Seuraa 
Viestejä45973

http://dwindlinginunbelief.blogspot.com/2006/08/how-many-has-god-killed....

Jahve loi siis ihmisen omaksi kuvakseen.
Mutta miten on lakien (Kymmenen käskyn noudattaminen) jos itse pääpamppukaan ei niitä osaa noudattaa?

Kymmenen käskyä:

5. Älä tapa.

Jahve teurasti eri lähteiden mukaan keskimäärin n.2 miljoonaa ihmistä raamatussa.

Jos sama käännettäisiin järkeilyksi vaikkapa nykypäivän konttoriin, niin tuskin kovinkaan monen työmoraali nousisi jos tietäisi työjohtajan rikkovan omista aivonystyröistään kehiteltyjä sääntöjä?

Vaikkapa näin:

1. Pidä yllä hyvää työilmapiiriä.
2. Ota muut huomioon työympäristössä (Myös ujoimmat).
3. Pidä tauot ajallaan.
4. Kunnioita työrauhaa.
5. Tervehdi työtovereitasi.
6. Kannusta kahvitunneilla myös ujoimpia mukaan keskusteluun.
7. Älä laskuta firman piikkiin.
8. Älä kerro perättömiä juttuja työtovereistasi/johtoportaasta/firman asioista.
9. Älä syö toisten eväitä.
10. Pidä oma tietämyksesi ajantasalla ilmoittautumalla koulutustilaisuuksiin hyvissä ajoin.

Sivut

Kommentit (46)

Mikäli joku henkilö toimisi noin omalla työpaikallaan, niin hänet olisi pakko erottaa.
Koska hän ei sopeudu joukkoon, jokaisella työpaikalla on oma samanhenkisten ryhmä, jotka ulostavat sopeutumattomat ryhmästä.

Tästä johtuu myös se, että mikäli johonkin kuntaan tulisi jostakin syystä töihin ammattitaitonsa hallitseva ahkera henkilö, jolla ei ole alkoholiongelmaa tai muitakaan paheita, niin se ei sopeudu siihe työyhteisöön mikä kunnassa on. Mikäli sitä ei eroiteta kunnan palveluksesta, niin se joutuu eromaan itse ja hakemaan oikeita töitä yksityiseltä.

Lapin Mies
Mikäli joku henkilö toimisi noin omalla työpaikallaan, niin hänet olisi pakko erottaa.
Koska hän ei sopeudu joukkoon, jokaisella työpaikalla on oma samanhenkisten ryhmä, jotka ulostavat sopeutumattomat ryhmästä.

Tästä johtuu myös se, että mikäli johonkin kuntaan tulisi jostakin syystä töihin ammattitaitonsa hallitseva ahkera henkilö, jolla ei ole alkoholiongelmaa tai muitakaan paheita, niin se ei sopeudu siihe työyhteisöön mikä kunnassa on. Mikäli sitä ei eroiteta kunnan palveluksesta, niin se joutuu eromaan itse ja hakemaan oikeita töitä yksityiseltä.

Eli kärttyisälle ja moraalittomalle pikku Jahve-sedällämme kenkää pyllylle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Toope
Seuraa 
Viestejä28221

Jumala antoi 10 käskyä ihmisille, ei itselleen.

"Ruotsikin oli pirullinen maa ennen kuin tajusivat tuon monikulttuurin. Peppit ja Lindgrenit ovat niin eilispäivää." Pommit ja etnojengit? Uusi normaaliko?
"Ei ole tärkeää, kuka tai mikä hallitus lopettaa huonon maahanmuuton Suomeen. Pääasia on se, että joku sen lopettaa."
"Minä kun tyhmänä luulin, että median moniarvoisuus olisi arvokasta, eikä valtamedian samanmielisyys?"

SiamSkull
Toope

siinä tapauksessa jumala toimii aika helvetin huonona esimerkkinä ihmisille.

Kaukana hyvästä pomosta

Mayhem
Lapin Mies

No, eikös se meillä ole enempikin tämä poika, jonka sanaa kuunnellaan ...

Lapin Mies
Mayhem
Lapin Mies

No, eikös se meillä ole enempikin tämä poika, jonka sanaa kuunnellaan ...

Eli siis suomalaiset evk.lut. voivat unohtaa tuon moraalittoman natiaisen?

Toope
Seuraa 
Viestejä28221
SiamSkull
Toope

Älkää tehkö niin kuin minä teen, vaan niin kuin minä opetan.

"Ruotsikin oli pirullinen maa ennen kuin tajusivat tuon monikulttuurin. Peppit ja Lindgrenit ovat niin eilispäivää." Pommit ja etnojengit? Uusi normaaliko?
"Ei ole tärkeää, kuka tai mikä hallitus lopettaa huonon maahanmuuton Suomeen. Pääasia on se, että joku sen lopettaa."
"Minä kun tyhmänä luulin, että median moniarvoisuus olisi arvokasta, eikä valtamedian samanmielisyys?"

Toope
SiamSkull
Toope

Älkää tehkö niin kuin minä teen, vaan niin kuin minä opetan.

siinä tapauksessa jumala toimii aika helvetin huonona esimerkkinä ihmisille

Kaiken lisäksi vielä tuo "hyvä pomo", jonka ensin käskee alaisia olemaan pettämättä, eräiden lähteiden mukaan vielä kävi törkeästi sutaisemassa alaisensa muijaa ja koittaa vielä törkeästi piilottaa todistusaineiston tappamalla "seurauksen", tosin 33 vuotta myöhässä; en edes halua tietää mitä sillä välillä puuhaillut kun noin huonosti ja myöhässä jälkensä peittää.
Aikamoiselta irstailijalta kyllä vaikuttaa tuo setä...

Rötöstätör
Kaiken lisäksi vielä tuo "hyvä pomo", jonka ensin käskee alaisia olemaan pettämättä, eräiden lähteiden mukaan vielä kävi törkeästi sutaisemassa alaisensa muijaa ja koittaa vielä törkeästi piilottaa todistusaineiston tappamalla "seurauksen", tosin 33 vuotta myöhässä; en edes halua tietää mitä sillä välillä puuhaillut kun noin huonosti ja myöhässä jälkensä peittää.
Aikamoiselta irstailijalta kyllä vaikuttaa tuo setä...

Kautta aikojen isännillä on ollut oikeus polkea talon piikoja ...
Se on saavutettu etu, josta ei ole syytä luopua.

Teemu1
Seuraa 
Viestejä317
Mayhem

5. Älä tapa.

Jahve teurasti eri lähteiden mukaan keskimäärin n.2 miljoonaa ihmistä raamatussa.

"Älä tapa" on "king James" -painoksen huono käännös, oikea käsky oli älä murhaa. Kirjojen nimet muuten alkavat isolla alkukirjaimella.

En ymmärrä mitä hemmettiä tällaisen blogin aloittanut ajaa takaa Tiede palstalla.
Muutenkaan uskonnot eivät oikein kuuluisi tiede lehteen, paitsi ehkä tieteelliseltä kantilta tarkasteltuna. Pakko sanoa, että tämä alittaa jo kaikki alimmatkin rimat.

Uskominen on jokaisen yksilön oma asia.

Uskon, että uskominen ei ole itsetarkoitus, itseisarvo. Vaan sen sanoma, hyvä elämä.

Kannattaisi pyrkiä elämään hyvä elämä, jossa arvot ovat kohdallaan.

Sillä (IF...)

Et ainakaan kadu mitään.

Jos kuolemamme hetkellä paljastuisi, että sielu onkin olemassa ja että elämällämme sittenkin olisi ollut tarkoituksensa, niin silloinkaan et kadu mitään.

Saatana tarvitsee sieluja ja se nauttii niiden tuskanhuudoista. Saatanalla on loputon keinovalikoima huudattaa sieluja tuskasta. Ne tuskanhuudot eivät lopu koskaan...

Sanonta, että niitä tuskanhuutoja ei kuuntelisi itse Pirukaan, ontuu hieman tässä yhteydessä...

Sitten on tämä toinen puoli, jonne minä ainakin mieluummin haluan mennä: saan kuunnella lintujen laulua, rakastella aamusta iltaan, juoda viiniä ja lukea hyviä kirjoja (vaikkapa E. Valtaojan Kotona Maailmankaikkeudessa), väitellä tieteestä viisaiden kanssa, juoda lisää viiniä ja taas rakastella...loputtomasti. Elämä paratiisissa on loputonta, aivan kuin tämä nykyinen maailmankaikkeutemme.

Onneksi jokainen valitsee itse. Kukaan ei vastaa lopussa kuin itsestään. Uskon tuputtaminen ei toimi. Kunkin on itse hiffattava.

Kyllä saatanaa voi ylistää, mutta kannattaako se loppupelissä...aika kova masokisti ja parkkiintunut nahka täytyy olla. He he!

Tai sitte voitas puhua asioista niin, miten ne on?

tulihevonen
Uskominen on jokaisen yksilön oma asia.

On, niin kauan ku sen pitää omana asianaan. Hyvin harvoin näin.

tulihevonen
Uskon, että uskominen ei ole itsetarkoitus, itseisarvo. Vaan sen sanoma, hyvä elämä.

Hyvin usein juuri ja ainoastaan se uskominen on se itseisarvo. Selviää hyvin nopeesti, jos jaksaa vilkasta esim. jollekki uskontofoorumille.

tulihevonen
Kannattaisi pyrkiä elämään hyvä elämä, jossa arvot ovat kohdallaan.

Toki. Mutta siinä missä se usko on jokaisen oma asia, on se oikeiden arvojenki määrittäminen.

tulihevonen
Saatana tarvitsee sieluja ja se nauttii niiden tuskanhuudoista. Saatanalla on loputon keinovalikoima huudattaa sieluja tuskasta. Ne tuskanhuudot eivät lopu koskaan...

Näitä tuskanhuutoja viljelee valtava määrä ihan itteensä 'Jumalaan' uskovatki. Se saatanointi, viimeset ajat, maailmanlopun kauhisteleminen ja pahan näkeminen kaikessa toivon sijaan yleistyy jatkuvasti ainaki tuolla fundamentalistipiireissä.

tulihevonen
Onneksi jokainen valitsee itse. Kukaan ei vastaa lopussa kuin itsestään. Uskon tuputtaminen ei toimi. Kunkin on itse hiffattava.

Ainoot ketkä sitä ei ole hiffannu on uskovaiset.

tulihevonen
Kyllä saatanaa voi ylistää, mutta kannattaako se loppupelissä...aika kova masokisti ja parkkiintunut nahka täytyy olla. He he!"

Samalla kun:

tulihevonen
saan kuunnella lintujen laulua, rakastella aamusta iltaan, juoda viiniä ja lukea hyviä kirjoja (vaikkapa E. Valtaojan Kotona Maailmankaikkeudessa), väitellä tieteestä viisaiden kanssa, juoda lisää viiniä ja taas rakastella...loputtomasti.

Nuo kun aika lailla kaikissa uskonnoissa tahdotaan nähdä juurikin itsensä Saatanan edustamiks haluiks ja mielihyviks.

Hannibal, kerroppa mikä siinä Jessessä sitten on muka niin ylivertaista (nyt jätetään se Muhammedi kerrankin pois laskuista) ja miksi ihminen, joka käskee ajattelemaan omilla aivoillaan, samalla ylistää ihmistä, joka EI kehottanut tekemään näin?
Kotipaikaksesi ilmoitat "vapaa Finlandia" ja rasistisuutesi on tullut esille jo turhan monessa threadissa. Jesse oli aika kaukana "VALKOISESTA kokolihaa syövästä miehestä ja KOMUKKAkin vielä, kun kehtasi sanoa "taivaan valtakunnan" kuuluvan kaikille jotka uskovat juttuihinsa, siis aivan kuin N-liitossa: Punainen kirja ja kommunistisen puolueen jäsenyys = "taivaspaikka" siis pienempi todennäköisyys Siperiaan lähettämiselle ja muitakin etuja, aivan kuin kristitytkin paasaavat; Raamattu ja lammasmentaliteetti "tekevät sinusta yli-ihmisen, muut ovat Saatanan kätyreitä".
Mielestäni "vapaassa Finlandiassa" OMILLE kansanperinteille annettaisiin edes hieman niiden ansaitsevaa kunnioitusta, eikä vietettäisi esim. talvipäivänseisausta pari päivää myöhässä täysin hatusta vedetyn "syntymäpäivän" kunniaksi.

skOh

Nuo kun aika lailla kaikissa uskonnoissa tahdotaan nähdä juurikin itsensä Saatanan edustamiks haluiks ja mielihyviks.

Saatana kääntää tässäkin maailmassa kaiken hyvän pahaksi. Aina kun jumala luo hyvää, saatana luo rinnalle pahaa.

Olen ajatellut niin, että sielumme olisi syntyessään jumalan ja saatanan yhteinen.

Jumala on luonut elämän näyttämään, kuuluuko sielumme kuoltuamme jumalalle vai saatanalle, paratiisiin vai helvettiin. Saatana käy täällä melskaamassa.

Aika kammottava ajatus tuo, että olisimme 50% saatanaa, mutta muutakaan ajatusta maailmassamme olevalle pahalle en ole toistaiseksi keksinyt.

Sitten siitä voisi seurata, että toiset todellakin ajattelisivat olevansa mieluummin saatanasta kuin jumalasta. Kammottava ajatus sekin.

Toivottavasti olen väärässä. Toinen selitys voisi olla, että saatana on maailmassa varastamassa sieluja omaan helvettiinsä.

Jokainen saa uskoa mitä tahansa, tai olla uskomatta.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat