Verbaalisia mokia

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kaikille on varmaan sattunut mitä ihmeellisimmissä paikoissa suullisesti sanottuja erheitä. Pahoja tai muuten vaan huvittavia. Kertokaa omista mokistanne kun aivo on lyönyt lukkoon. Tässä eräs tapaus vuosia sitten. Syy: vahvahko humalatila. Eräs nainen kysyi onko minulla muijaa. "EI". Miksi ei? MULLA ON MONTA LEHMÄÄ OJASSA. Piti sanomani: monta rautaa tulessa.

Kommentit (15)

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

Tottakai joskus sattuu freudilaisia lispahduksia, mutta ainakin omalla kohdallani monet ovat ihan tahallisiakin. Yksi legendaarisimmista vahinkolaukauksista, jotka jäivät elämään, on "mulla on varmaan joku plantaasi aivoissa..." tahtoo sanoa, implantti. Nykyään on sitten plantaasi aivoissa aina kun ajatusta tulee enemmän kuin suusta mahtuu ulos loogisessa järjestyksessä.

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vierailija

Erään leikkauksen jälkeen selostin äitimuorilleni, että "jos ei pissa tule niin sitten joudutaan kastroimaan" piti sanoa "katetroimaan" tai pikemminkin "joudutaan laittamaan katetri". Oli siinä äitimuorilla ihmettelemistä

Vierailija

Lapseni kohdalta voin kertoa virpomiseen liittyen seuraavaa:
Oli virponut ja lausunut tohkeissaan 'Virvon varvon vitsallani, sulle virtsa mulle palkka'.
Sai palkan naurun remakan säestyksellä muttei tarvinut "ureoida".

Itseni kohdalla ei tule nyt mitään erityistä mieleen, on kai niin tavanomaista. Lähinnä käytännön toilailuja kyllä sitäkin enemmin .

Vierailija

Heh.. kyllähän niitä kömmähdyksiä on sattunut, mutta ensimmäisenä tuli mieleeni eräs tapaus joka ei kuitenkaan tapahtunut minulle vaan eräälle tutulleni joka neuvoi asiakasta tietokoneongelmissa. Hän selvitteli erästä tietoverkko-probleemaa ja kyseli asiakkaalta oletusyhdyntäkäytävää. Että näin.

Vierailija

Armeijassa tuli puhuteltua toimiupseerioppilasta toimistoupseerioppilaaksi. Oli äijällä hiukan sanomista sen jälkeen.

Vierailija

Työssäni kohtaan paljon perheitä ja vakiomokani on puhua "persetyöstä" perhetyön sijaan. Se vain aina vääntyy, enkä onneksi ole ainoa... Onneksi ihmisillä on huumoria....

T: Persetyöntekijä

Vierailija

Töissä, jossa joutui selittämään, kirposi kieleltäni "perseenjäsentä kohti". En enää muista loppua, mutta itse olin ainakin vaivautunut ja täysin punainen.

Vierailija

Keski-Suomessa on Hillu-niminen suku. Eräästä pankista oli jäämässä eläkkeelle pitkään taloa palvellut rouva Hillu. Pankinjohtaja piti läksiäisjuhlassa puheen, ja hän oli tietenkin jo etukäteen sparrannut itseään, jotta varmasti lausuisi rouvan sukunimen oikein juhlapuheen kriittisillä hetkillä.
”Olemme tänään kokoontuneet yhteen hieman haikein mielin, kun pankkimme jättää pitkäaikainen työntekijämme, rouva Hittu…”

Vierailija

Tämä tapauhtui joskus 3vuotiaana kun mutsi luki iltarukousta mulle. Läpäläpä...jos sijaltain en nousisi...läpäläpä. Rukouksen loputtua olin säikähtäneenä kysynyt: mitäs jos se sijaltainen nousee maasta. Kuvittelin että se on joku hirveä mörkö... Noh tää nyt menee kuullun väärin ymmärtämisen piikkiin mutta menkööt.

Vierailija

Joskus esittelin itseni siskoni nimellä vahingossa, kun hän oli juuri esitellyt itsensä minua ennen. Ja kerran vastasin puhelimeen veljeni nimellä ajatuksissani.

Välillä sekoan sanoissani täysin, kun alan innoissani selittää jotain. Suusta tuleekin vain "älmäprgh oprrhjek blääshgj" ja kaikki katsovat vähän säälivästi.

Vierailija

Olisi tietenkin näin perjantai-illan kunniaksi kiva tietää ketkä on aina lausumassa oikeita sanoja. kun niitä on kaikki 2 kappaletta

Piru Naiseksi
Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

Matkustin täyden raitiovaunun käytävällä, kun huomasin, että lähelläni seisovan iäkkään naisen takista irtosi suuri, koristeellinen nappi ja vieri lattialle. Sukkelana akkana syöksyin heti nappia poimimaan, tavoitinkin sen ja ojensin naiselle.
Henkilökohtaisessa keskusyksikössäni tapahtui kuitenkin juuri sinä hetkenä pienoinen oikosulku enkä onnistunut löytämään oikeita sanoja. Niinpä tokaisin naiselle: "Teidän tapistanne putosi nakki."
Huomasin, että lauseessa oli jotain vikaa, ja rupesin korjaamaan sanontaani "Teidän napistanne putosi takki" -tyyppiseksi eli ei siis tälläkään kertaa täysin oikeaksi.
Nainen tuijotti hämmentyneen näköisenä nappi kämmenellään. Minut pelasti lisänolostumiselta se, että raitiovaunu saapui poistumispysäkilleni ja saatoin häipyä.
Pääasia tuli kuitenkin hoidetuksi eli nainen sai nappinsa. Vastaavan koriste- ja hyötyesineen löytyminen kaupoista olisi näet ollut epätodennäköistä.

Vierailija

Puhuimme bändeistä kaverini kanssa, sanoin " Depis Mode.."
Tarkoitus oli sanoa Depeche Mode.

Pienenä kysyin isältäni Bulgariassa, että "Onks toi nainen vai mies?"
Onneksi saksalaisrouva ei ymmärtänyt suomea.

Noloin liittyy virpomiseen, jätän sen kertomatta.

Uusimmat

Suosituimmat