Luonto ja eläimet eivät kiinnosta tiedeläisiä?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olisin saanut monta hyvää threadia aikaan mm. tutkimuksillani ja havainnoillani hyönteisistä, joita olen innokkaasti harrastanut ja keräillyt tiettyjä heimoja jo 16v eteenpäin. Hyönteisistä löytyy huomattavasti tietoa sukupuutoista, degeneraariosta ja teollisuusmelanismista eli saasteiden vaikutuksesta eläimiin...

(perhosilla siipien tummuus lisääntyy taas, vaikkei syytä ole huomattu.) Viime viikonloppuna sain valolle jopa melkein pikimustia Orthosia cerasi-yökkösiä ja muutamia muitakin lähes lyijynharmaita Raitayökkösiä eli Orthosia-sukua (tähän aikaan lentää jo liuta yöperhosia, yökkösiä ja mittareita pääasiassa öisin. 3 Bistron stratariaa oli paras saalis tänä keväänä)... Suurin osa O cerasia oli normaaleita vaaleanruskeita, mutta osa hyvin tummia, poikkeavia, saasteiden vaikutuksesta tai jostain muusta syystä. Samoin O. cruda.n yksiloitä oli tummuneina.

Olisin saanut evolutiivisia ja toisaalta älyn kehitystä evoluution kannalta sivuavia threadeja aikaan matelijoiden (liskot, kilpikonnat ja käärmeet) ja sammakkoeläinten (vesiliskot eli salamanterit, sammakot ja rupikonnamaiset eli konnat) taholta. Näiden eläinten äly on poikkeuksellisen hyvin kehittynyt verraten niiden kehitysasteisiin. Tästä minulla on monia videoklippejä, miten trooppisen sammakon (kotimaisia kun ei saa pitää elättinä) saa tekemään vaikka miten monimutkaisen tempun kun antaa sille herkkupalan tai

salamenteri seuraa isäntänsä hahmoa tai sormea tms ja tulee kädelle kun on oppinut luottamaan. Eli matelijoiden ja nisäkkäiden älyllä ei ole paljon eroa.

Ja alkueläimet, bakteerit, viroidit... evoluutio. Kun saa käsiinsä materiaa missä on alkueläimiä... Yksisoluisia (Protozoa) eläinsoluja, olen kehitellyt erilaisin kokein näistä muita monisoluisia organelleja. Yhden juuri eilen sain kellarin mössöpurkista eristettyä, on juuri nyt jokin 2,5cm pitkä. Vaaleanharmaa massa, liukuu pitkin lasiseinää, ja sulattaa kuolleita kasvinosia kuiturihmoiksi.
Se minun projektini uuden elämän luomisessa oli vanha, tuskin kukaan muistaa.

En viitsinyt yrittää alottaa aivan alusta kuten jotkut tiedemiehet, vaan ameboidimaisia elämänmuotoja lihottamalla. Ja nyt on jokin organismi joka kasvaa... ja kasvaa... Tämä on tiedettä. Luoda uutta vanhasta.

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat