KIRJOITTAJIEN ikärakenne ?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

JOSKUS aina tulee mieleen, että olen ikädinosaurus täällä !

NIINPÄ päätin laittaa kyselyn kirjoittajien ikäprofiilista,
ehkö tulos auttaisi minua ymmärtämään, miksi minua ei
aina ymmärretä ?

Siispä, gallup !

Sivut

Kommentit (78)

Vierailija
Hannibal the kannibal
JOSKUS aina tulee mieleen, että olen ikädinosaurus täällä! NIINPÄ päätin laittaa kyselyn kirjoittajien ikäprofiilista, ehkö tulos auttaisi minua ymmärtämään, miksi minua ei
aina ymmärretä?

SaX
miten tuohonkin oman ikänsä laitat ??? ajatteleppa jos on vaikka 31tai 34

Te ette ymmärrä Hannibal the kannibalia

Vierailija
SaX
miten tuohonkin oman ikänsä laitat ???

ajatteleppa jos on vaikka 31tai 34

Epätietoisuutesi johtuu siitä, että olet väärän ikäinen ja et siksi ymmärrä Hanibalia.

Vierailija
Köppä
SaX

Epätietoisuutesi johtuu siitä, että olet väärän ikäinen ja et siksi ymmärrä Hanibalia.

valitettava tosiasia

pitää sitten vaan nuortua tai vanheta pikaisesti...

Vierailija
SaX

Jos on "31 tai 34" jättää ajattelemisen väliin

Vierailija
SaX
Köppä
SaX

valitettava tosiasia

pitää sitten vaan nuortua tai vanheta pikaisesti...

Niin sun on tehtävä jos katsot tärkeäksi ymmärtää Hannibalia.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005
Matti E Simonaho
SaX

Jos on "31 tai 34" jättää ajattelemisen väliin :lol:

Ikärasismia on monta lajia. Tässä taas yksi. Ennenwanhaan pilailtiin, jotta vihaan rasismia ja mustalaisia. Nyt voidaan vihata ikärasismia ja 46...49-vuotiaita.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija
Hannibal the kannibal
SORRY, moka tuli !

Ei pääse korjaamaankaan ....

SOVITAAN, et laittaa LÄHIMMÄN .. O.K. ?

Ei kun sovitaan mieluummin, että
46-vuotiaat laittaa yli 70
47-vuotiaat laittaa 10-15
48-vuotiaat laittaa ale 10
49-vuotiaat laittaa 15-20
34-vuotiaat laittaa 20-30
ja 31-33 vuotiaat ei vastaa ollenkaan

Vierailija
Hannibal the kannibal

NIINPÄ päätin laittaa kyselyn kirjoittajien ikäprofiilista,
ehkö tulos auttaisi minua ymmärtämään, miksi minua ei
aina ymmärretä ?

Ehkä se ettei joku aina ymmärrä sinua johtuu sinusta
Pari vuotta sitten foorumin keski-ikä oli vähän yli 30 vuotta, nyt ihmiset ovat pari vuotta vanhempia kuin silloin.

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005
Köppä
Hannibal the kannibal
SORRY, moka tuli !

Ei pääse korjaamaankaan ....

SOVITAAN, et laittaa LÄHIMMÄN .. O.K. ?

Ei kun sovitaan mieluummin, että
46-vuotiaat laittaa yli 70
47-vuotiaat laittaa 10-15
48-vuotiaat laittaa ale 10
49-vuotiaat laittaa 15-20
34-vuotiaat laittaa 20-30
ja 31-33 vuotiaat ei vastaa ollenkaan

Däng, ehdin jo vastata. Ignoroikaa siis. Ikä on 31-33, väliviivalla.

Piti vielä kysymäni, että fyysinen ikä, henkinen ikä, se ikä missä kokee olevansa, vai se jonka ikäisenä muut itseä pitävät? Moraalinen ikä tai emotionaalinen kypsyysaste?

Ikää voi mitata moniaalla tavalla, onneksi.

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vaari
Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005

Asiaan. Mitä voisi sanoa minun ikärakenteestani? Sillä on pinttynyt, miltei lähtemätön taipumus muuttua valtavammaksi. Vaikka oma kokemukseni ei asiaa aina tue, olen ymmärtänyt että tuo muutos noudattaa lineaarisuutta: koko ajan, saman suuntaisesti ja samalla muutosvauhdilla. Vaikka ei kysytty, pidän tuosta taipumuksesta. Muuten en olisi Vaari. Täälläkään. Ikärakenteeni muodostavat vuodet esiintyvät siis leimallisen tasaisin välein. Ne ikäänkuin pomsahtavat esiin aina samaan aikaan vuodesta. Mikä hauskinta, sattuu aina olemaan syntymäpäiväni. Silloin juhlitaan, ennen maltillisemmin, nyttemmin konjakilla. Sikareja en polta. En pidä niiden hajusta niin kuin muidenkaan tupakkatuotteiden enkä niityllä kasvavien siankärsämöiden. Ikärakenteeni kehittymistaipumus synnyttää hauskoja reaktioita muissa joiden ikärakenteen kehittymisestä voisin melkein poikkeuksetta sanoa jotain sellaista kuin että se kehittyy heillä nopeammin. Joidenkin kohdalla on melkein mahdotonta puhua enää kehittymisestä, mutta se ei kuulu tämän keskustelun aiheeseen omasta ikärakenteesta. Minun ikärakenteeni ei haittaa ketään, siitä olen erityisen ylpeä. Olen siis hyvinkin tyytyväinen ikärakenteeseeni semminkin kun myös keski-ikäni on jatkuvassa muutoksessa. Se noudattaa samaa taipumusta, mutta on huomattavasti suppeampi. Saa nähdä miten pitkälle ikärakenteeni kehittyy. Joskus minusta tuntuu että loputtomasti, joskus hiipii mieleen Leinon Eikan Elegia:

Haihtuvi nuoruus niinkuin vierivä virta.

Langat jo harmaat lyö elon kultainen pirta.

Turhaan, ei turhaan tartun ma hetkehen kiini;

riemua ei suo rattoisa seura, ei viini.

Häipyvät taakse tahtoni ylpeät päivät.

Henkeni hurmat ammoin jo jälkehen jäivät.

Notkosta nousin. Taasko on painua tieni?

Toivoni ainoo: tuskaton tuokio pieni.

Tiedän ma: rauha on mullassa suotu.

Etsijän tielle ei lepo lempeä luotu,

pohjoinen puhuu, myrskyhyn aurinko vaipuu,

jää punajuova; kauneuden voimaton kaipuu.

Upposi mereen unteni kukkivat kunnaat.

Mies olen köyhä: kalliit on laulujen lunnaat.

Kaikkeni annoin, hetken ma heilua jaksoin,

haavehen kullat mun mieleni murheella maksoin.

Uupunut olen, ah, sydänjuurihin saakka!

Liikako lienee pantukin paatinen taakka?

Tai olen niitä, joilla on tahto, ei voima?

Voittoni tyhjä, työn tulos tuntoni soima.

Siis oli suotta kestetyt, vaikeat vaivat,

katkotut kahleet, poltetut, rakkahat laivat?

Nytkö ma kaaduin, kun oli kaikkeni tarpeen?

Jähmetyn jääksi, kun meni haavani arpeen?

Toivoton taisto taivaan valtoja vastaan.

Kaikuvi kannel; lohduta laulu ei lastaan.

Hallatar haastaa, soi sävel sortuvin siivin.

Rotkoni rauhaan kuin peto kuoleva hiivin.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Vierailija

Oma ongelmansa tässä ovat nuo 50-60, 60-70 jaksot, joissa yksi ikä sisällytetään kahteen jaksoon. Se selittynee lähinnä tekijän älyn ja kokemuksen puutteella.

Kiinnostavaahan tässä on se, minkä takia kesken selkeiden 20-30 jne. kaikista mahdollisista tähän yhteen väliin ilmestyy tuo 35-45. Siis miksi 20-30, 50-60 jne., mutta sitten 35-45.
Alussa on viiden vuoden jaksot, minkä selitykseksi voisi ajatella vaikkapa sitä, että kasvavissa aivoissa ikäero näkyy suurempana, mutta tämä perustelu lakkaa toimimasta myöhemmin erityisesti siksi, että vuodet 20-25 on laskettu samaan jaksoon vuosien 26-30 kanssa, vaikka tässä kohtaa tällainen valtava ero vielä olisi oletettavissa.
Sitten nämä vuodet 35-45 ovat jälleen kymmenen vuoden jakso. Miksei hän ole halunnut erottaa vaikkapa 55-65 ikäjaksoa, missä olisi se logiikka, että 65-v on yleinen eläkeikä? Tai 25-35, mikä olisi ehkä yleinen lasten-hankkimis ja avioitumis ikä, sekä ensimmäinen kymmenen vuoden jakso, jossa aivot keskimäärin ovat jo kasvaneet mittaansa ja joka ehkä muutenkin on selvästi hmogeenisempi kuin vaikkapa 20-30. Miksi kaikista juuri 35-45 on lipsahtanut tasakymmeniin perustuvaan jakoon?

Yhtenä mahdollisuutena neljänkympinkriisi kävisi selityksestä, koska on kivempi esim. 43-vuotiaan laittaa 35-45, kuin 40-50, koska hän näin identifioituu vielä vähän nuorempaan ryhmään. Mutta odotan, että joku keksii jonkun raflaavamman syyn.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat