Seuraa 
Viestejä13176

Tietääkö kukaan mistä voi ilmaiseksi harjoitella teorikoetta varten, itsellä meni päin persettä, kun en jaksanut keskittyä tehtäviin

häiriötilasta johtuen epäonnistuin, nyt pitäisi opiskella lisää kun maanantaina on uusinta.

Kommentit (20)

Eikös teidän autokoululla ole sellaista tietokoneohjelmaa? Aikanaan kun itse suoritin kortin niin harjoittelin muistaakseni ihan autokoulun tiloissa olevalla koneella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
tiäremiäs
Tietääkö kukaan mistä voi ilmaiseksi harjoitella teorikoetta varten, itsellä meni päin persettä, kun en jaksanut keskittyä tehtäviin

häiriötilasta johtuen epäonnistuin, nyt pitäisi opiskella lisää kun maanantaina on uusinta.

jos et teoriaakaan hallitse, älä kokeile käytänössäkään!

Kaikkia ei ole tarkoitettu autoilijoiksi. Ei varsinkaan lähes näkökyvyttömiä puolidementoituneita vanhuksia. Kerran yksi sellainen meinasi tappaa perheeni. Onneksi meni 20cm ohi nokkakolarista 100km/h vauhdissa.

Virus
tiäremiäs

Vaikka teoriakoe menisi päin peetä se ei välttämättä tarkoita ihmisen olevan huono autoilija.
Itse olen käynyt kirjallisen kokeen kuudesti.
B korttia varten ja uusinta dioista.
C korttia varten ja uusinta dioista.
BECE korttia varten ja uusinta dioista.
Jokaisessa uusinnan vaatineessa hermoiltu yksi virhe liikaa ja uusinnassa hermoiltu juuri sille rajalle.
Ajaminen ei hermostuta ja kolmesta "inssiajosta" yhteensä yksi virhe.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Cain
Virus
tiäremiäs

Vaikka teoriakoe menisi päin peetä se ei välttämättä tarkoita ihmisen olevan huono autoilija.
Jokaisessa uusinnan vaatineessa hermoiltu yksi virhe liikaa ja uusinnassa hermoiltu juuri sille rajalle.

Byrokratiaa tuo teoriakoe on ei todista todista osaako ajaa vai ei, kyllä liikeenteessä pärjäsin tilanteissa paremmin, ei niistä kuvista oikein välttämättä hamota mitään.

tiäremiäs
Cain
Virus
tiäremiäs

Byrokratiaa tuo teoriakoe on ei todista todista osaako ajaa vai ei, kyllä liikeenteessä pärjäsin tilanteissa paremmin, ei niistä kuvista oikein välttämättä hamota mitään.

hahmottaminen liikenteessä on kaiken a ja o. oikea ajotaito testataan vain radalla.

Vähän samaa vikaa minulla että kuvista ei hahmota.
Sitten kun tiedostaa ongelman, hermoilee ja suoriutuu entistä huonommin tämän takia, niin noidankehä on valmis.

En muuten ole ajanut eläessäni kuin yhden kolarin.
Nimim: n 100 000km vuodessa töissä ja n 30 000 vapaalla.

edit: Se Audi tuli muuten kolmion takaa...

Mulle ainakin annettiin juuri sellainen saatanan kova (anteeksi) tietokoneeseen asennettava cd, jonka avulla olisi tarkoitus harjoitella. Ja paskat!

En tiedä kuinka nykyään teoriakoe suoritetaan, mutta muinoin opiskelin teorian yhtenä viikonloppuna. Läpi meni. Minusta käytäntö on vaikeampaa kuin teoria, vaikka sekin meni ensiyrittämällä.

En väheksy ketään, mutta keskittymiskykyä pitää olla, eikä saa ottaa asiaa kuolemanvakavana.

Tsagatai
Eikös teidän autokoululla ole sellaista tietokoneohjelmaa? Aikanaan kun itse suoritin kortin niin harjoittelin muistaakseni ihan autokoulun tiloissa olevalla koneella.

Ja sen GTA:n versio oli?

Itsekin tuossa syksyllä jouduin suorittamaan teorian ja ajokokeen uudestaan, kun olin sitten sen 2v sisään ajellut törkeät ylinopeudet mittariin. Ekassa kortti oli poissa 6kk (80 alueella 140) ja toisessa sitten 12kk (100 alueella 180). Kortti kerkesi olla 2kk

Sitä kun ei yhdestä kertaa oppinut vaan kantapään kautta asiat sitten nuijitaan nuijapäähän. Tosin tuon 18kk aikana ajelin kortitta lähes säännöllisesti, kun leipään ei ollut muuta vaihtoehtoa. Kiinni ei jääty.

Ajokortin sain jo -88, et olihan sekin koe muuttunut niistä ajoista.

Teoriakoe olikin yllättävän hankala. Ennen riitti kun opetteli ne vaihtoehdot ulkoa, mut nykyään pitää osata soveltaa. Läpi pääsin ilman kommelluksia

DerMack
Seuraa 
Viestejä1839

itse harjoittelin myös autokoulun koneella kerran pari, muuten samanlainen tsydeemi oli kuin itse kokeessakin mutta eri kuvilla. Tämä oli jo viime vuosituhannen puolella tosin. Pahimpia kuvia oli semmoiset kompat joissa itse väite on jo ihan ihmeellinen ja vastausvaihtoehdot täysin tulkinnan varaisia mitä niillä oikeesti tarkoitetaan... Noh läpi meni kummiskin kerrasta...

Ja poliisit on kerran puhalluttanut uudenvuodenaaton menoliikenteessä, muuten on saanut olla rauhassa. Takapenkillä oli tuolloin koppa olutta, alkon pussi ja säkki raketteja, poliisi vähän niitä katteli muttei sanonut mitään.

iMuke
Seuraa 
Viestejä1381
Cain
Virus
tiäremiäs

Itse olin teoriakokeessa tulkkina eräälle ulkomaalaiselle ja kerroin hänelle tietenkin vastaukset. Hän ei päässyt läpi. Mulla on sentään ollut kortti jo 30v.
Minusta se teoriakoe testaa ennemminkin kuvanlukutaitoa kun todellista liikenteen tuntemusta ja kun kerran tajuaa sen kokeen "suorittamistekniikan", niin helpostihan siitä sitten pääsee läpi.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat