Miksi iltalehti on aina täynnä virheitä?

Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Multa loppui kärsivällisyys tähän.

Uutinen ja video ovat ristiriidassa.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2007042 ... 4_uu.shtml

edit. Nyt toimii.

Kommentit (12)

Vierailija

Yksinkertaisesti siksi, että täyttä paskaa on vaikea tehdä laadukkaasti.

On olemassa journalistista etiikkaa noudattavien uutistoimistojen tuottamaa

informaatiota eli uutisia,

puolueellisten uutistoimistojen tuottamaa

disinformaatiota eli propagandaa,

sekä Iltalehden kaltaisten paskalehtien tuottamaa

nonformaatiota eli täyttä paskaa.

Nonformaatio on itse keksimäni sana paskalehtien inspiroimana, ja olen ylpeä siitä. Itserakas paskiainen kun olen.

Vierailija

Iltapäivälehdet ovat kyllä täyttä paskaa. Jos haluaa kunnon uutisia lukea niin niitä kannattaa etsiä jostain muualta. Ja ne etusivunlööpit mitä ne suoltavat ovat aina jotain aivan uskomatonta. Tuossa yhtenä päivänä Iltalehti (vai oliko se iltasanomat) uutisoi isolla : IL (tai IS) esittelee Vanhasen lemmenpesän. tms. Ei ketään voi sellainen kiinnostaa. Ja nyt on melkein joka päivä ollut pääuutisena se joku "Tanssii tähtien kanssa" ohjelma. Eikö TV-ohjelmia varten ole ihan omat lehtensä? Prkl, kun ottaa päähän. Mutta kai niitä porukka sitten ostaa.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Hömppä on toki tärkeätä, mutta mä tarkoitan asiallisten uutisten journalistista tasoa. Kuudesluokkalainen osaa kirjoittaa oikeasta uutisoinnin arvoisesta asiasta lyhyen uutisen ilman asia- tai kirjoitusvirheitä.

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

Kuudesluokkalainen, niin. Koulukkailla opettaja tarkistaa aina tekstin ja hyvä opettaja pistää korjaamaan virheensä. Oikolukija ja muut tarkastajat on jo aikoja sitten dumpattu etenkin roskalehdistöstä tarpeettomina kulunkeina, ketään kun ei kuitenkaan kiinnosta miten asia ilmaistaan. Jopa "oikeissa lehdissä" on nykyään mielestäni luvattoman paljon selkeitä kirjoitus- ja taivutusvirheitä (*Thaimaaseen po. Thaimaahan).

Niin se käy. Kohta kielen ammattilaisille ei löydy töitä mistään, ja kääntämisenkin voi jättää tietokoneille. Ja lopputulos on sitten sen mukaista.

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vierailija

Yksi asia aina mikä tulee jatkossakin ihmetyttämään, että miksi ihmiset edes lukevat saati sitten vielä ostavat näitä lehtiä. Varsinkaan kun monet eivät ymmärrä, että nämä lehdet eivät todellakaan ole mitään *uutis*-lehtiä. Vain viihdelehtiä, jotka haalivat maailmasta turhimmat uutiset ja vääntävät nämä viihteeksi.

Voisivat kouluhin lisätä vaikka uskontotuntien sijaan opetettavaksi, miten erotat roskainformaation varsinaisesta informaatiomassasta ja kunnollista lähdekritiikkiä.

Mutta lisää lööppejä ja kansa pysyy tyytyväisenä(/tyhmänä), jee.

Vierailija
CE-hyväksytty
Hömppä on toki tärkeätä, mutta mä tarkoitan asiallisten uutisten journalistista tasoa. Kuudesluokkalainen osaa kirjoittaa oikeasta uutisoinnin arvoisesta asiasta lyhyen uutisen ilman asia- tai kirjoitusvirheitä.

Miksi hömppä on tärkeätä? Mielestäni täällä on ihan tarpeeksi vaikeaa muutenkin saada selkoa mitä tapahtuu. Hömpän naamiointi uutiseksi on tietoista harhauttamista, ja se on mielestäni täyttä paskaa.

Uusimmat

Suosituimmat