kartta. Maksoin 110 euroa + postimaksun 4,20.
Näitähän on muistaakseni lyöty 55 000 kappaletta, joista osan pankit onnistuivat keräämään pois liikenteestä.
Kova kate tuli tuolla 110 eurollakin, mutta jos joku saa vastaavasta 300, ei voi kuin onnitella.
Kysyttiin: Kerrotko kaverille/sukulaiselle virhepainannasta. Itse olen kertonut. Ja muutamalle tuntemattomallekin. Näin mahdollisimman moni raha löytyy, ja hinta halpenee...

Tai sitten hinta saattaa just sen takia nousta, kun huomataan ettei niitä enää löydy.

Euroopasta voisi ajatella löytyvän yli 50 000 kolikoiden keräilijää ja näin niitä ei riitä kaikille halukkaille.

Just etelämässä oli kuuleman mukaan maksettu 270 euroa.

Vaan eipä noista tiedä, saattavat nostattaa nettihuutokaupoissa kavereitten kesken hintaa.

Savor

Uusimmat

Suosituimmat