Lippalakki-infrapunaledit-anturit

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kuten aiemmin kyselin infrapunaledeistä ja antureista, sain sen käsityksen, että infrapunaledit lähettävät "sädettä" jonka anturit vastaanottavat.

Sain sellaisen idean, että laitan pyörään takarenkaaseen jonkilaisen "boxin" ja kun käytän minun infrapunaledi-juttuani niin pyörän boxi lyö jotain vanteiden väliin, mikä pysäyttää pyörän.

Minulla on lippalakki missä on kaksi normaalia lediä. Vaihtaisin ne infrapunaledeihin ja kun painan lippalakin oikealta puolelta ohimoa (käynnistys nappia) niin pyörä pysähtyy. Se olisi tosi hieno juttu.

Kommentit (5)

Vierailija

Tee mieluummin kännykkäohjaus.

Kun havaitset risteävää liikennettä niin lähetät tekstiviestillä oikean koodin pyörän boxiin. Tämä sitten iskee solenoidilla pultin pinnojen väliin.

Tällä voit myös tehdä jäynää kavereille joille olet lainannut polkupyörää. Varsinkin jos boxi on etupyörässä niin saatte monet makoisat naurut.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26835
Liittynyt16.3.2005
Tuumailija
Kuten aiemmin kyselin infrapunaledeistä ja antureista, sain sen käsityksen, että infrapunaledit lähettävät "sädettä" jonka anturit vastaanottavat.

Kyllä vain. Käytännössä tarvitaan vähääkään pitemmillä matkoilla, tai ulko- tai muun valaistuksen häiritessä, valon modulointia. Aloittavalle helponta on hommata valmis vastaanottokomponentti tietylle taajuudelle, ja rakentaa sillä taajuudella lediä ohjaava oskillaattori.

Sain sellaisen idean, että laitan pyörään takarenkaaseen jonkilaisen "boxin" ja kun käytän minun infrapunaledi-juttuani niin pyörän boxi lyö jotain vanteiden väliin, mikä pysäyttää pyörän.

Tuossa on sitten muutama huomionarvoinen asia. Pyörän pysäyttäminen tunkemalla vauhdissa jotain pinnojen väliin tuhoaa vanteen ja pinnat. Jos joku on silloin ajamassa, on olemassa vakavan loukkaantumisen vaara. Jos ajattelet jäynää kaverille, tuo on vaarallinen ja laiton idea, joka voi johtaa paljon ikävämpiin seurauksiin kuin pystyt kuvittelemaan. Itse en näe tuollaiselle ainuttakaan mielekästä käyttötarkoitusta.

Vierailija

Tuota...jos minä olisin halunnut tehdä siitä vaarallisen olisin pistäny sen boxin eturenkaaseen...Ja enhän minä sitä täydessä vauhdissa laukaisisi.

Kuka täysjärkinen tekisi niin?

No kiitos, että ilmaisit mielipiteesti...Mutta en huomioi sitä paljoakaan. Etsin riskittömiämpiä keinoja.

Vierailija

Tuohan olisi siisti idea. Tuollainen joku kauko-ohjattava pikalukko etupyörään ja pyörä baarin eteen. Voi sitä naurua kun joku kännissä lyö hampaansa katukivetykseen ja veri lentää.

Uusimmat

Suosituimmat